• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym (Doris)

Jag tycker att du ska säga till din sambo att han nekar biomamman eftersom han har lovat dig en vecka för bara er två. Det är dåligt av honom att köra över dig och jag förstår din besvikelse. det är det minsta man kan begära.

• smulpaj01
    Anonym (Herregud) skrev 2016-07-04 09:25:11 följande:

Om pappan inte vill ta hänsyn till sin partners behov bör han leva som singel istället för att konstant köra över ts med hjälp av sitt ex.Men ts hade ju gått med på att ha barnen en del av semestern, men inte hela.

Varför inte hela? Hur mkt stör barnen på en semesterresa? Jag tycker det är befängt! Ta med ungarna och sluta grina. Sen tycker jag ifs att mamman borde tagit med barnen då det var hennes vecka.

Men att tjura och avboka är larv!
  • Brumma
    Stanning skrev 2016-07-04 07:33:05 följande:

Fast har man barn så firar man ju semester med dem. Tänk om vi familjer med egna barn skulle resonera så och kräva en vecka utan våra barn?

Visst, det hade varit underbart att komma ifrån och bara få vara själv med maken om så bara någon dag, men det är en lyx om man inte har släkt nära till hands.

du valde en man som redan har barn, de ingår liksom i paketet och de kommer alltid ha en central plats och fokus.

Gör man?

TS och hennes sambo hade planerar att fira semester BÅDE ensamma och med barnen. För att barnen HAR en närstående att vara hos - sin mamma.

Vi har semester utan barn just nu. Ena barnet är hos mormor och andra hos morfar. Båda får full uppmärksamhet, massa roliga "semestergrejer" och vi får tid för varandra. Sedan kommer vi åka på semester hela familjen också.

Så att komma och säga att "man" gör något på ett visst sätt är ju lite... verklighetsfrånvänt (eller egocentriskt kanske). Alla gör ju olika. Och här FINNS ju faktiskt någon som skulle haft barnen.
  • Brumma
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:04:54 följande:

Varför avbokade ni resan? Det är ju bara att ta med ungarna?! Fattar inte! Vi tar alltid med sambons barn, mkt trevligare att familjen är samlad! Konstigt!

Du tänker att åka resor plötsligt kan göras barn passade? Att alla flygbolag har två extra platser såhär mitt i Semester tider och att alla hotell har rum som enkelt kan göras om från dubbelrum till ett rum för fyra?

Och du tänker att alla alltid vill ha hela familjen med? Inga vuxna någonsin som vill åka på en egen semester?

Jorå...
  • BioBonus
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:26:01 följande:
    Som tur är inte. Mitt barn kommer aldrig ha nån styvmorsa och bli bortvald!
    Oj. Jag väljer bort mina egna barn för att få lite tid på tu man hand med min man. Både nu när jag är omgift, och även när jag var gift med barnens pappa. Vi tyckte både då och nu att det var viktigt att få vuxentid. Bäst att nån gör en orosanmälan eftersom jag antar att det faktum att jag väljer bort dem (och låter dem vara på landet med sin mormor vilket måste vara djupt traumatiskt) en vecka om året kommer ge dem men för livet.

Sansa dig.
  • Anonym (Herregud)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:29:52 följande:

Varför inte hela? Hur mkt stör barnen på en semesterresa? Jag tycker det är befängt! Ta med ungarna och sluta grina. Sen tycker jag ifs att mamman borde tagit med barnen då det var hennes vecka.

Men att tjura och avboka är larv!

Sjövilda och ouppfostrade ungar som ts bonusbarn gör semestern till ett helvete. Men visst, här på FL betraktas man som psykiskt störd om man vågar tycka att andras barn är det minsta jobbiga.
  • smulpaj01
    Brumma skrev 2016-07-04 09:34:45 följande:

Du tänker att åka resor plötsligt kan göras barn passade? Att alla flygbolag har två extra platser såhär mitt i Semester tider och att alla hotell har rum som enkelt kan göras om från dubbelrum till ett rum för fyra?

Och du tänker att alla alltid vill ha hela familjen med? Inga vuxna någonsin som vill åka på en egen semester?

Jorå...

Då är väl jag och mannen galna som ALLTID vill ha med oss barnen! Vad är det man inte kan göra när barnen är med? Vi vill uppleva resor tillsammans med våra barn! Vi VILL vara med dom jämt! De blir snabbt äldre så vi vill njuta av dom nu!
  • BioBonus
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:40:32 följande:
    Då är väl jag och mannen galna som ALLTID vill ha med oss barnen! Vad är det man inte kan göra när barnen är med? Vi vill uppleva resor tillsammans med våra barn! Vi VILL vara med dom jämt! De blir snabbt äldre så vi vill njuta av dom nu!
    Nej inte galna. Ni väljer att göra på ert sätt och det funkar för er, och andra väljer att göra på sitt sätt för att det funkar för dem. Det står er fritt fram att välja bort vuxenresor, på samma sätt som det står andra fritt att välja dem. Ert sätt skadar antagligen inte era barn eller er relation eftersom ni väljer det, på samma sätt som andras sätt inte skadar deras relation eller deras barn. Du tror inte att andras sätt än ert kan funka? 
  • Anonym (Doris)

Ja, det är ni. Galna.

smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:40:32 följande:

• smulpaj01
    Anonym (Herregud) skrev 2016-07-04 09:38:38 följande:

Sjövilda och ouppfostrade ungar som ts bonusbarn gör semestern till ett helvete. Men visst, här på FL betraktas man som psykiskt störd om man vågar tycka att andras barn är det minsta jobbiga.

Fostra ungarna då. Men åker man till Medelhavet (exempel) så leker barnen på stranden hela dagarna, sedan är dom helt slut och somnar tidigt. Det är ju mkt enklare än att vara hemma med dom, Ts och pappan får 20 timmar per dygn "egen tid". De 4 timmarna räknar jag på att ge dom mat!
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!