• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Bäbiiiis

Usch nu börjar jag bli riktigt deppig. Jag trodde verkligen min ägglossning var på gång då jag hade äggviteflytningar ca 5 dagar. Då fick vi även till de med sex i alla fall tre dagar. Men tempen visar att äl inte skett och min man verkar inte så sugen på sex längre. Var 4 dagar sedan nu. Han har mycket annat att tänka på nu så jag hoppas han blir mer sugen efter denna intensiva period.

Men äl kan ju komma när som helst eller inte alls så jag vill ju säkra upp med regelbundet sex :/

Om äl kommer nu inom 1 vecka kommer vi troligtvis missa nästa äl eftersom jag då är bortrest så nu hoppas jag nästan mensen ska komma istället. Känns verkligen inte kul.

• Periksson90
    1315 skrev 2016-07-30 09:20:59 följande:

Jag blödde igår kväll, kom en färsk röd flytning i trosan och jag kände direkt att hoppet rann ur mig. Satte i en binda men inget mer sedan dess. Ingen smärta heller!

Mår fortfarande lite illa till och från så symptomen är inte helt borta..

Tog ett test igår morse, och ett idag på morgonen.

Ser ut som Hcg fortfarande ökar..

Någon som har erfarenhet och tror sig veta vad detta kan vara?

Har fått gravid 1-2 veckor på cb digital oxh tänkte ta om en vecka igen för att se om det ökat till 2-3 veckor då.. Eller om det gått tillbaka. Men denna väntan är ju hemsk :(

Blödningar kan förekomma under graviditeter utan att det innebär att det är kört. En nära kompis till mig hade blödningar till och från i början av graviditeten med sin son (upp till vecka 12) och de gick hela vägen. Då hade gynläkaren sagt att små blödningar kan förekomma i början då slemhinnorna får ökad blodtillförseln och blir känsligare under graviditeten. I och med att du har fortsatta ökningar med hcg på testen kanske de kan vara något liknande för dig!
  • Anonym (Lexi)
    1315 skrev 2016-07-30 09:20:59 följande:

Jag blödde igår kväll, kom en färsk röd flytning i trosan och jag kände direkt att hoppet rann ur mig. Satte i en binda men inget mer sedan dess. Ingen smärta heller!

Mår fortfarande lite illa till och från så symptomen är inte helt borta..

Tog ett test igår morse, och ett idag på morgonen.

Ser ut som Hcg fortfarande ökar..

Någon som har erfarenhet och tror sig veta vad detta kan vara?

Har fått gravid 1-2 veckor på cb digital oxh tänkte ta om en vecka igen för att se om det ökat till 2-3 veckor då.. Eller om det gått tillbaka. Men denna väntan är ju hemsk :(

Jag fick en liten färsk röd blödning på bim+1 när jag var gravid med min son. Sen fick jag också blödningar i vecka 27, 28, det berodde på känsliga slemhinnor. När jag fick tidigt missfall så började det med bruna flytningar som under en vecka blev mer och mer och gick över till röd blödning som gjorde ont.
  • Guffy78

Är det någon som vet om man kan ha högre kroppstemperatur nu på sommaren? 2-A dagen av tidig MF och tempen går upp istället för att gå ner.. Nu är den på över 37 igen. Jag brukar ha 36.6 när mensen kommer annars. Innan blödningen kom min temp dippade till 36.88 men steg idag . Vill bara ha normal temp som jag brukar ha och försöker att hitta rimlig förklaring till ovanligt hög temp.

Några som vet?

• Emmissara
    stellanocte skrev 2016-07-30 08:57:32 följande:
    Har något liknande.

Har den typ av molvärk som jag brukar ha timmarna innan mensen sätter i gång. Ni vet, när man bara känner att nu kommer mensen inom de närmaste timmarna. Möjligtvis att denna smärta är lite mer "svidande" än den som brukar vara innan mensen kommer. Men de påminner mycket om varandra.

