• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Anonym (Jaha?)
    Anonym (agda) skrev 2016-07-24 06:19:56 följande:

Det kan du fundera på.

Ok.. Så i en tråd där man diskuterar tatueringar och huruvida det är snyggt, och där man försöker förstå båda sidor, kan du alltså inte ens vara vänlig och förklara vad en "jätteblaffa" är utan väljer att dryga dig. Hög nivå, verkligen.
  • Mooomin
    Anonym (agda) skrev 2016-07-24 06:50:36 följande:

Fast vadå "olikheter"? Varenda människa snart har en tatuering. Vi som är "fantasilösa" och otatuerade är de som verkligen vågar vara annorlunda. (Skulle ngn av mina unga vackra döttrar komma och visa upp en tatuering så skulle jag bli förstörd. Lyckligtvis så händer det aldrig för de är bildade)

Hoppas de är trevliga också till skillnad från dig, för annars kommer de inte långt i livet ändå.. Sån där attityd och så får man höra att du har barn!? Man blir mörkrädd..
  • Anonym (Jaha?)
    Anonym (agda) skrev 2016-07-24 06:50:36 följande:

Fast vadå "olikheter"? Varenda människa snart har en tatuering. Vi som är "fantasilösa" och otatuerade är de som verkligen vågar vara annorlunda. (Skulle ngn av mina unga vackra döttrar komma och visa upp en tatuering så skulle jag bli förstörd. Lyckligtvis så händer det aldrig för de är bildade)

Bra att dina döttrar är bildade, med tanke på hur obildad du låter.
  • Flisan79
    Anonym (Lev låta leva) skrev 2016-07-24 06:36:51 följande:

Sällan har jag sett så mycket fördomar och trångsynthet i en och samma tråd.
    Jag fattar inte vad det är som är så provocerande med tatueringar för en del människor.
    Vad i hela fridens namn är det som är så provocerande med mitt tatuerade hjärta som är till minnes av min döde son, så jag kan känna honom när mig alltid.
    Varför stör det vissa så inåt helvete att det sitter där, det är bara för mig, så varför bryr du dig om det överhuvudtaget? 

Och så detta svartvita tänkande som är så korkat, eftersom verkligheten mycket sällan är svartvit. 
    Jag ser vackra människor helt utan tatueringar, så fina i sin naturlighet.
    Och jag ser människor som uttrycker sig via en eller flera tatueringar som är vackra, färgsprakande och intressanta.
    Sen ser jag tråkmånsar och människor som har tatueringar som jag anser bara är fula och missprydande,
    Men so what, det är deras kroppar och deras liv, dom får väl göra som dom vill.
    Det finns ingen anledning för mig att ha synpunkter på det.
    Och det finns det inte för nån annan heller.
    Fokusera på era egna liv istället så mår ni bättre.

För övrigt Flisan, du har väldigt vackra bilder på din sida, hade jag inte redan gjort min tatuering hade jag gärna gjort den hos dig. {#emotions_dlg.flower}

Håller helt med dig och tack så mycket, du är välkommen om du någon gång vill ha fler.
  • Flisan79

Det är visserligen många i Sverige som har tatueringar men knappast majoriteten. Du är mao knappast unik som otatuerad.

Med tanke på hur dömande du är så lär du aldrig få veta om dina döttrar tatuerar sig. De lär göra dem i smyg isf och dölja dem för dig.
    Jag har tatuerat ganska många som väljer att placera sina tatueringar så att de går att dölja...inte för omvärlden men för sina dömande föräldrar.

• Anonym (agda)

Jag tycker det är riktigt sorgligt att unga människor förstör sin hud för hela livet genom att göra den ena fula tatueringen efter den andra. Min åsikt och den står jag för. Nu lämnar jag tråden till alla er "tatueringsvurmare"!

• Mooomin
    Anonym (agda) skrev 2016-07-24 12:34:58 följande:

Jag tycker det är riktigt sorgligt att unga människor förstör sin hud för hela livet genom att göra den ena fula tatueringen efter den andra. Min åsikt och den står jag för. Nu lämnar jag tråden till alla er "tatueringsvurmare"!

