• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Anonym (Estet)
    BandAnna skrev 2016-07-19 06:25:00 följande:

Ska du nu svara på inlägg så kan det ju vara av största relevans att du inte sjäv hittar på vad folk skriver. Var i Flisans inlägg stå det något om placering på kroppen?

Just det. Jag är tämligen säker att hon tatuerat mer än bara axlar.

Och eftersom Flisan jobbar med det här bör hon nog ha hyfsat bra koll på ämnet. Tror du inte?

Jag vet inte hur du kom fram till att det är hennes tråd men för mig står det att anonym (kvinna) har startat den och enligt ts så handlar den om just synliga tatueringar som t.ex på händerna... Sen har du ingen aning om vad jag har för kompetens inom området så du borde kanske inte vara så dömande.
  • Zadre
    Anonym (rolf) skrev 2016-07-19 08:06:53 följande:

Jag har 100 personer att välja på när jag ska anställa, varför skulle jag välja någon som tatuerat hals ansikte, händer ? Så fult

För att den personen har bäst betyg, referenser och erfarenhet? Döm inte boken efter omslaget.
  • Anonym (Estet)
    Zadre skrev 2016-07-19 11:22:35 följande:

För att den personen har bäst betyg, referenser och erfarenhet? Döm inte boken efter omslaget.

Du kan tycka det. Många dömer efter utseende. Många anser att de med synliga tatueringar är farliga. De antas ofta vara kriminella. Vissa företag anställer inte personal med synliga tatueringar. Det har de all rätt att välja själva.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Estet) skrev 2016-07-19 11:27:16 följande:

Du kan tycka det. Många dömer efter utseende. Många anser att de med synliga tatueringar är farliga. De antas ofta vara kriminella. Vissa företag anställer inte personal med synliga tatueringar. Det har de all rätt att välja själva.

Hur blir man farlig bara för man är full med tatueringar? Hahaha
  • Oscarsmamma84
    Froken Lokens skrev 2016-07-18 16:45:36 följande:

Det är intrycket jag får helt enkelt. Jag har aldrig sett en tatuering där jag tänk "vad smakfullt" eller "vilken elegant tatuering".

Oftast är min erfarenhet att de med många tatueringar, synliga, människor med trasig bakgrund eller de som har behov av uppmärksamhet. Röker, dricker eller har någon form av missbruksproblem.

Hmm ok jag söker inte uppmärksamhet, dricker ej alkohol, har aldrig provat droger o röker absolut inte.

Jag har 4 tatueringar o kan lätt dölja dem om jag vill( inte för jag gör det ofta)

Alla jag känner som har tatueringar lever ungefär som jag. Ett städat Svenssonliv. Tatueringar säger egentligen inte så mycket om människorna. Bara sjukt att folk har såna fördomar om oss tatuerade. Jag går inte runt o tycker en massa om otatuerade.

Men till TS fråga. Jag själv vill inte ha tatueringar på mina händer men tycker inget speciellt om de son har
  • Anonym (Estet)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-19 11:40:36 följande:

Hur blir man farlig bara för man är full med tatueringar? Hahaha

Det finns många som anser att människor med synliga tatueringar ser kriminella och/eller farliga ut. Många tror även stt de vill förmedla styrka när de i själv verket snarare förmedlar motsatsen.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Estet) skrev 2016-07-19 11:51:04 följande:

Det finns många som anser att människor med synliga tatueringar ser kriminella och/eller farliga ut. Många tror även stt de vill förmedla styrka när de i själv verket snarare förmedlar motsatsen.

Nja.. Ja känner väldigt många som har mycket tatueringar, speciellt en, han har från topp till tå, han e en av dom snällaste killar ja träffat, o han vill inte förmedla nått!! Han tycker det e snyggt!! Varför tror folk som inte har tatueringar att vi som har det gör det för att förmedla nått till er!? Klär du dig o sminkar sig för att förmedla nått till oss??
  • Mooomin
    Anonym (joo) skrev 2016-07-19 10:16:20 följande:

Jo smala människor kan ha seniga handryggar men kraftigare har ju mer underhudsfett. Ja fult är det tycker jag! Värst är 30+ som har tatuerat hela armarna inte fint.

Smaken är som baken, tur att det finns minst lika många som tycker det är fint. Jag jobbar inom äldrevården och får mest komplimanger av gamla tanter faktiskt, lite otippat! :D
  • Anonym (Otatuerad)
    M i s s skrev 2016-07-18 20:13:21 följande:

Och jag är glad att mina tatueringar sitter fast på kroppen. Känns som jag. Naket på ett obehagligt sätt utan dom. Den smaken har jag haft så länge jag kan minnas. Jag vet vem jag är och vad jag tycker om.

Jag tycker definitivt inte om att synas, ser det inte som att jag syns mer pga det. Det skulle väl vara på min 90åriga farmors kafferep isåfall, där kan dom nog tycka att jag sticker ut.

Hur gammal var du när du gjorde din första tatuering? Hur gammal är du nu?
  • M i s s
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 13:02:53 följande:
    Hur gammal var du när du gjorde din första tatuering? Hur gammal är du nu?
    Jag var 18. Jag är snart 28.
Svar på tråden Tatuering på händerna!