• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym (Förväntan)
    ungbrunett skrev 2016-07-04 10:39:30 följande:
    Fast det är ju precis det jag menar att det inte är. Pappan ska självklart inte skita i barnen men oavsett vad så kan det omöjligen göra mamman fri från ansvar..
    Baserat på vad ts skrivit i den här tråden hade jag befriat mamman från sitt ansvar och gett pappan boende och mamman umgänge i den mån hon verkligen klarar av att ha och ta ansvar för det. Hon verkar bara ha varannan vecka för pengarnas skull...
  • nihka
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:47:58 följande:
    Fast då passar inte Ts och mannen ihop. Han är som jag och har inte något behov av vuxenresor så som hon har. Han väljer barnen!
    Du känner dig inte lite löjlig som uttalar dig om pappan och hur han är utan att känna honom?
  • ungbrunett
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 08:36:46 följande:
    Då bör hon separera omgående! Pappan har inget behov av "egentid" med Ts, det finns bara hos henne så hon ska ha en barnfri man.
    Men kan du vara så vänlig att sluta utgå från att du vet vad ts man tänker. Du pratar som om det du säger är sanning. Faktum kvarstår: du vet ej vem han är och vad han vill och vad han tänker.

Jag tror snarare på den linjen att han inte ville sätta barnen i skiten, utan ställde upp för sina barn, när han tog sig an barnen trots att han inte skulle. Han kunde omöjligen lämna dem ensamma så att såväl den till synes egoistiska mamman och även då pappan åker på varsin resa och lämnar dem därhän. Du har ingen aning huruvida pappan har behov av egentid eller inte.
  • ungbrunett
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:57:45 följande:
    Säger jag att hon skadar barnen?

Det enda jag säger är att mannen har inte samma behov av en resa utan barn som hon har. Det är fakta!
    Det är inte fakta. 

Vi har alltså ej fått dina påståenden bekräftade av ts man och således är det inte fakta.
  • smulpaj01
    ungbrunett skrev 2016-07-04 10:48:05 följande:

Men kan du vara så vänlig att sluta utgå från att du vet vad ts man tänker. Du pratar som om det du säger är sanning. Faktum kvarstår: du vet ej vem han är och vad han vill och vad han tänker.

Jag tror snarare på den linjen att han inte ville sätta barnen i skiten, utan ställde upp för sina barn, när han tog sig an barnen trots att han inte skulle. Han kunde omöjligen lämna dem ensamma så att såväl den till synes egoistiska mamman och även då pappan åker på varsin resa och lämnar dem därhän. Du har ingen aning huruvida pappan har behov av egentid eller inte.

Då hade han sagt mej till mamman!
  • BioBonus
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 10:52:06 följande:
    Fast det är inte så lätt. För precis som du säger så ställer man ju upp för sina barn. Även om det går emot ens egna behov.
  • ungbrunett
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 10:52:06 följande:
    Vi vet inte om hon ställde det som en fråga "skulle det vara ok om..." eller om det var ett "jag kommer att..". Vi vet ingenting om situationen. Jag är rätt övertygad om att han visst kan ha ett behov av egentid och kanske till och med såg fram emot sin inbokade semester på tu man hand med ts, annars hade han väl inte bokat den? Tror han ställer upp för barnen i situationen som skedde,som sagt, de kan ju omöjligt lämnas ensamma och vi vet inte om mamman i situationen bara drog och lämpade över ansvaret på honom. Vi vet mycket lite, men det vi faktiskt vet talar emot att han hatar ts och ej vill resa med henne på egen hand.
  • smulpaj01
    ungbrunett skrev 2016-07-04 10:56:47 följande:

Vi vet inte om hon ställde det som en fråga "skulle det vara ok om..." eller om det var ett "jag kommer att..". Vi vet ingenting om situationen. Jag är rätt övertygad om att han visst kan ha ett behov av egentid och kanske till och med såg fram emot sin inbokade semester på tu man hand med ts, annars hade han väl inte bokat den? Tror han ställer upp för barnen i situationen som skedde,som sagt, de kan ju omöjligt lämnas ensamma och vi vet inte om mamman i situationen bara drog och lämpade över ansvaret på honom. Vi vet mycket lite, men det vi faktiskt vet talar emot att han hatar ts och ej vill resa med henne på egen hand.

Han skulle väl inte leva med Ts om han hatade henne? Jösses, lugna dig!

Han ville säkert resa med Ts men barnen går först! Ja mamman borde tagit med sig ungarna, men det valet har även pappan nu. Han väljer att avboka istället så resan var väl inte så viktig för honom?!
  • BioBonus
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 11:02:55 följande:

Han ville säkert resa med Ts men barnen går först! Ja mamman borde tagit med sig ungarna, men det valet har även pappan nu. Han väljer att avboka istället så resan var väl inte så viktig för honom?!

Det här tyckte jag var lite intressant att ta reda på hur det hade kunnat lösas så jag använde våra reservationer nu till vår utlandssresa för att med flygbolag och hotell se om vi med tre veckors varsel kunde anpassa vår semester så vi kunde ha våra tre barn med.

Och nej - det var stört omöjligt. Det fanns varken tre lediga platser på planet ner eller upp. Det fanns inte fem platser på ett annat plan ner samma dag eller två dagar runt omkring planerad avresa, och hotellet var fullbokat. Vi kunde få in en extrasäng i vårt rum. Det var vad de kunde erbjuda.

Så vi hade också fått avboka vår resa - även om den är jätteviktig för oss. 

• ungbrunett
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 11:02:55 följande:

Eller så fanns det inte möjlighet och/eller lust att boka in barnen där.

Som sagt, mamman är den som har felat här och det är tragiskt att så många ignorerar det faktumet.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!