• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Anonym (Kvinna)
    Froken Lokens skrev 2016-07-18 16:45:36 följande:

Det är intrycket jag får helt enkelt. Jag har aldrig sett en tatuering där jag tänk "vad smakfullt" eller "vilken elegant tatuering".

Oftast är min erfarenhet att de med många tatueringar, synliga, människor med trasig bakgrund eller de som har behov av uppmärksamhet. Röker, dricker eller har någon form av missbruksproblem.

Tror du verkligen riktigt att folk med tatueringar har drog problem o trasig bakgrund? Haha
  • Anonym (Kvinna)
    Aikido skrev 2016-07-18 16:45:59 följande:

Ok. Annars... intryck / känsla och så. Det drar ju helt klart ögonen till sig. Har personen långärmat blir man ju nyfiken på hur resten ser ut. Samma sak när man ser lite sticka upp längs hals och så.

Rätt förnuftig tanke/känsla tycker jag! Ja förstår inte alla dessa fördomar faktiskt..
  • Anonym (Gadd)

Jag själv har 4 tatueringar, varav 3 jag kan dölja. 
    Tycker det är väldigt fint att ha på handen som Rihanna har tex.
    Annars tycker jag ofta inte att andras tatueringar är fina. Eller iaf väldigt sällan. Däremot är jag inte så fördomsfull som vissa ovan där jag antar att tatuerat folk är missbrukare. Är alldeles för vanligt idag för att tänka i de banorna. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Gadd) skrev 2016-07-18 16:50:56 följande:

Jag själv har 4 tatueringar, varav 3 jag kan dölja. 

Tycker det är väldigt fint att ha på handen som Rihanna har tex.

Annars tycker jag ofta inte att andras tatueringar är fina. Eller iaf väldigt sällan. Däremot är jag inte så fördomsfull som vissa ovan där jag antar att tatuerat folk är missbrukare. Är alldeles för vanligt idag för att tänka i de banorna. 

Ja visst e det så!? Vill förstå alla dessa fördomar..
  • Froken Lokens
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-18 16:49:17 följande:

Tror du verkligen riktigt att folk med tatueringar har drog problem o trasig bakgrund? Haha

Nej, och det var inte heller vad jag skrev.
  • Lottalottas2

Jag tycker att symboliska, snygga (alltså gjort av en skicklig tatuerare) tatueringar kan vara vackert.
    Skulle dock aldrig tatuera någonstans där det inte går att dölja.

• Anonym (Kvinna)
    Froken Lokens skrev 2016-07-18 17:01:19 följande:

Nej, och det var inte heller vad jag skrev.

Nä okej, att det va din erfarenhet..
  • Anonym (Litegrann)

Min tanke blir bara: "Ouch, måste gjort ont." samt "Hm undrar just vilka tankar som låg bakom valet av just den tatueringen?"
    Och nyfiken som jag är på det mesta så frågar jag såklart :D 

Var och en utsmyckar sin kropp som de vill. Själv har jag en piercing i tragus (har tagit ur alla mina andra genom åren) samt två mindre tatueringar. Känner mig mycket nöjd med det.
    Jag har dessutom hela skaran av vänner runt mig - allt från de som aldrig skulle modifiera sin kropp ens med hårfärg till de som kluvit tungan, har mängder av tatueringar och rasslar från pungen när de går.
    Men alla mina vänner något gemensamt, likt mig bryr de sig inte om hur andra väljer att göra med sina kroppar. Var och en gör som de vill och alla förtjänar en chans att visa vem de är. 

• Froken Lokens
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-18 17:14:40 följande:

Nä okej, att det va din erfarenhet..

Du generaliserade betydligt mer än jag gjorde. Så du läste helt enkelt fel, läs om och läs rätt.
  • Anonym (Seriös person)

Jag har tatuering på ena fingret. En måne och tre prickar... Jag tycker den är fin och många andra tycker samma sak. Jag jobbar på socialtjänsten och än så länge är det ingen som har anmärkt på den.

Jag tycker mycket om den. Jag är 37 år och är varken missbrukare eller "wt". Jag är intresserad av konst och foto och min tatuering på fingret känns väldigt "jag"....

Svar på tråden Tatuering på händerna!