• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym (fd bonusmamma)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 08:36:46 följande:
    Då bör hon separera omgående! Pappan har inget behov av "egentid" med Ts, det finns bara hos henne så hon ska ha en barnfri man.
    Anonym (Herregud) skrev 2016-07-04 07:39:04 följande:
    Fast barnens mamma kräver ju att få semester utan ungarna när hon egentligen skulle ha haft dem. Varför är det ok men inte att ts vill ha semester utan ungar som inte ens är hennes egna?
    Men herregud nu får ni väl ändå ge er!
    TS vill bara kunna få möjlighet att planera sin fritid med rimlig framförhållning, men då barnens biomamma inte tar sitt föräldraansvar på allvar går inte det.
    Hon har all rätt att bli besviken och skriva av sig frustrationen.

Själv har jag konstaterat att livet blev jävligt mycket enklare när jag flyttade ifrån planeringsvägraren och blev ensam med två barn, så jag vet exakt vad hon menar.
  • Anonym (Doris)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-01 14:38:13 följande:

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

Jag förstår dig helt och fullt. Jag hade blivit jättebesviken. Tycker att det är grisigt och okänsligt att minska ner på den ynka veckan ni skulle ha tillsammans. Tyvärr är det så att barn alltid ska stå i fokus. Ärligt talat fattar jag inte att du står ut. Hans barn kommer alltid att vara nr 1 och du nr 2. Jag träffade en kille utan barn och som inte vill ha barn och det är underbart!! Vi kan göra vad vi vill, när vi vill. Vi bygger och odlar och vaskar guld och allt möjligt. Inga hinder för nånting. Softare liv kan man inte ha.
  • smulpaj01

Varför avbokade ni resan? Det är ju bara att ta med ungarna?! Fattar inte! Vi tar alltid med sambons barn, mkt trevligare att familjen är samlad! Konstigt!

• Anonym (Doris)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:04:54 följande:

Varför avbokade ni resan? Det är ju bara att ta med ungarna?! Fattar inte! Vi tar alltid med sambons barn, mkt trevligare att familjen är samlad! Konstigt!

Hon vill väl vara själv med sambon. Alla tycker inte att det är kul att ta med barn på semester
  • smulpaj01
    Anonym (Doris) skrev 2016-07-04 09:08:06 följande:

Hon vill väl vara själv med sambon. Alla tycker inte att det är kul att ta med barn på semester

Nej men då är hon fri att välja en man som inte är pappa!

Jag skulle bli vansinnig om min man inte ville vara med mitt barn på semestern, då är det slut!
  • Anonym (Herregud)

Då bör hon separera omgående! Pappan har inget behov av "egentid" med Ts, det finns bara hos henne så hon ska ha en barnfri man.

Om pappan inte vill ta hänsyn till sin partners behov bör han leva som singel istället för att konstant köra över ts med hjälp av sitt ex.
  • Anonym (Jag)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 07:30:27 följande:

Varför kan ni inte resa MED barnen? De är små och kostar inte mkt! Trevligt för alla!

Om du skulle läsa mitt tidigare svar. Vi reser MED barnen nästa helg. Sen skulle vi resa UTAN barn. Vår vuxenresa var inte anpassad efter småbarn!

Ge dig nu, kränkta biomamma! Är det dina barn jag tar hand om varje vecka kanske?
  • sextiotalist
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:14:02 följande:

Jag skulle bli vansinnig om min man inte ville vara med mitt barn på semestern, då är det slut!
    Så olika det kan vara. Min sambo såg till att vi alltid fick semester bara vi två innan vi själva fick barn. Det var väldigt viktigt för honom att vi hade den tiden bara han och jag.
    Han tyckte att det var lika viktigt att mamman fick det. Och det fick hon med råge varje sommar. Minst 6 veckor barnfritt hade hon.
    Under några år, så var det svårt, men han var väldigt noga med att vi ändå hade semester utan hans barn minst en vecka varje år. Det var inget som jag ens behövde diskutera. Han såg till det. För de var även viktigt för honom.
    Men den barnlediga tiden har varit viktig för oss, så fort det gick igen, så såg vi till att vi kunde få det igen.
  • Anonym (Herregud)

Om pappan inte vill ta hänsyn till sin partners behov bör han leva som singel istället för att konstant köra över ts med hjälp av sitt ex.
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:14:02 följande:

Men ts hade ju gått med på att ha barnen en del av semestern, men inte hela.
  • smulpaj01
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-04 09:18:05 följande:

Om du skulle läsa mitt tidigare svar. Vi reser MED barnen nästa helg. Sen skulle vi resa UTAN barn. Vår vuxenresa var inte anpassad efter småbarn!

Ge dig nu, kränkta biomamma! Är det dina barn jag tar hand om varje vecka kanske?

Som tur är inte. Mitt barn kommer aldrig ha nån styvmorsa och bli bortvald!
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!