• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Solereii

Jeg har en tatovering på hele høyre hånd og jeg synes det er superkult, som vi sier i Norge :)  det heter vel ascoolt i Sverige :D

Og ja, jeg er 46 år, har jobb og klarer meg fint her i livet! 

• Mooomin
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-18 16:39:41 följande:

Nä det gör inte speciellt ont :)

Whaaat, jag tyckte det gjorde riktigt jäkla ont!? :D *ryser när jag tänker på att andra handen ska göras med...*
  • klyban
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-18 16:49:17 följande:
    Tror du verkligen riktigt att folk med tatueringar har drog problem o trasig bakgrund? Haha

Jag förstår många tror detta, då en del av dessa ser rätt risiga ut.
    Men visst har du rätt, drog problem är knappast en anledning till man gör tatueringar.
    Även om det säkert finns också.

Dock när man börjar överdriva med tatueringar, så har man definitivt behov av uppmärksamhet i nån form.

Jag har inte en tatuering, tänker aldrig skaffa heller.
    Helt enkelt för jag tycker det är fult(på mig).
    Men har inga som helst problem med att andra tar.
    Men fråga mig inte, får då kommer jag säga dom är fula Flört

Om mina barn skaffar tatueringar en dag, ja, kommer säga samma till dom = fula(om dom frågar).
    Men kommer inte aktivt vara på dom, då dom är vuxna och får göra sina egna misstag(om nu det blir så).

• Froken Lokens
    klyban skrev 2016-07-18 17:55:30 följande:

Men visst har du rätt, drog problem är knappast en anledning till man gör tatueringar.

Dock när man börjar överdriva med tatueringar, så har man definitivt behov av uppmärksamhet i nån form.

Men fråga mig inte, får då kommer jag säga dom är fula

Om mina barn skaffar tatueringar en dag, ja, kommer säga samma till dom = fula(om dom frågar).

Men kommer inte aktivt vara på dom, då dom är vuxna och får göra sina egna misstag(om nu det blir så).

Som jag skrev, många gånger missbrukare, rökare eller uppmärksamhetstörstande. Anonym kvinna valde att endast läsa missbruksdelen av en anledning bara hon vet antar jag.
  • M i s s
    klyban skrev 2016-07-18 17:55:30 följande:

Men fråga mig inte, får då kommer jag säga dom är fula Flört

Behov av uppmärksamhet? Det kan inte vara en smaksak?
  • Truddeluttens

Fint om det är fina tatueringar. Om det står Love/hate på knogarna och är en tafflig utfluten dödskalle - njää.

• M i s s

Både jag och min sambo har kroppen full av tatueringar. Tycker det är skitsnyggt. Har väldigt svårt att se mig med någon som inte har tatueringar, många tatueringar. Tribaler går däremot helt bort.

Vi har inga missbruksproblem. Inte våra vänner heller.

Det är väl en gammal grej, att det bara är sjömän och kriminella som tatuerar sig. Angående att trasiga och wt skulle ha massa tatueringar, hur skulle dom ha råd med det? Det är väldigt dyrt.

• Truddeluttens
    M i s s skrev 2016-07-18 18:10:17 följande:

Både jag och min sambo har kroppen full av tatueringar. Tycker det är skitsnyggt. Har väldigt svårt att se mig med någon som inte har tatueringar, många tatueringar. Tribaler går däremot helt bort.

Vi har inga missbruksproblem. Inte våra vänner heller.

Det är väl en gammal grej, att det bara är sjömän och kriminella som tatuerar sig. Angående att trasiga och wt skulle ha massa tatueringar, hur skulle dom ha råd med det? Det är väldigt dyrt.

Om ens kompis gör den blir det billigt...
  • Froken Lokens
    Truddeluttens skrev 2016-07-18 18:12:48 följande:

Om ens kompis gör den blir det billigt...

Och sen handlar det om prioriteringar.
  • Anonym (Ryggtavla)

Personligen tycker jag om tatueringar och har själv en ryggtavla som sträcker sig ner på baken. Suttit 27h hittills o klar blir ja nog aldrig för idéerna tar aldrig slut. Tanken är en sleeve också sen. Smärtan är för mig lite av själva grejen. No pain no gain.
    På händerna är snyggt. En titt på killens händer o ja tänder direkt. Läckert.
    Men alla tänker väl inte som jag och det är helt valfritt. Har inte något som helst bekräftelsebehov som gjort att jag tatuerat mig. Syns inte med kläder på ens. Har ingen trasig bakgrund på något sätt och inte ens fortkörningsböter eller röker. För mig är de konst.
    Givetvis är långt ifrån allt jag sett snyggt! Men lägger ingen större tanke på de, då de inte sitter på mig.

Svar på tråden Tatuering på händerna!