• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym (Eva)
    BioBonus skrev 2016-07-04 10:32:23 följande:
    Pappan är den som sopar upp efter mammans dåliga föräldraskap, och TS är den som tyvärr får betala priset för det.
    Hur många mammor tror du inte gör samma sak? Med karlar som strular med umgänge eller inte dyker upp alls, snarare är det betydligt vanligare. Fast då är det ju biomammor det gäller och såna gillar ju inte du.
  • ungbrunett
    Anonym (Tja) skrev 2016-07-03 21:11:21 följande:
    Nä så då kan ju lika bra pappan och ts också skita i barnen...?
    Fast det är ju precis det jag menar att det inte är. Pappan ska självklart inte skita i barnen men oavsett vad så kan det omöjligen göra mamman fri från ansvar..
  • ungbrunett
    smulpaj01 skrev 2016-07-03 21:54:26 följande:
    Han kanske inte älskar Ts, han älskar dock sina barn!
    Fast rent krasst vet du inte detta. Du vet ej vad han har för känslor för någon eftersom du inte är han. 
    Jag är övertygad om att det finns människor som lever med någon/några som de inte älskar men som de ser som sin plikt att ändå sörja för, såsom sina barn. Tror inte att alla älskar sina barn.
  • smulpaj01
    BioBonus skrev 2016-07-04 10:31:33 följande:

Sorry - blandade ihop dina svar med Smulpajs eftersom ni båda verkar ha lika svårt att acceptera att folk tycker olika. My bad - sorry!

Ts har självklart all rätt att känna sig besviken, det hade jag också gjort. Det hon inte verkar förstå är att pappan inte har samma behov som Ts när det gäller vuxensemester! Jag förstår båda, du förstår enbart Ts eftersom du själv har sånt behov!
  • BioBonus
    Anonym (Eva) skrev 2016-07-04 10:37:11 följande:
    Hur många mammor tror du inte gör samma sak? Med karlar som strular med umgänge eller inte dyker upp alls, snarare är det betydligt vanligare. Fast då är det ju biomammor det gäller och såna gillar ju inte du.

Fast nu är ju jag biomamma....

Och jag gillar lika lite pappor som strular med umgänge och avtal. Jag förstår inte varför man inte kan sköta sin del av föräldraskapet oavsett om man är mamma eller pappa...

• BioBonus
    Anonym (Eva) skrev 2016-07-04 10:35:52 följande:
    Jag har skrivit ETT inlägg i denna tråden, och du drar genast en massa idiotiska slutsatser bara för att jag inte dunkar TS i ryggen och tycker såååå synd om henne som är barnledig varannan vecka.
    Och jag har bett om ursäkt för det misstaget. 
    Det handlade inte om att hon är barnledig varannan vecka - det är inte det hon är besviken över. Utan att den resa de har bokat på sin barnfria semestervecka var tvungen att ställas in då mamman, som egentligen skulle ha barnen, valde att åka på en resa just den veckan.
  • Anonym (Förväntan)
    Anonym (Eva) skrev 2016-07-04 10:35:52 följande:
    Jag har skrivit ETT inlägg i denna tråden, och du drar genast en massa idiotiska slutsatser bara för att jag inte dunkar TS i ryggen och tycker såååå synd om henne som är barnledig varannan vecka.
    Du verkar inte ha läst allt ts skrivit för då hade du sett att barnen ofta är hos pappan även på mammans vecka. De får sällan ledig tid tillsammans för mamman skickar över barnen så fort pappan har en ledig dag.
  • ungbrunett
    smulpaj01 skrev 2016-07-03 22:12:02 följande:
    Men sluta! Han väljer sina barn framför Ts, så gör bra föräldrar!
    En bra förälder behandlar inte sin partner dåligt, oavsett om partnern är förälder till barnen eller inte. En bra förälder är, som någon säger här ovan, en bra förebild.

Man ska ej välja sitt barn till varje pris i samtliga göromål i vardagen. Barnen behöver inte alltid komma först. Det skadar dem garnerat mer än det gynnar dem.
  • ungbrunett
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 07:30:27 följande:

Varför kan ni inte resa MED barnen? De är små och kostar inte mkt! Trevligt för alla!

Varför kan inte mamman resa med sina egna biologiska barn? Man gör väl alltid allt för sina barn, eller?
  • BioBonus
    smulpaj01 skrev 2016-07-04 10:41:51 följande:
    Ts har självklart all rätt att känna sig besviken, det hade jag också gjort. Det hon inte verkar förstå är att pappan inte har samma behov som Ts när det gäller vuxensemester! Jag förstår båda, du förstår enbart Ts eftersom du själv har sånt behov!
    Nej, jag förstår TS och jag förstår dig. Jag ser dock inte att det här handlar om pappans behov eller inte, utan han har helt enkelt tagit sitt ansvar när mamman inte tar det. Hade han inte haft behov av att resa ensam med TS så hade han nog inte sparat pengar och bokat en sådan resa på deras barnfria vecka. Nu valde mamman att bete sig som en skit, och lämpade över barnen på pappan och TS. Det har inte med pappans behov att göra.
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!