• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • BandAnna
    Anonym (Estet) skrev 2016-07-19 18:18:56 följande:
    Du ser ingen som arbetar på t.ex SAS eller inom Scandic med synliga tatueringar... Så vissa kategorier har du missat.
    Och eftersom du gillar fack så ska jag stilla ditt sinne och berätta att båda var män. 
  • Anonym (Otatuerad)
    BandAnna skrev 2016-07-19 16:54:36 följande:

Varför det? alla behövs och tillsammans kompletterar människor varandra. 

Hade vi inte haft personer som "snöar in på vissa saker" så hade vi inte heller haft några experter inom några områden. Men å andra sidan, hade vi bara haft personer som snöar in på vissa saker så hade vi inte heller kunnat ha utbyte av varandras kunskaper och erfarenheter.  

Du har alldeles rätt i att det är bra att vissa människor snöar in på vissa saker som tillför och utvecklar samhället och världen och att vissa andra ifrågasätter.

Men att alla människor måste ha ett intresse eller brinna för vissa saker för att inte uppfattas som opersonliga tror jag inte på.

De jag syftade på när jag skrev att jag är lite orolig för de som snöar in på vissa saker är de som bara fokuserar på vissa saker inom sin trygga och bekanta box och inte tittar utanför sin box som de hamnat i.
  • Anonym (Otatuerad)
    Anonym (Jaha?) skrev 2016-07-19 16:58:04 följande:

På vilket sätt fastnar man i ett fack som tatuerad?

Bilder, dokumtärer m m som förmedlas via diverse medier. Sedan fattar alla normalbegåvade människor att alla tatuerade inte är likadana. Känner eller umgås man inte med tatuerade så kollar man på nätet och tv och bildar sig en uppfattning på så vis.
  • Anonym (X)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-18 16:27:51 följande:
    Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)
    Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).
    Slödder, WT, följer en trend, kriminella, uppmärksamhetstörstande, söker kickar, kass barndom, osäkra, vill vara rebell, dålig smak. Beror lite på omständigheterna kring personen.

Har ännu inte träffat en välfungerande individ som tatuerat hals och ansikte.

Har ännu inte sett en sleeve, vad-tribal eller tramp-stamp som pryder en person.
  • Anonym (Jaha?)
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 19:23:33 följande:

Bilder, dokumtärer m m som förmedlas via diverse medier. Sedan fattar alla normalbegåvade människor att alla tatuerade inte är likadana. Känner eller umgås man inte med tatuerade så kollar man på nätet och tv och bildar sig en uppfattning på så vis.

Jaga, har aldrig ens tänkt i dom banorna. Personligen tycker jag det är stor skillnad mellan "fängelsetatueringar" och "vanliga" tatueringar.
  • M i s s
    BandAnna skrev 2016-07-19 16:19:55 följande:

Haha dina svar kunde lika gärna varit mina svar. Vi verkar väldigt lika utifrån det du skriver =) 

Vad härligt. Gillar ditt användarnamn, tänker bandana, något som jag använder i stort sett varje dag. :)
  • Anonym (H)

Tycker att tatueringar är trashiga och fula. En människa som har tatueringar på halsen tycker jag ser värst ut. Associerar direkt detta till kriminella.

Det finns dock en person som jag har sett som passar bra med tatueringar och det är Mårten Nylen.

• Anonym (Otatuerad)
    Anonym (Jaha?) skrev 2016-07-19 19:29:49 följande:

Jaga, har aldrig ens tänkt i dom banorna. Personligen tycker jag det är stor skillnad mellan "fängelsetatueringar" och "vanliga" tatueringar.

För mig som är helt oinvigd i "tatueringsbranschen" tycker att de flesta tatueringar se likadana ut... oavsett vem den sitter på. Döskallar, rosor, eld, benknotor, hjärta, monster, tribaler (tror jag att det heter) fiskar, stjärnor, snirkliga mönster, vingar, en del "djupa" ord typ FUCK, KILL, DEAD, LOVE och HATE m m.
  • Flisan79
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 20:52:25 följande:
    För mig som är helt oinvigd i "tatueringsbranschen" tycker att de flesta tatueringar se likadana ut... oavsett vem den sitter på. Döskallar, rosor, eld, benknotor, hjärta, monster, tribaler (tror jag att det heter) fiskar, stjärnor, snirkliga mönster, vingar, en del "djupa" ord typ FUCK, KILL, DEAD, LOVE och HATE m m.
    Hmm...jag som i princip aldrig gör likadana tatueringar. Rosor är iofs ganska vanligt men jag älskar rosor

Ni får gärna kika och se på variationen:
    www.lisaglans.se
  • Anonym (22y)

Jag är tjej, 22 år och har 3 tatueringar. Alla mina tatueringar har någon djup betydelse för mig.

Hur jag ser på tatueringar i helhet: så jävla snyggt och hett!

Hur jag ser på händerna: fint, om det är en vacker tatuering. Varför, om det är text på knogarna.

I ansiktet: du har haft ett hårt liv.

Svar på tråden Tatuering på händerna!