Men de själva tycker ju inte att tatueringarna är fula, och det är väl det som räknas!?
  • Flisan79
    Anonym (agda) skrev 2016-07-24 12:34:58 följande:

Det är helt ok att du tycker det. Hade du håller dig till att bara ha åsikten om att DI inte gillar tatueringar och inte talat illa om de som har dem, så skulle det inte vara några problem. Smaken är ju som baken och alla gillar givetvis inte samma saker.
  • MissHelene
    Anonym (Lev låta leva) skrev 2016-07-24 06:36:51 följande:

Sällan har jag sett så mycket fördomar och trångsynthet i en och samma tråd.
    Jag fattar inte vad det är som är så provocerande med tatueringar för en del människor.
    Vad i hela fridens namn är det som är så provocerande med mitt tatuerade hjärta som är till minnes av min döde son, så jag kan känna honom när mig alltid.
    Varför stör det vissa så inåt helvete att det sitter där, det är bara för mig, så varför bryr du dig om det överhuvudtaget? 

Och så detta svartvita tänkande som är så korkat, eftersom verkligheten mycket sällan är svartvit. 
    Jag ser vackra människor helt utan tatueringar, så fina i sin naturlighet.
    Och jag ser människor som uttrycker sig via en eller flera tatueringar som är vackra, färgsprakande och intressanta.
    Sen ser jag tråkmånsar och människor som har tatueringar som jag anser bara är fula och missprydande,
    Men so what, det är deras kroppar och deras liv, dom får väl göra som dom vill.
    Det finns ingen anledning för mig att ha synpunkter på det.
    Och det finns det inte för nån annan heller.
    Fokusera på era egna liv istället så mår ni bättre.

För övrigt Flisan, du har väldigt vackra bilder på din sida, hade jag inte redan gjort min tatuering hade jag gärna gjort den hos dig. {#emotions_dlg.flower}

Förbaskat bra skrivet! :)
  • Anonym (Isvatten)
    Anonym (Lev låta leva) skrev 2016-07-24 06:29:10 följande:
    Avslöjar sig som konstnärlig och kreativ då, till skillnad från alla otatuerade som avslöjar sig som tråkiga och fantasilösa.
    Eller återigen så låter man folk få välja själva.
    Om du nu var med på den gamla goda tiden borde du också lärt dig vikten av tolerans och acceptans inför människors olikheter.
    Måste ändå säga att det är rätt få tatueringar som jag uppfattar som kreativa och konstnärliga. Hur många rosor, oändlighetstecken, dödskallar och trötta tribaler har man inte sett liksom? Lika vanligt som foppatofflor för fyra år sen.

Men det finns för all del några undantag.

En felstavad tatuering, en bebisfototatuering som ser ut som djävulen själv eller ett kinatecken som egentligen betyder "köttfärs" är inte och kommer aldrig att tolkas som ett tecken på personlig stil.
  • AnonymKilleFrånSkåne

Förstår inte folk som klagar på synliga tatueringar... Okej, i ansiktet och på halsen kan det vara distraherande och har man ett olämpligt motiv eller text så förstår jag. Men att ha en tatuering på handen/finger/fingrarna så ser jag det som någon skulle använda många ringar, armband etc. Ända skillnaden är att man inte kan ta bort tatueringen utan att gå igenom laserbehandling.

Mina händer och fingrar är tatuerade, inte för jag är WT eller wannabe kriminell, jag har en tiger och ett lejon medan det står det "Don't Fear" på fingrarna. Jag tog valet för att jag har haft det tufft men ändå haft styrkan, visat dominant och haft lederskapet för att ta mig till där jag är idag, vilket lejonet och tigern symboliserar och texten "Don't Fear" är för att man inte ska visa rädsla för det man vill åstakomma med.

Jag tatuerar enbart in saker som har påverkat mig i livet och som kan symbolisera det med ett motiv eller text. Som en person bryter armen och får ett ärr efter operation osv. Istället för bara ha det i huvet vill jag gärna se och bli påmind av de positiva sakerna jag har gått igenom.

Throw those hate comments, med varför inte tatuera det på ett annan ställe man kan dölja osv.

• Anonym (Lia)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-18 16:27:51 följande:

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

Tänker inget speciellt alls. Kanske "jaha så du har en tatuering" och tänker tyst utan att säga något om jag tycker den är vacker eller inte. Var och en får göra vad man vill med sin kropp och det har jag (eller någon annan..) inget med att göra :)

Har själv inga tatueringar ännu (32 år) men funderar på att göra en memorial tatuering till minne av min älskade pappa som gick bort för ett år sedan. Har alltid sagt att jag aldrig kommer tatuera mig men illa med den som inte kan ändra sig ;)
Svar på tråden Tatuering på händerna!