• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Ice Age
    Guffy78 skrev 2016-07-29 13:32:10 följande:

Hej igen ! Idag får jag joina er i den här tråden efter ytterligare en till frö som fäste men inte ville stanna kvar så har fortfarande svagt positiva test men blöder idag inte hemskt mycket men tillräckligt att förstå att det gick inte vägen. Nu måste vänta till dag 9 för att börja testa med monitor.. Aha 26 försök och 10 tidiga MF på vägen men vem ger upp? Inte jag i alla fall! Låter inte dumma kroppen att bestämma över mig haha:))

Välkommen hit! Men jösses, 26e försöket. Låter väldigt jobbigt. Har ni sökt hjälp tidigare? Hoppas oavsett på graviditet denna månad!
  • Tra3dockan

Nytt försök. Försök nr 4. Fick ett plus samma dag jag började blöda de två senaste försöken så än har det inte gått vägen. Men vi fortsätter att försöka. Äl var i söndags och vi myste till det mycket mer den här månaden. Hoppas! Så runt den 7 borde jag veta om det gick eller inte.

• Emmissara
    Varför måste tiden gå så sakta? 
    Sedan i måndags har jag haft molande värk i tjejmagen till och från, ibland känns det som mensvärk. Idag har jag känt det i stort sätt hela dagen, samt ont i korsryggen som jag hade i början av förra graviditeten. Även fast j
    ag har dessa symtom + att tempen håller sig stadigt på en högre nivå än normalt, så fick jag en känsla idag av att de inte har tagit sig. hmm ska bli spännande att se hur tempen håller sig de närmaste dagarna. Troligtvis så kommer jag att testa på onsdag, är då på ÄL+14 BIM-3, så 4 hela dagar kvar innan jag kommer testa, hoppas att tiden kommer gå fort
  • Havregry

Äl + 10, bim-4.

Fortsatt kissa oftare än vanligt och nu sedan igår kväll mått lite illa till och från och (ursäkta) rapat upp luft stup i kvarten.

Köpte 2 test idag från apoteket (som man ska kunna testa tidigt med), bara för att ha... men kunde inte hålla mig och testade ett. Negativt... men kan ju varit för tidigt också så hoppet är väl inte över än. Ska spara nästa test till bim åtminstone. Håller med om att tiden går lååångsamt.

• Julm
    Emmissara skrev 2016-07-29 20:58:04 följande:

Varför måste tiden gå så sakta? 

Sedan i måndags har jag haft molande värk i tjejmagen till och från, ibland känns det som mensvärk. Idag har jag känt det i stort sätt hela dagen, samt ont i korsryggen som jag hade i början av förra graviditeten. Även fast jag har dessa symtom + att tempen håller sig stadigt på en högre nivå än normalt, så fick jag en känsla idag av att de inte har tagit sig. hmm ska bli spännande att se hur tempen håller sig de närmaste dagarna. Troligtvis så kommer jag att testa på onsdag, är då på ÄL+14 BIM-3, så 4 hela dagar kvar innan jag kommer testa, hoppas att tiden kommer gå fort

Jag har också haft ont i korsryggen/ländryggen. Vilken sorts smärta har du haft? Jag har haft molande, som jag brukar få vid mens.
  • Emmissara
    Julm skrev 2016-07-29 21:44:10 följande:
    Jag har också haft ont i korsryggen/ländryggen. Vilken sorts smärta har du haft? Jag har haft molande, som jag brukar få vid mens.
    aa typ, svårt och beskriva smärtan. Brukar vara bra på det men den smärtan är svår, den liknar inte riktigt något. Hur ligger du till i din cykel? 
  • Myline

BIM 1/8. Håller tummarna hårt för att det blir plus istället för mens. Andra försöket, första barnet. Längtar så himla mycket. Har haft lite ont i ländryggen och tjejmagen. Vill dock inte spekulera för mycket. Kan ju lika gärna vara mensen som är på g...

• Julm
    Emmissara skrev 2016-07-29 21:49:28 följande:

aa typ, svårt och beskriva smärtan. Brukar vara bra på det men den smärtan är svår, den liknar inte riktigt något. Hur ligger du till i din cykel? 

Har bim någon gång mellan 1-4 augusti. I övrigt inga symptom, försöker att inte överanalysera minsta lilla smärta i magen men smärtan i ländryggen har varit påtaglig. Fick ta en ipren idag då det värkte så mycket.

Hur ligger du till?
  • Emmissara
    Julm skrev 2016-07-29 21:54:34 följande:
    Har bim någon gång mellan 1-4 augusti. I övrigt inga symptom, försöker att inte överanalysera minsta lilla smärta i magen men smärtan i ländryggen har varit påtaglig. Fick ta en ipren idag då det värkte så mycket.

Hur ligger du till?

okej, aa smärtan i ryggen är svårt att ignorera. Jag har dock inte tagit något emot den då jag inte gillar att ta tabletter.

Jag har BIM den 6e augusti (nästa lördag) men jag har lång lutealfas (16-17 dagar). Så är idag på ÄL+9. På onsdag när jag troligtvis kommer testa är jag på ÄL+14.

• mariama
    Havregry skrev 2016-07-29 21:26:44 följande:

Äl + 10, bim-4.

Fortsatt kissa oftare än vanligt och nu sedan igår kväll mått lite illa till och från och (ursäkta) rapat upp luft stup i kvarten.

Köpte 2 test idag från apoteket (som man ska kunna testa tidigt med), bara för att ha... men kunde inte hålla mig och testade ett. Negativt... men kan ju varit för tidigt också så hoppet är väl inte över än. Ska spara nästa test till bim åtminstone. Håller med om att tiden går lååångsamt.

Hoppas!! Tänkte på att om du är på BIM-4 så måste du nog testa direkt på morgonen när du vaknar! Mina positiva tester är såå svaga trots att det är på morgonen så om jag hade testat mitt på dagen istället hade de nog varit osynliga! Vet i och för sig inte när du testade men uppfattade det så :) Håller i alla fall tummarna för att dina symtom finns där av en bra anledning :))
Svar på tråden Bim aug 2016