• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Ememem
    stellanocte skrev 2016-07-29 10:33:48 följande:

Så om jag misstänker att min ÄL kom tidigt denna månad bör även mensen komma tidigare än beräknat?

Ja, det borde den.
  • Teresiat

Nu ska vi göra första riktiga försöket på syskon. BIM slutet av augusti... Pirrigt!

• MeAndMyself

Hej alla!

Vore så tacksam om någon ville svara!

Jag hade min första mensdag 6/7 och sista dagen 13/7 (en veckas mens). 

Jag har lite dålig koll på min ägglossning men enligt min kalender så skulle jag ha ägglossning ons 20/7. Vi hade sex på ägglossningsdagen och dagen efter.

Igår hade jag ont i ena sidan som mensvärk och idag 29/7 hade jag en brun flytning när jag vaknade. Inte så mycket men väl synlig när jag torkade mig. Den har minskat och börjat avta nu fram mot kvällen men mensvärken är kvar i ena sidan.
    Det är ca (lite oregelbunden cykel) 1 vecka kvar tills jag ska ha min mens.

Jag är helt ny i allt detta, inga vänner att fråga då ingen vet att vi försöker så hoppas ni kan ge mig råd. Kan detta vara en nidblödning? Eller stämmer inte tiden?

När tror ni att jag kan testa mig?

• Periksson90
    MeAndMyself skrev 2016-07-29 17:41:59 följande:

Hej alla!

Jag har lite dålig koll på min ägglossning men enligt min kalender så skulle jag ha ägglossning ons 20/7. Vi hade sex på ägglossningsdagen och dagen efter.

Igår hade jag ont i ena sidan som mensvärk och idag 29/7 hade jag en brun flytning när jag vaknade. Inte så mycket men väl synlig när jag torkade mig. Den har minskat och börjat avta nu fram mot kvällen men mensvärken är kvar i ena sidan.

Jag är helt ny i allt detta, inga vänner att fråga då ingen vet att vi försöker så hoppas ni kan ge mig råd. Kan detta vara en nidblödning? Eller stämmer inte tiden?

Det skulle kunna vara en nidblödning :) 7-14 dagar efter ägglossning kan en nidblödning ske (alla upplever ej de dock). Om du ska ha mens ungefär om en vecka så skulle jag försöka vänta tills dess att testa (om du kan hålla dig så länge). Vissa tester påstår ju att man kan få ett svar innan bim med ca 4-6 dagar.
  • MeAndMyself
    Periksson90 skrev 2016-07-29 17:54:47 följande:
    Det skulle kunna vara en nidblödning :) 7-14 dagar efter ägglossning kan en nidblödning ske (alla upplever ej de dock). Om du ska ha mens ungefär om en vecka så skulle jag försöka vänta tills dess att testa (om du kan hålla dig så länge). Vissa tester påstår ju att man kan få ett svar innan bim med ca 4-6 dagar.
    Tack snälla för svar! Uppskattas verkligen! Vet du vilka tester som är bra som sägs kunna visa tidigare är BIM?
  • Anonym (Lexi)
    MeAndMyself skrev 2016-07-29 17:41:59 följande:

Hej alla!

Skulle absolut kunna vara en nidblödning, ja! Har aldrig fått det själv, men det stämmer på tiden.
  • Periksson90

Jag är inte jätte insatt i alla de märken som finns av graviditetstest. Har ej kommit till det stadiet att jag behövt använda något än, men snart så hoppas jag ;) men clearblue plus samt clearblue digital ska man kunna testa med 4 dagar innan förväntad mens. Finns ju billigare tester som man kan köpa på diverse hemsidor och beställa hem flera av. Beror lite på om man vill handla i butik eller på internet :) finns nog massa trådar här på familjeliv där de kan tipsa om tester.

• Anonym (Lexi)
    MeAndMyself skrev 2016-07-29 17:58:46 följande:

Tack snälla för svar! Uppskattas verkligen! Vet du vilka tester som är bra som sägs kunna visa tidigare är BIM?

Jag brukar använda clearblue digital, men det visar inte så tidigt, tidigast 4 dagar före bim, tror jag. Men man får ett tydligt resultat och behöver inte tolka streck. Sen har jag vid ett par tillfällen använt två tidiga test, det ena ska gå att använda 7 dagar före bim, och det andra 6 dagar före, tror jag. Vanliga clearblue plus har jag också använt, men skulle inte använda det efter att ha sett så många som fått falska plus på det testet senaste tiden.
  • Anonym (Lexi)

Jag kollade igenom min mens app precis, och blev så lättad! Jag har tänkt att vi varit på försök 8 nu, vilket är lite oroväckande, då jag haft väldigt lätt att bli gravid innan mina två missfall... Men när jag kollade historiken i appen, så är det faktiskt bara 5:e försöket nu som vi prickat in ägglossningen! Hade ägglossning igår torsdag enligt appen, och hade sex tisdag, onsdag och torsdag. Så nu är det bara att vänta!

• YaYa
    MeAndMyself skrev 2016-07-29 17:58:46 följande:
    Jag tror inte att det beror så jättemycket på själva testet utan snarare på om du bildat tillräckligt mycket hcg. Vissa test mäter från 10, andra från 12 eller 50, det brukar stå utanpå förpackningen. Jag skulle rekommendera att inte använda CB ickedigital då de gett extremt mycket spökstreck, det finns många trådar här på FL om det.

Även om du tar ett CB digital så krävs det ju att du har tillräckligt hcg, jag vet inte vad gränsen för detektion är på dem men testar du för tidigt kommer du ju ändå att få ett negativt resultat och de är ganska dyra så jag skulle rekommendera att vänta ett par dagar med ett sådant så att du verkligen vågar lita på resultatet.

Lycka till!
Svar på tråden Bim aug 2016