• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Havregry
    mariama skrev 2016-07-29 22:48:49 följande:
    Hoppas!! Tänkte på att om du är på BIM-4 så måste du nog testa direkt på morgonen när du vaknar! Mina positiva tester är såå svaga trots att det är på morgonen så om jag hade testat mitt på dagen istället hade de nog varit osynliga! Vet i och för sig inte när du testade men uppfattade det så :) Håller i alla fall tummarna för att dina symtom finns där av en bra anledning :))
    Tack!! Jo jag testade nu på eftermiddagen, så det var ju inte heller optimalt. Nästa gång blir tidigast på bim på morgonen ;)
  • Guffy78
    Ice Age skrev 2016-07-29 19:25:06 följande:

Välkommen hit! Men jösses, 26e försöket. Låter väldigt jobbigt. Har ni sökt hjälp tidigare? Hoppas oavsett på graviditet denna månad!

Tack. Jag är under utredning om habituella missfall startade i maj efter min 8-E mf. Alla i vecka 4 -5 . Utskrivet proggisar vagitorier ( Lutinus) men glömde ta dom nu i juli så fick en till så kallad kemisk graviditet. Jobbigt att se positiva tester varje månad som resulterar inte i nåt bra:( Jag skulle heller ha negativa tester än såna positiva. Men grejen att jag måste testa från ÄL +7 enligt läkaren för att dokumentera . Annars skulle lägga tester på hyllan:)
  • SamsonS
    misslina skrev 2016-07-29 14:47:44 följande:
    Tycker du ska börja tempa i så fall! Då vet du med säkerhet om du har äl eller inte. Jag kör tempning tillsammans med äl-tester!

Och visar det då att du inte har... Då kanske du måste kontakta kvinnokliniken eller nåt?

Men prova tempa! Man får väldigt bra koll på sin kropp också!
    Ja jag får nog göra det. Har funderat på det innan men inte kommit till skott. Finns det någon app som inte kostar man kan använda? Använder ju annars P-tracker, me tänker mer så man kan se det som en kurva.

Ska ringa gyn ändå om det inte tar sig denna gången eftersom vi försökt mer än ett år :)
  • misslina
    SamsonS skrev 2016-07-29 23:46:53 följande:
    Ja jag får nog göra det. Har funderat på det innan men inte kommit till skott. Finns det någon app som inte kostar man kan använda? Använder ju annars P-tracker, me tänker mer så man kan se det som en kurva.

Ska ringa gyn ändå om det inte tar sig denna gången eftersom vi försökt mer än ett år :)
    Jag använder fertility friends:) funkar jättebra!
    Har även tagit VIP versionen men det gör man som man vill :)

Tänk på att ta tempen ungefär samma tid varje dag:).
  • Bettieboop
    Julm skrev 2016-07-29 21:54:34 följande:
    Har bim någon gång mellan 1-4 augusti. I övrigt inga symptom, försöker att inte överanalysera minsta lilla smärta i magen men smärtan i ländryggen har varit påtaglig. Fick ta en ipren idag då det värkte så mycket.

Hur ligger du till?
    Tänk på att inte använda Ipren när du försöker eller är gravid.
  • stellanocte
    Emmissara skrev 2016-07-29 20:58:04 följande:
    Varför måste tiden gå så sakta? 
    Sedan i måndags har jag haft molande värk i tjejmagen till och från, ibland känns det som mensvärk. Idag har jag känt det i stort sätt hela dagen, samt ont i korsryggen som jag hade i början av förra graviditeten. Även fast jag har dessa symtom + att tempen håller sig stadigt på en högre nivå än normalt, så fick jag en känsla idag av att de inte har tagit sig. hmm ska bli spännande att se hur tempen håller sig de närmaste dagarna. Troligtvis så kommer jag att testa på onsdag, är då på ÄL+14 BIM-3, så 4 hela dagar kvar innan jag kommer testa, hoppas att tiden kommer gå fort
    Har något liknande.

Har den typ av molvärk som jag brukar ha timmarna innan mensen sätter i gång. Ni vet, när man bara känner att nu kommer mensen inom de närmaste timmarna. Möjligtvis att denna smärta är lite mer "svidande" än den som brukar vara innan mensen kommer. Men de påminner mycket om varandra.

Det gör också ont vid ländryggen och strålar ut mot sidorna. I går högg det till i nedre magen också. Väldigt tydligt, som om någon stack mig med något vasst. 

Samtidigt har jag symptom som påminner lite om magsjuka. Magen känns öm och "tung" och jag är lite lätt illamående. Aptiten finns inte riktigt där. 

Vill gärna tro att det är något där inne på gång men tänker jag logiskt är det troligtvis något jag har ätit. Kanske har jag druckit lite dåligt också. 
  • Smlan

Jaha, så idag kom temperaturdippen som den alltid gör innan mensen. Mensen kommer såklart på måndag som den ska (eller inte ska förstås). Sitter i bilen på väg till svärföräldrarna och storgråter. Tur att det finns smink... FAN!

• Smlan

Tänkte höra hur det kommer sig att du gjorde en spolning? Hur gick det till och var bokade du det?

Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-07-28 09:23:30 följande:

Jag beräknar att få min mens den 8 augusti(enligt en app som heter P tracker lite).

Det brukar alltid stämma, förutom förra gången, då fick jag mensen många dagar innan (en vecka, eller 5 dagar innan) och blev så förvånad) dock månaden innan, så gjorde jag äggledare spolning, precis efter jag hade haft mens. Är jätte sugen på att testa, men känner att egentligen borde jag vänta. Men vad tycker ni? Ska jag våga?

Eller vänta?

Ägglosningstestade inte denna månaden, utan bara chansade ;)

• mariama
    stellanocte skrev 2016-07-30 08:57:32 följande:

Har något liknande.

Har den typ av molvärk som jag brukar ha timmarna innan mensen sätter i gång. Ni vet, när man bara känner att nu kommer mensen inom de närmaste timmarna. Möjligtvis att denna smärta är lite mer "svidande" än den som brukar vara innan mensen kommer. Men de påminner mycket om varandra.

Det gör också ont vid ländryggen och strålar ut mot sidorna. I går högg det till i nedre magen också. Väldigt tydligt, som om någon stack mig med något vasst. 

Samtidigt har jag symptom som påminner lite om magsjuka. Magen känns öm och "tung" och jag är lite lätt illamående. Aptiten finns inte riktigt där. 

Vill gärna tro att det är något där inne på gång men tänker jag logiskt är det troligtvis något jag har ätit. Kanske har jag druckit lite dåligt också. 

Mycket låter som det jag har känt och känner! Hoppas det är något för dig också!!! :)
  • 1315

Jag blödde igår kväll, kom en färsk röd flytning i trosan och jag kände direkt att hoppet rann ur mig. Satte i en binda men inget mer sedan dess. Ingen smärta heller!

Mår fortfarande lite illa till och från så symptomen är inte helt borta..

Tog ett test igår morse, och ett idag på morgonen.

Ser ut som Hcg fortfarande ökar..

Någon som har erfarenhet och tror sig veta vad detta kan vara?

Har fått gravid 1-2 veckor på cb digital oxh tänkte ta om en vecka igen för att se om det ökat till 2-3 veckor då.. Eller om det gått tillbaka. Men denna väntan är ju hemsk :(

Svar på tråden Bim aug 2016