• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • babypower
    prinsessan15 skrev 2016-07-28 13:11:22 följande:

..och denna idag

Peaken var förmodligen natten till idag! :)
  • prinsessan15
    FyrAAAA skrev 2016-07-28 20:14:59 följande:
    När har du bim?
    Ja när man försöker vill man ju inte missa för att man inte orkar ha sex ;) jag har bim 9/8 så bara några dagar efter dig! Hoppas vi plussar båda två! :)
  • prinsessan15
    babypower skrev 2016-07-28 21:09:47 följande:
    Peaken var förmodligen natten till idag! :)
    Tack! Så då borde jag ha äl idag eller imorgon? :)
  • Rosenblad

Fortsatt blöda hela dan med värk från helvetet upp i ryggen. Det måste va ett missfall, från att ha starka symptom till helt plötsligt blod flera dagar innan BIM. Aldrig mått så som jag gjorde. Och har inte haft mens såhär tidigt på ett år, och nu helt plötsligt starka gravid symptom som aldrig förr och sen blod långt innan BIM. De var nog en liten en som inte fick stanna kvar.. Jaha, 11e försöket blir det då. Borde nog ge upp snart och inse att det kommer inte bli något barn för vår del på naturlig väg. Om det ska ta 10 mån för att få ett missfall, ska de ta 10 till då till nästa gång? Och kanske inte få behålla de då heller. Hopplöst..var 100% säker på att nu jävlar men nej min kropp verkar va åt helvete.

• mariama
    Rosenblad skrev 2016-07-28 21:33:04 följande:

Fortsatt blöda hela dan med värk från helvetet upp i ryggen. Det måste va ett missfall, från att ha starka symptom till helt plötsligt blod flera dagar innan BIM. Aldrig mått så som jag gjorde. Och har inte haft mens såhär tidigt på ett år, och nu helt plötsligt starka gravid symptom som aldrig förr och sen blod långt innan BIM. De var nog en liten en som inte fick stanna kvar.. Jaha, 11e försöket blir det då. Borde nog ge upp snart och inse att det kommer inte bli något barn för vår del på naturlig väg. Om det ska ta 10 mån för att få ett missfall, ska de ta 10 till då till nästa gång? Och kanske inte få behålla de då heller. Hopplöst..var 100% säker på att nu jävlar men nej min kropp verkar va åt helvete.

Åh lider så med dig!!! Så jäkla tråkigt :( Ta din tid nu och var besviken, ledsen och arg. Och ta sen nya tag när det känns okej! Kramar till dig <3
  • mosterJenny

Några dagar sedan jag skrev här men nu behöver jag skriva av mig med er!

Jag är på ÄL +7 BIM -7 och sedan igår har jag ganska ont i magen till o från. Allt ifrån molande värk till mer magknip och strålning i magen. Något gasig också men jag tycker aptiten finns där som vanligt. Det känns både upptill och nertill i magen och allt började som mer likt mensvärk. Någon som känner igen dessa symptom? Vaknade tidigt imorse av detta också...

• stellanocte

Om det ska ta 10 mån för att få ett missfall, ska de ta 10 till då till nästa gång? Och kanske inte få behålla de då heller. Hopplöst..var 100% säker på att nu jävlar men nej min kropp verkar va åt helvete.

Jag beklagar verkligen. Många kramar till dig. 
    mosterJenny skrev 2016-07-28 22:40:12 följande:

Jag är på ÄL +7 BIM -7 och sedan igår har jag ganska ont i magen till o från. Allt ifrån molande värk till mer magknip och strålning i magen. Något gasig också men jag tycker aptiten finns där som vanligt. Det känns både upptill och nertill i magen och allt började som mer likt mensvärk. Någon som känner igen dessa symptom? Vaknade tidigt imorse av detta också...

Ja, jag känner igen det något. Jag är på ÄL+3 (ÄL+6 om den kom tidigt som jag misstänkte) och den där ägglossningssmärtan som brukar försvinna efteråt har stannat kvar. Den känns i nedre ryggen och ibland hugger det till på vänster sida av magen, ungefär där äggstockarna sitter. Mysko. 
  • Julm

Usch jag lider med dig, måste vara jobbigt:(((
  • Sobika

Det här måste ju betyda att äl är på g!? Skulle ha haft i tisdags egentligen och ska få mens om 10 dar så känns inte som att det kommer hinna bli nått innan allt åker ut med den :(

• Cfmilla
    Sobika skrev 2016-07-29 07:35:45 följande:

Det här måste ju betyda att äl är på g!? Skulle ha haft i tisdags egentligen och ska få mens om 10 dar så känns inte som att det kommer hinna bli nått innan allt åker ut med den :(

Japp det ser ut som ett positivt äl test. Din mens förskjuts antagligen ett par dagar och det finns många som har en kortare lutefas. Ligg på och njut!
Svar på tråden Bim aug 2016