• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Ememem
    Sobika skrev 2016-07-29 07:35:45 följande:

Det här måste ju betyda att äl är på g!? Skulle ha haft i tisdags egentligen och ska få mens om 10 dar så känns inte som att det kommer hinna bli nått innan allt åker ut med den :(

Om äl kommer sent kommer även mensen komma senare. Tiden fram till äl kan variera men tiden mellan äl och mens brukar vara samma varje månad.
  • Ememem
    Smlan skrev 2016-07-29 08:49:43 följande:

Jag undrar om det är någon som har varit gravid tidigare och som har tempat som kan tolka en grej åt mig? Mellan ÄL och mens brukar min temperatur hoppa ganska fritt mellan 36,6 och 37,0. Den här gången ligger den mycket mer stadigt mellan 36,9 och 37,0. Är det någon som har erfarenhet av att kurvan blir så jämn? Jag vill såklart tolka det som att jag är gravid men jag testade igår och det var negativt. BIM är på måndag 1/8.

När jag blev gravid med sonen så pekade kurvan stadigt uppåt hela tiden. Den dippade vissa dagar men steg sen högre än dagarna innan.
  • stellanocte
    Ememem skrev 2016-07-29 10:29:55 följande:
    Om äl kommer sent kommer även mensen komma senare. Tiden fram till äl kan variera men tiden mellan äl och mens brukar vara samma varje månad.
    Så om jag misstänker att min ÄL kom tidigt denna månad bör även mensen komma tidigare än beräknat?
  • Sobika

Tack :) trodde det va samma ändå, men skönt att veta!

Ememem skrev 2016-07-29 10:29:55 följande:

• Smlan
    Ememem skrev 2016-07-29 10:32:40 följande:
    När jag blev gravid med sonen så pekade kurvan stadigt uppåt hela tiden. Den dippade vissa dagar men steg sen högre än dagarna innan.
    Aha, tack för svar. Det pekar ju inte uppåt för mig men det är helt klart en annan typ av kurva och som också ligger högre än vid tidigare cykler. 

Jag blir knäpp på allt analyserande men kan samtidigt inte låta bli. BIM är ju på måndag så jag får veta tids nog ändå. Tror jag tjyvtestar imorgon eller på söndag ändå. Jag åker bort imorgon och då vill jag gärna veta om jag kan dricka vin eller inte.
  • SamsonS
    FyrAAAA skrev 2016-07-29 10:18:38 följande:
    Jag tycker onekligen det låter som om du har äl då! Prövat testa olika tider på dygnet? Tex em istället för morgon? Är det med samma man du försöker nu som är pappa till det tidigare barnet? Tänkte om du/ni vet något om hans spermiekvalité? Det är det som har spökat för oss... Finns ju såna tester att köpa för hemmabruk som visar om spermiekvaliten är under "normal" tex... Hoppas hoppas att det får bli er tur snart! <3
    Ja jag har provat alla varianter, morgon,kväll, upp till 3 gånger/dag.

Ja det är med samma man, det är inget vi har kollat upp heller så det vet vi inget om. Jag har en del övervikt, men väger samma som när jag blev gravid med dottern, men det gör kanske sitt ändå. Men får kanske köpa ett sånt test till honom. Har tänkt att blir det inget denna gången ska jag ringa gyn. Är dock mest rädd för att de kommer säga att jag väger för mycket och inte får någon hjälp pga det. Åh, jag hoppas så att det ska bli vår tur snart!
  • FyrAAAA
    SamsonS skrev 2016-07-29 11:04:26 följande:

Ja det är med samma man, det är inget vi har kollat upp heller så det vet vi inget om. Jag har en del övervikt, men väger samma som när jag blev gravid med dottern, men det gör kanske sitt ändå. Men får kanske köpa ett sånt test till honom. Har tänkt att blir det inget denna gången ska jag ringa gyn. Är dock mest rädd för att de kommer säga att jag väger för mycket och inte får någon hjälp pga det. Åh, jag hoppas så att det ska bli vår tur snart!
    Ja ok! Då vet ni ju att ni kan få barn iaf! Håller alla tummar för att ni slipper vänta längre!!!
  • FyrAAAA
    SamsonS skrev 2016-07-29 11:04:26 följande:

Btw... Jag har också övervikt som ev spökar, men precis som du har jag också vägt så här vid två av tre tidigare graviditeter! Vi får hålla tummarna för att det tar sig snabbt för oss iaf! <3
  • Guffy78

Hej igen ! Idag får jag joina er i den här tråden efter ytterligare en till frö som fäste men inte ville stanna kvar så har fortfarande svagt positiva test men blöder idag inte hemskt mycket men tillräckligt att förstå att det gick inte vägen. Nu måste vänta till dag 9 för att börja testa med monitor.. Aha 26 försök och 10 tidiga MF på vägen men vem ger upp? Inte jag i alla fall! Låter inte dumma kroppen att bestämma över mig haha:))

• misslina
    SamsonS skrev 2016-07-29 10:06:52 följande:

Alltså jag blir galen! Nu har jag kört med äl tester i typ 8 månader. En enda gång har jag fått positivt utslag. De andra gångerna får jag stegring i samband med äl känningar, ett par dagar efter äl flytningar, men aldrig positivt. Med stegring menar jag svagt streck istället för helt blankt test.

Samma sak denna gången. Hade flytningarna i helgen som var, fått stegring tisdag och onsdag, svagt streck, nu har jag ömma bröst och är öm i magen/ryggen.
    Någon mer som aldrig får positivt på äl test? Har ni lyckats bli gravida ändå innan?

Har ju ett barn sen innan, men hon är en liten hoppsan och måste verkligen ha varit en ren lyckoträff, för nu är vi på försök nr 13 :(

Tycker du ska börja tempa i så fall! Då vet du med säkerhet om du har äl eller inte. Jag kör tempning tillsammans med äl-tester!

Och visar det då att du inte har... Då kanske du måste kontakta kvinnokliniken eller nåt?

Men prova tempa! Man får väldigt bra koll på sin kropp också!
Svar på tråden Bim aug 2016