• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Brumma
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:40:32 följande:

Då är väl jag och mannen galna som ALLTID vill ha med oss barnen! Vad är det man inte kan göra när barnen är med? Vi vill uppleva resor tillsammans med våra barn! Vi VILL vara med dom jämt! De blir snabbt äldre så vi vill njuta av dom nu!

Och det är hur NI är. Det gör er inte ett dugg galna - vilket jag inte heller påstått...

Om du faktiskt LÄSER vad jag (mfl) skriver så vill man olika. Dvs ditt ELLER mitt sätt är inte allenarådande för alla..
  • smulpaj01
    ungbrunett skrev 2016-07-04 11:08:49 följande:

Eller så fanns det inte möjlighet och/eller lust att boka in barnen där.

Som sagt, mamman är den som har felat här och det är tragiskt att så många ignorerar det faktumet.

Du VET inte om mamman felat. Hon kanske frågade om det gick bra och han sa ja. Sen kanske hon har barnen i 3 v?!

Det är nog snarare pappan som felat i så fall!
  • nihka
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 11:02:55 följande:
    Han skulle väl inte leva med Ts om han hatade henne? Jösses, lugna dig!

Han ville säkert resa med Ts men barnen går först! Ja mamman borde tagit med sig ungarna, men det valet har även pappan nu. Han väljer att avboka istället så resan var väl inte så viktig för honom?!
    Vad vet du om det? Resan var kanske inte lämplig för barn eller så gick det inte boka till fler eller så hade han inte råd att boka till fler, eller så anser han att det blir för mycket flängande för barnen eftersom de ändå ska resa bort helgen därpå, eller så kan inte någon av barnen följa med på resan för att de är inbokade på något annat den veckan. Du VET ju inget, fast du TROR det.

Det är som att jag skulle säga att du inte är viktig för din man för då skulle han vilja göra något med dig på egen hand någon gång.
  • Brumma
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 09:45:11 följande:

Fostra ungarna då. Men åker man till Medelhavet (exempel) så leker barnen på stranden hela dagarna, sedan är dom helt slut och somnar tidigt. Det är ju mkt enklare än att vara hemma med dom, Ts och pappan får 20 timmar per dygn "egen tid". De 4 timmarna räknar jag på att ge dom mat!

Men vad bra att du vet hur barn gör. Att alla barn är lika. Super.

Har du tänkt att de skall lämna barnen ensamma på hotellrummet? Sluta i att passa dem när de leker på stranden?

Eller var fick du 20 timmar egentid ifrån?
  • sextiotalist

Han ville säkert resa med Ts men barnen går först! Ja mamman borde tagit med sig ungarna, men det valet har även pappan nu. Han väljer att avboka istället så resan var väl inte så viktig för honom?!
    I en sådan situation så hade nog vilken förälder som helst avbokat, om man har lite vett i huvudet (dvs jag anser inte att mamman har det). Dvs ingen förälder hade låtit barnen vara utan tillsyn.
    Ibland står man inför en situation man inte kan ändra på. Hade mamman blivit akut sjuk, så tror jag att de hade säkert blivit besvikna och ändå bokat av resan, men då hade det känts mer acceptabelt. Men jag tror den värsta irritationen är att mamman väljer att resa på en nöjesresa och de får offra sin resa (som båda säkert sett fram mot).

Men jag hoppas att sambon ser till att få detta kompenserat, genom att mamman t.ex för över några dagar föräldraledighet till honom.
  • Anonym (Förväntan)

De hade redan bokat en barnvänlig resa följande vecka, så en resa med barnen ska de ju göra.

Dessutom tror jag inte att deras romantiska vuxenresa gick att omvandla till en där barnen kunde följa med. Behövs lediga platser på flyget, hotellet behöver ha större rum eller extra sängar. De kanske skulle bo på ett hotell där barn inte är tillåtna. Därför mest logiskt att avboka.
  • ungbrunett
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 11:12:05 följande:

Du VET inte om mamman felat. Hon kanske frågade om det gick bra och han sa ja. Sen kanske hon har barnen i 3 v?!

Det är nog snarare pappan som felat i så fall!

Hon har brutit den tidigare överenskommelsen.
  • Anonym (Jag)
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 10:52:06 följande:

Då hade han sagt mej till mamman!

Läs mitt inlägg om hur det gick på min födelsedag. Då handlade det om en kväll, nu är det en vecka vi pratar om.
  • smulpaj01
    Anonym (Förväntan) skrev 2016-07-04 11:12:34 följande:

De hade redan bokat en barnvänlig resa följande vecka, så en resa med barnen ska de ju göra.

Dessutom tror jag inte att deras romantiska vuxenresa gick att omvandla till en där barnen kunde följa med. Behövs lediga platser på flyget, hotellet behöver ha större rum eller extra sängar. De kanske skulle bo på ett hotell där barn inte är tillåtna. Därför mest logiskt att avboka.

Jag hade bokat en ny resa där alla får plats. Att avboka är att spela martyr!
  • Anonym (Ja du)
    Anonym (Eva) skrev 2016-07-04 10:26:30 följande:

Var har jag skrivit om mig överhuvudtaget? Nu sitter du och ljuger. Träffar man en man med barn varannan vecka så är det väl det man har att utgå ifrån? Att pappan sedan har behov och vilja av att ha barnen mer och väljer dem före TS tyder bara på att han är en bra pappa och så som en förälder skall vara.

Ja fast ska vi Hårddra det så är det ju precis det ts utgick ifrån vv! ... Hon har ju inte begärt att pappan ska lämna bort barnen för egen tid med henne utan det var planerat på den barnfria veckan...
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!