Det gör också ont vid ländryggen och strålar ut mot sidorna. I går högg det till i nedre magen också. Väldigt tydligt, som om någon stack mig med något vasst. 

Samtidigt har jag symptom som påminner lite om magsjuka. Magen känns öm och "tung" och jag är lite lätt illamående. Aptiten finns inte riktigt där. 

Vill gärna tro att det är något där inne på gång men tänker jag logiskt är det troligtvis något jag har ätit. Kanske har jag druckit lite dåligt också. 

åå håller tummarna för dig. 

Själv så steg tempen ytterligare idag, blir svårare och svårare att inte få upp hoppet. 

• Periksson90
    Guffy78 skrev 2016-07-30 11:56:54 följande:

Är det någon som vet om man kan ha högre kroppstemperatur nu på sommaren? 2-A dagen av tidig MF och tempen går upp istället för att gå ner.. Nu är den på över 37 igen. Jag brukar ha 36.6 när mensen kommer annars. Innan blödningen kom min temp dippade till 36.88 men steg idag . Vill bara ha normal temp som jag brukar ha och försöker att hitta rimlig förklaring till ovanligt hög temp.

Några som vet?

Använder naturalcycles och fick detta svaret på den frågan: Kan varmare väder påverka min basala kroppstemperatur?

- Svaret är nej inte signifikant! Din kropp är mycket bra på att upprätthålla sig på sin optimala temperaturen eftersom människor är varmblodiga djur. Dessutom rekommenderar vi att du mäta under tungan , och inte på huden eller i örat, vilket innebär att behandlingen inte påverkas av yttre faktorer, såsom rumstemperatur eller dina kläder etc.
  • Havregry
    Smlan skrev 2016-07-30 09:06:51 följande:

Jaha, så idag kom temperaturdippen som den alltid gör innan mensen. Mensen kommer såklart på måndag som den ska (eller inte ska förstås). Sitter i bilen på väg till svärföräldrarna och storgråter. Tur att det finns smink... FAN!

Åh, förstår att det känns trist... jag har inte tempat så vet inte... men även om det verkar som tempen gått ned så vet man ju inte säkert förrän mensen kommit. Inte långt till måndag i alla fall. Kram!
  • Guffy78
    Periksson90 skrev 2016-07-30 13:19:07 följande:

Använder naturalcycles och fick detta svaret på den frågan: Kan varmare väder påverka min basala kroppstemperatur?

- Svaret är nej inte signifikant! Din kropp är mycket bra på att upprätthålla sig på sin optimala temperaturen eftersom människor är varmblodiga djur. Dessutom rekommenderar vi att du mäta under tungan , och inte på huden eller i örat, vilket innebär att behandlingen inte påverkas av yttre faktorer, såsom rumstemperatur eller dina kläder etc.

Tack jag använder NC också och FF men jag tempar vaginalt då jag sover med öppen mun och det funkar inte på mig.
  • Smlan
    Havregry skrev 2016-07-30 13:49:23 följande:

Åh, förstår att det känns trist... jag har inte tempat så vet inte... men även om det verkar som tempen gått ned så vet man ju inte säkert förrän mensen kommit. Inte långt till måndag i alla fall. Kram!

Sant. Jag får invänta måndag. Det kanske är lika bra att förväntningarna är i botten. Då blir besvikelsen inte lika stor när mensen väl kommer. Eller så blir överraskningen ännu större om den inte skulle komma. Det sista som överger en är hoppat så det finns väl nån gnista kvar inom mig ändå. Tack för stöttningen. Maken har lite svårt att relatera till alla dessa känslor som kommer över en. Kram
  • SamsonS

Starkare än såhär blir det inte...dessa är båda från igår, den övre vid lunchtid och den undre från sent på kvällen. Hållt mig över 4 timmar utan att dricka båda gångerna. Idag är det svagare igen... Vi fick iaf till det i onsdags och igår, kör imorgon också.

Finns det ens den minsta chans att jag har äl? Känner att jag börjat ge upp nu....

Svar på tråden Bim aug 2016