• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym (----)
    smulpaj01 skrev 2016-07-05 07:10:04 följande:
    Inga problem, ta hit dom. Eller så reser dom MED barnen!
    Precis som ts och andra redan har skrivit så har de redan en resa TILLSAMMANS med barnen inbokad.

PM:a din adress till ts så vet hon vart sambon ska lämna av barnen i helgen.
  • smulpaj01
    Anonym (----) skrev 2016-07-05 07:32:20 följande:

Precis som ts och andra redan har skrivit så har de redan en resa TILLSAMMANS med barnen inbokad.

PM:a din adress till ts så vet hon vart sambon ska lämna av barnen i helgen.

Japp och tack vare mammans agerande får pappan en extra vecka med sina barn. Vilken tur!
  • sextiotalist
    smulpaj01 skrev 2016-07-05 07:51:22 följande:
    Japp och tack vare mammans agerande får pappan en extra vecka med sina barn. Vilken tur!
    Och om jag tolkar ts rätt, så är detta vanligt förekommande, dvs mamman lämpar över barnen till ts sambo rätt ofta på hennes tid.
    Jag tror faktiskt att för barnens skull, för ts och deras förhållandes skull, så bör ts sambo driva frågan om ett heltidsboende för barnen hos dom. Det blir betydligt lättare för ts och hennes sambo att få struktur i vardagen och troligen kommer barnen också lugna ner sig och bajseriet kommer lösa sig (jag är ganska säker på att det har med mammans strul att göra).
    Det verkar som dessa barn behöver en fast punkt i tillvaron och mamman verkar inte var den som ger barnen detta (så kan mamman åka på sina solresor och göra annat utan att barnen behöver drabbas)
  • sextiotalist
    Men allvarlig, du skriver ofta att för dig är barnets bästa det viktigaste. Nu är du så fixerad i att PAPPAN får en vecka extra, men mår barnen bra av detta?
    Mår barnen bra att ha en mamma som hattar på de sättet (nej, det är inte bättre med hattande pappor).
    Jag skulle nog säga att det är olyckligt för barnens skull, att de är hos sin pappa, inte för att han vill ha dom en extra vecka, utan FÖR ATT MAMMAN INTE VILL HA DOM PÅ SIN VECKA.
  • smulpaj01
    sextiotalist skrev 2016-07-05 08:04:39 följande:

Och om jag tolkar ts rätt, så är detta vanligt förekommande, dvs mamman lämpar över barnen till ts sambo rätt ofta på hennes tid.

Jag tror faktiskt att för barnens skull, för ts och deras förhållandes skull, så bör ts sambo driva frågan om ett heltidsboende för barnen hos dom. Det blir betydligt lättare för ts och hennes sambo att få struktur i vardagen och troligen kommer barnen också lugna ner sig och bajseriet kommer lösa sig (jag är ganska säker på att det har med mammans strul att göra).

Det verkar som dessa barn behöver en fast punkt i tillvaron och mamman verkar inte var den som ger barnen detta (så kan mamman åka på sina solresor och göra annat utan att barnen behöver drabbas)

Ts blir nog inte långvarig i förhållandet i så fall. Hon verkar tycka dom är asjobbiga redan nu trots att dom bara har dem halvtid!
  • Anonym (----)
    smulpaj01 skrev 2016-07-05 08:09:32 följande:
    Ts blir nog inte långvarig i förhållandet i så fall. Hon verkar tycka dom är asjobbiga redan nu trots att dom bara har dem halvtid!
    Du får väldigt gärna citera det inlägg där ts skriver att hon tycker barnen är jobbiga. Jag hittar nämligen inget sånt.
  • sextiotalist
    Och vet du, barn är asjobbiga ibland. Sambons barn var asjobbiga ibland (men jag kunde prata med honom om detta, han gick inte i taket för det), vår son har varit asjobbig ibland.

När jag tyckte sambons barn var asjobbiga, då respekterade han detta och såg till att jag fick komma hemifrån.

Som förälder måste man acceptera att andra tycker ens barn är asjobbiga. När min son var i 6-års-trotsen, hade min sambo och jag inte levt ihop och det funnits en ny kvinna, jag hade haft full förståelse och inte skuldbelagt henne om hon tyckte vår son var asjobbig. Jag tyckte det själv.

Om folk hade upplevt mitt barn som asjobbigt, då hade jag funderat på varför och inte klandrat den som tyckte det.

Ja, barnen verkar asjobbiga, i högt tempo från 6 på morgonen, kan inte vara ifrån sin pappa många sekunder, kan inte hantera den personliga hygienen som man förväntar sig att barn i den åldern bör fixa. Och ändå så tar pappan inte tag i detta, utan låter mamman förstöra barnen än mer.

Ts har min stora beundran att stått ut så länge som hon gjort, själv hade jag troligen lämnat inom ett halvår
  • Ester69

Med andra ord är det okej för en mamma att skita i att ha sina barn, men inte för en pappa som faktiskt hade planerat en resa på sin förmodade barnfria vecka?
  • Ester69

Jag tyckte mina egna barn var asjobbigt ibland, borde väl adopterat bort dom kanske....
  • smulpaj01
    Ester69 skrev 2016-07-05 09:06:03 följande:

Med andra ord är det okej för en mamma att skita i att ha sina barn, men inte för en pappa som faktiskt hade planerat en resa på sin förmodade barnfria vecka?

Nej mamman är ett pucko!
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!