• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym (Doris)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-04 13:20:20 följande:

Får jag bara fråga varför du helt håller på mamman här, som att hon vore den perfekt föräldern??

Vet du, jag tänkte åka på vuxensemester så jag kan knulla avslappnat och ostört med min sambo. Frågor på det ännu? Ska jag boka resan igen och ta med barnen och knulla med dom i samma rum?

Haha, bra tänkt där :)
  • BioBonus
    Får jag bara fråga varför du helt håller på mamman här, som att hon vore den perfekt föräldern??

Vet du, jag tänkte åka på vuxensemester så jag kan knulla avslappnat och ostört med min sambo. Frågor på det ännu? Ska jag boka resan igen och ta med barnen och knulla med dom i samma rum?
    Fast såna behov har inte RIKTIGA föräldrar vet du väl ;)
  • Ess
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-03 22:27:08 följande:
    Hur skulle det vara verbal misshandel? Nu hade han inget val, så vad ska han göra? Resa bort med mig och lämna barnen ensamma? Eller stanna hemma med barnen och såra mig? Såklart suger båda alternativen men man kan inte lämna barnen en hel vecka då de inte ens kan vara ensamma så länge att man ens slipper ut med hunden. Klart att barnen kommer först.

Jag har själv fått ringa exet flera gånger då hon planerat in saker på hennes veckor och velat att vi har barnen. Min födelsedag förra året t.ex. Då hade vi barnfritt och skulle ut och äta och sen på bio. Hon fick inte tag på sambon så hon ringde mig och bad mig hämta barnen då hon skulle på innebandyträning. Jag sa nej, och hon skrek och gormade i över en timme om hur elak jag är mot barnen som inte vill ha dom. När jag äntligen fått henne att förstå att vi inte kan dansa efter hennes pipor hela tiden slängde hon på. När sambon kom hem ringde hon och frågade honom om han kan ta barnen, utan att nämna att hon redan frågat mig. Samma visa igen. Ropade i nästan en timme. Sedan var det lugnt en stund, tills vi satte oss i biosalongen. Hon ringde och ringde och ringde. 23 missade samtal när vi kom ut. Bara för att berätta att vi är elaka mot barnen och att hon inte hade kunnat åka på träningen.

Därför har han inte kunnat säga nej. Det handlar inte om att han inte älskar mig, utan om att det inte är värt att gräla med henne. Hon vinner alltid i slutändan.

Alla arga meddelanden hon skickat åt mig har jag sparat, jag ser framför mig att vi en vacker dag sitter i rätten med henne och då kan de vara bra att kunna visa upp. På den nivån är det! Nåt mer ni funderar på?
    Både du och mannen verkar lika flata. Vem accepterar att stå och höra på när någon skriker åt en i telefon i EN TIMME!?
    Fn, släng på luren och stäng signalen, efter ett par dar har hon lugnat ner sig igen. 
    Skaffa ett ordentligt umgängesschema i tingsrätten som även styr lov och sommar osv. Sen har hon inget att komma med, ni bara hänvisar till schemat och gör er oåtkomliga för henne.
  • Ess
    sextiotalist skrev 2016-07-04 14:18:34 följande:
    Jag tror många problem i dessa nyfamiljer grundar sig i att man det är konflikter som är olösta med exen och/eller oförmåga att dra gränser.
    Jag hade aldrig orkat igenom konfliktperioden som sambon hade med exet, om han inte samtidigt tydligt visade mot mig och mot exet, att jag var den som var hans första förbundsförvant. Dvs ingenting beslutades, som påverkade mig, innan jag var tillfrågad. Jag hade alltid veto när det gällde mitt engagemang. Han skulle aldrig ta hem barnen om han hade annat för sig (utöver de redan bestämda tiderna) och jag förväntade att ta hand om dom, utan att jag hade sagt ja.
    Han skulle inte ställt in en resa, om det inte var pga sjukdom, hade exet gjort något liknande som i ts fall, då hade han inte tvekat en sekund att prata med mig om att kräva hela boendet (i ett sådant fall så hade jag tyckt det var en strålande idé, för det andra alternativet, då hade jag flyttat och valt att bli särbo)
    Precis så är det. Hade maken kört över mig på samma vis som ts, så hade vi inte varit ihop längre. Jag hade inte ens velat va särbo med en som bar sig åt på det viset.
  • smulpaj01

Men herregud! Så ni knullar aldrig när barnen är hemma? Jag och min sambo har barn på heltid och vi knullar varje dag!
  • Cadencee
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 23:08:23 följande:
    Men herregud! Så ni knullar aldrig när barnen är hemma? Jag och min sambo har barn på heltid och vi knullar varje dag!
    Du ser inte ett uns av ironi i anledningen? Fortfarande har biomamman gjort så mycket fel i det här och ts har självklart rätt att vara ledsen och besviken! Oavsett vad det gäller har man rätt att vara besviken när något ställs in. Ts har inte gjort något fel alls i detta, det enda felet sambon gjort var att avboka resan. Ts kunde åkt själv eller tagit med någon annan på resan istället för att avboka allt. Nu blev det som det blev men ts har verkligen inte felat i detta!
  • Anonym ((&))

Knulla kan ni ju göra vv när ni är barnfria . Dessutom går det utmärkt att knulla när barn sover .
  • smulpaj01
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-04 23:21:14 följande:

Knulla kan ni ju göra vv när ni är barnfria . Dessutom går det utmärkt att knulla när barn sover .

Dom är barnfria 50% av tiden! Fattar man inte då att pappan enbart blir glad när mamman lämnar barnen till honom en vecka extra?
  • Anonym (----)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 23:08:23 följande:
    Perfekt! Då kan du passa ts bonusbarn när hon och sambon är iväg på sin resa.
  • smulpaj01
    Anonym (----) skrev 2016-07-05 07:03:02 följande:

Perfekt! Då kan du passa ts bonusbarn när hon och sambon är iväg på sin resa.

Inga problem, ta hit dom. Eller så reser dom MED barnen!
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!