• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • sextiotalist
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 10:09:55 följande:
    Han VALDE bort resan med Ts, det kan man inte klandra mamman för. Hon frågar om han kan ta barnen och van säger ja!
    Efter att läst ts beskrivning av samtalen från mamman, så kanske han valde att inte ta den striden med sitt ex.
    Av någon anledning så brukar det vara svårare för, framför allt män, att ta strid med sitt ex (oavsett vad, om det gäller att ha barnen mer eller mindre, att välja aktiviteter, fester vad som) än att hantera en besviken nuvarande. Vet inte hur många trådar jag läst om män som lyder sitt ex blint, vad det än är, men har inga problem med att göra sin nuvarande besviken.

Min sambo tog striden med sitt ex, han stod på sig när det gällde vissa saker och struntade fullständigt i hennes vredesutbrott.
  • BioBonus
    Anonym (Eva) skrev 2016-07-04 10:00:05 följande:
    Fast det har hon ju varannan vecka på sig att göra, bara just inte dessa veckor.
    Fast nu ger du återigen sken av att bara för att det räcker för dig att ha ensamtid med din man varannan vecka i vardagen borde räcka för alla eftersom det tydligen räcker för dig? Varför inte bara acceptera att alla inte är som du och din man och det inte behöva vara fel för det?
  • smulpaj01
    BioBonus skrev 2016-07-04 10:12:51 följande:

Du anser inte att det här är att insinuera att det är synd om TS bonusbarn för att hon "väljer bort dem" ?

Då missförstod jag dig.

Det är inte synd om barnen eftersom pappan väljer dom före allt!
  • Anonym (Doris)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 10:09:55 följande:

Han VALDE bort resan med Ts, det kan man inte klandra mamman för. Hon frågar om han kan ta barnen och van säger ja!

Mamman kanske tvingade honom. För att vara elak? Man vet inte hur hon är
  • Anonym (Eva)
    BioBonus skrev 2016-07-04 10:14:45 följande:
    Fast nu ger du återigen sken av att bara för att det räcker för dig att ha ensamtid med din man varannan vecka i vardagen borde räcka för alla eftersom det tydligen räcker för dig? Varför inte bara acceptera att alla inte är som du och din man och det inte behöva vara fel för det?
    Var har jag skrivit om mig överhuvudtaget? Nu sitter du och ljuger. Träffar man en man med barn varannan vecka så är det väl det man har att utgå ifrån? Att pappan sedan har behov och vilja av att ha barnen mer och väljer dem före TS tyder bara på att han är en bra pappa och så som en förälder skall vara.
  • Anonym (Eva)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 10:15:16 följande:
    Det är inte synd om barnen eftersom pappan väljer dom före allt!
    Exakt, pappan är den kloka i detta sammanhang.
  • BioBonus
    Anonym (Eva) skrev 2016-07-04 10:26:30 följande:
    Var har jag skrivit om mig överhuvudtaget? Nu sitter du och ljuger. Träffar man en man med barn varannan vecka så är det väl det man har att utgå ifrån? Att pappan sedan har behov och vilja av att ha barnen mer och väljer dem före TS tyder bara på att han är en bra pappa och så som en förälder skall vara.
    Sorry - blandade ihop dina svar med Smulpajs eftersom ni båda verkar ha lika svårt att acceptera att folk tycker olika. My bad - sorry!
  • BioBonus
    Anonym (Eva) skrev 2016-07-04 10:27:13 följande:
    Exakt, pappan är den kloka i detta sammanhang.
    Pappan är den som sopar upp efter mammans dåliga föräldraskap, och TS är den som tyvärr får betala priset för det.
  • BioBonus

Lite märkligt är det. Vi mammor får tydligen boka resor på våra barnveckor och inte bara lämpa över ansvaret på den andra föräldern och dennes partner, utan det är dessutom förskräcklig om bonusföräldern blir besviken för att de själva då måste avboka sin semesterresa.
    Det är ganska mycket vi mammor kommer undan med utan kritik måste jag säga :)

• Anonym (Eva)
    BioBonus skrev 2016-07-04 10:31:33 följande:
    Sorry - blandade ihop dina svar med Smulpajs eftersom ni båda verkar ha lika svårt att acceptera att folk tycker olika. My bad - sorry!
    Jag har skrivit ETT inlägg i denna tråden, och du drar genast en massa idiotiska slutsatser bara för att jag inte dunkar TS i ryggen och tycker såååå synd om henne som är barnledig varannan vecka.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!