• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • M i s s
    Anonym (M) skrev 2016-07-18 21:05:23 följande:

Jag tö ler fy vad fult och att dom minsta sina chanser att få jobb... För det är bara att inse att man faktiskt inte får vilka jobb som helst med vissa sy liga tatueringar...

Min sambo är butikschef och det kom en kille med tatueringar i ansiktet och sökte kassajobb . Man får inte diskriminera men det säger sig själv att man hellre väljer en annan.... Likadan när de har tatueringar på händerna

Jag tycker det låter väldigt märkligt. Skulle man vara sämre i kassan för att man har tatueringar? Skulle folk bli rädda?

En av mina vänner som också har en hel del tatueringar, jobbar som förskolelärare och det är inga problem. Hon är tatuerad på fötterna, låren, hela armarna, halsen osv. Det borde verkligen inte vara ett problem, någonstans.

Har sett flera som arbetar i butiker som har tatueringar. Inga konstigheter. Det är en smaksak.
  • klyban
    Froken Lokens skrev 2016-07-18 18:03:32 följande:
    Som jag skrev, många gånger missbrukare, rökare eller uppmärksamhetstörstande. Anonym kvinna valde att endast läsa missbruksdelen av en anledning bara hon vet antar jag.
    Nja, visst en del av dessa är överrepresenterade här.
    Men även inte, till viss del.
  • Anonym (Lev låta leva)
    Anonym (Estet) skrev 2016-07-18 20:34:14 följande:
    Jag har precis motsatt uppfattning. De med många synliga tatueringar är väldigt svaga människor som inte har egna åsikter och som inte kan stava till musikaliskt utbud utan som på sin höjd lyssnar på hårdrock. Att de skulle ha koll på konst har jag aldrig märkt av.
    Vilken lustig slutsats du drar där, ungefär som att säga att blonda människor är mer korkade än andra eller att smålänningar är snåla och finnar super. 
    Fördomar rakt av alltså.
    Det går aldrig att göra såna korrelationer mellan olika beteenden, människan är på tok för komplex för att låta sig analyseras så enkelt. 
  • Anonym (Kvinna)

Hahaha asså året är 2016 o man har fortfarande samma värderingar som för 30år sen. Det om nått är tragiskt tycker jag! Tur att det finns en del som INTE tycker att det är trashigt o att man e kriminell eller har drog problem pga att man har tatueringar!! Jag är stolt över alla mina tatueringar, gjorde min första när ja va 14, skulle aldrig göra det ogjort, inte en enda av dom ja har :) har en hel del. O jag är idag 32år!

• Anonym (Lev låta leva)
    BandAnna skrev 2016-07-18 20:17:29 följande:
    Fast vad spelar det egentligen för roll? dessa tatueringar är förmodligen mer än bara en bild på en hud för personen som gjort den. Då spelar skrynklorna ingen som helst roll. 

Exakt, jag har låtit göra ett hjärta med min döda sons namn, födelse och dödsdatum insprängda i hjärtat.
    Jag skiter fullständigt i om min hud rynkas. 
    Tateringen är på mitt ena bröst nära mitt egna hjärta och det är det enda som betyder något att jag känner att jag bär honom inom mig, att mitt hjärta slår för oss båda nu. 
    Skulle nån tycka den var ful bryr jag mig inte ett dugg om, den är inte där för att behaga andra. 
  • Anonym (Lev låta leva)
    klyban skrev 2016-07-18 21:47:26 följande:

Uppmärksamhet, ja en smaksak.
    Men ändå uppmärksamhet, eller vad trodde du?

Vad menar du, förtydliga dig, du skriver otydligt. 
    Skulle alla som tatuerar sig söka uppmärksamhet? 
    Är det vad du tror, i så fall har du gruvligt fel, det är jag ett bevis för. 
  • Anonym (Lev låta leva)
    klyban skrev 2016-07-18 21:48:49 följande:
    Nja, visst en del av dessa är överrepresenterade här.
    Men även inte, till viss del.
    Varför är du så kryptisk, 
    Prata i klartext om du vill bli förstådd. 
    Var tydligare. 
  • Anonym (Kvinna)
    Mooomin skrev 2016-07-18 17:53:34 följande:

Whaaat, jag tyckte det gjorde riktigt jäkla ont!? :D *ryser när jag tänker på att andra handen ska göras med...*

Haha jaså? Va har du för nått? :)
  • Anonym (Estet)
    Anonym (Lev låta leva) skrev 2016-07-18 21:51:43 följande:

Vilken lustig slutsats du drar där, ungefär som att säga att blonda människor är mer korkade än andra eller att smålänningar är snåla och finnar super. 

Fördomar rakt av alltså.

Det går aldrig att göra såna korrelationer mellan olika beteenden, människan är på tok för komplex för att låta sig analyseras så enkelt. 

Jag sa att det är min uppfattning! Jag har hittils aldrig träffat på en högintelligent människa med tatueringar på händer och ansikte men det betyder inte att det inte finns någon som är det utan bara att de är mindre vanliga. Majoriteten av de som har mycket synligt bläck har enligt mina erfarenheter lägre intelligens samt går ofta på bidrag. Man kan absolut koppla samman vissa beteenden. T.ex så har ensamstående mammor ofta en lägre utbildning än mammor som lever med barnets pappa. Barn till ensamstående mammor har en högre grad av psykisk ohälsa osv.
  • Anonym (Kvinna)
    Solereii skrev 2016-07-18 17:51:04 följande:

Jeg har en tatovering på hele høyre hånd og jeg synes det er superkult, som vi sier i Norge :)  det heter vel ascoolt i Sverige :D

Og ja, jeg er 46 år, har jobb og klarer meg fint her i livet! 

Ascoolt :) haha. Ah de e snyggt på händerna!!
Svar på tråden Tatuering på händerna!