• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Anonym (Estet)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-18 21:53:17 följande:

Hahaha asså året är 2016 o man har fortfarande samma värderingar som för 30år sen. Det om nått är tragiskt tycker jag! Tur att det finns en del som INTE tycker att det är trashigt o att man e kriminell eller har drog problem pga att man har tatueringar!! Jag är stolt över alla mina tatueringar, gjorde min första när ja va 14, skulle aldrig göra det ogjort, inte en enda av dom ja har :) har en hel del. O jag är idag 32år!

Jag kan till minst 95 procent träffa in om den tatuerade är missbrukare/kriminell/low lifer eller en Arne Arnesson som arbetar som programmerare genom att se tatueringarna.
  • Anonym (Kvinna)

Blir mörkrädd när ja läser va vissa utav er har för fördomar...

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Estet) skrev 2016-07-18 22:13:08 följande:

Jag kan till minst 95 procent träffa in om den tatuerade är missbrukare/kriminell/low lifer eller en Arne Arnesson som arbetar som programmerare genom att se tatueringarna.

Jo det tror ja säkert!! Men att folk drar alla tatuerade över samma kam, de e tragiskt!!
  • Mooomin
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-18 22:08:38 följande:

Haha jaså? Va har du för nått? :)

Ja, det gjorde jätteont. Samma med läkningen, svällde upp som fan o var djävulskt ömt! Jag har blommor.. Du då? :)
  • Anonym (M)
    M i s s skrev 2016-07-18 21:47:47 följande:

Jag tycker det låter väldigt märkligt. Skulle man vara sämre i kassan för att man har tatueringar? Skulle folk bli rädda?

En av mina vänner som också har en hel del tatueringar, jobbar som förskolelärare och det är inga problem. Hon är tatuerad på fötterna, låren, hela armarna, halsen osv. Det borde verkligen inte vara ett problem, någonstans.

Har sett flera som arbetar i butiker som har tatueringar. Inga konstigheter. Det är en smaksak.

Nej inte att man är en sämre människa men arbetsgivaren väljer ju gärna personal i tex kassajobb som denne tycker passar in och då kan det ligga en i fatet att man har tatuerade händer och /eller ansiktet...En som skriver fuck på fingrarna är kanske inte den man väljer om man har fler likvärdiga att välja mellan... Jag har själv tatuering men valde att sätta den så att den lätt kan döljas... Eller som den här killen i unga föräldrar som tatuerat hela ansiktet och inte riktigt förstår varför han inte får jobb... Det är faktiskt inte speciellt konstigt att ingen arbetsgivare tänkt att wow här har vi en reko och ordentlig kille... Utsidan spelar roll vore sig man tycler det ä rätt eller inte
  • Mooomin
    Anonym (M) skrev 2016-07-18 22:48:56 följande:

Nej inte att man är en sämre människa men arbetsgivaren väljer ju gärna personal i tex kassajobb som denne tycker passar in och då kan det ligga en i fatet att man har tatuerade händer och /eller ansiktet...En som skriver fuck på fingrarna är kanske inte den man väljer om man har fler likvärdiga att välja mellan... Jag har själv tatuering men valde att sätta den så att den lätt kan döljas... Eller som den här killen i unga föräldrar som tatuerat hela ansiktet och inte riktigt förstår varför han inte får jobb... Det är faktiskt inte speciellt konstigt att ingen arbetsgivare tänkt att wow här har vi en reko och ordentlig kille... Utsidan spelar roll vore sig man tycler det ä rätt eller inte

På våran Ica finns en kille med hela armarna, händerna, halsen tatuerad samt piercingar i ansiktet och långt hår. Han är den trevligaste och utan tvekan medt omtyckta/populära anställda på hela stället! Kunderna älskar honom. :)
  • Flisan79

Lite lustigt att läsa när man till viss del har facit i hand. Jobbar som tatuerare och vet ju därför precis vilka som faktiskt tatuerar sig.
    Ännu har jag inte tatuerat någon missbrukare iaf

Några av de vanligaste kunderna är i övre 20 årsåldern och studerar på högskolan. Väldigt många inom medicin faktiskt.
    Sen är det vanligt med helt vanliga Svenssons i runt 30-45 årsåldern.

Och jo, en väldigt stor del är intresserade av konst och ser tatueringen som ett konstverk. Detta känns som att det blivit vanligare på senare tid iom att tatueringar blivit vanligare och konkurrensen drivit fram kvaliteten väsentligt. Idag är väldigt många tatuerare "nischade" och har en egen stil/ett eget konstnärligt uttryck.

• Anonym (Estet)
    Flisan79 skrev 2016-07-19 02:16:51 följande:

Lite lustigt att läsa när man till viss del har facit i hand. Jobbar som tatuerare och vet ju därför precis vilka som faktiskt tatuerar sig.

Ännu har jag inte tatuerat någon missbrukare iaf

Några av de vanligaste kunderna är i övre 20 årsåldern och studerar på högskolan. Väldigt många inom medicin faktiskt.

Sen är det vanligt med helt vanliga Svenssons i runt 30-45 årsåldern.

Och jo, en väldigt stor del är intresserade av konst och ser tatueringen som ett konstverk. Detta känns som att det blivit vanligare på senare tid iom att tatueringar blivit vanligare och konkurrensen drivit fram kvaliteten väsentligt. Idag är väldigt många tatuerare "nischade" och har en egen stil/ett eget konstnärligt uttryck.

Nu gällde det väl synliga tatueringar som inte ln döljas. Det är en stor skillnad på att ha en tatuering i pannan och att ha en på axeln.
  • BandAnna
    Anonym (Estet) skrev 2016-07-19 05:34:27 följande:

Nu gällde det väl synliga tatueringar som inte ln döljas. Det är en stor skillnad på att ha en tatuering i pannan och att ha en på axeln.

Ska du nu svara på inlägg så kan det ju vara av största relevans att du inte sjäv hittar på vad folk skriver. Var i Flisans inlägg stå det något om placering på kroppen?

Just det. Jag är tämligen säker att hon tatuerat mer än bara axlar.

Och eftersom Flisan jobbar med det här bör hon nog ha hyfsat bra koll på ämnet. Tror du inte?
  • M i s s
    Anonym (M) skrev 2016-07-18 22:48:56 följande:
    Skulle säga att det är en dålig arbetsgivare då. Där behövs förändring.

Han i "unga föräldrar" arbetar väl i en tatueringsstudio.
Svar på tråden Tatuering på händerna!