• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • M i s s
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 14:56:54 följande:
    Jag tycker inget om hur du ska leva ditt liv. Du lever ditt liv och gör dina val som du tar ansvar för och står för. Jag lyssnar definitivt inte på samma musik som jag lyssnade på när jag gick i tredje klass. Min musiksmak har utvecklats sedan dess. Jag är inte född igår... om man säger så. Jag har varit med ett tag.

Jag brinner inte eller har inte brunnit tillräckligt starkt för något som skulle göra att jag riskerar min trygghet. Nej, jag har inget intresse som verkligen är jag, som jag kommer bär med mig hela livet. Jag är nyfiken på det mesta och vill inte fastna. Jag vill lära mig nya saker och utvecklas hela tiden.
    Tror mer på att du inte hittat något att fastna för, för hittar man något som man känner sig så hemma vid så fastnar det.

Låter ganska opersonligt. "Gillar lite av varje, har inget speciellt intresse" vem är man då liksom.
  • BandAnna
    M i s s skrev 2016-07-19 15:21:16 följande:
    Jag lär mig också nya saker och utvecklas. Men jag har hittat mig själv, jag gillar vissa saker och så är det med det. Som sagt har jag ett starkt musikintresse, betyder inte att jag inte är öppen för musik som jag aldrig hört. Jag hittar ny musik ibland som jag tycker om.

Jag har favoritfilmer, favoritböcker, favoritmusik osv. Dom slutar inte vara en favorit. Det betyder inte att det inte kommer nytt.

Haha dina svar kunde lika gärna varit mina svar. Vi verkar väldigt lika utifrån det du skriver =) 

• Anonym (Otatuerad)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-19 15:31:33 följande:

Förlåt, men det låter så himla sorgligt att tycker så! Så då ska jag tycka att alla brats är dryga, för dom ser så dryga ut! Bra syn på världen... Inte!!

Ja, visst är det sorgligt att en del människor upplever det så och är rädda efter att sett dessa dokumentärer och/eller sett eller råkat ut för dessa människor i verkligheten.

Du får tycka vad du vill om brats. Jag vet inte vad du har för upplevelser och erfarenheter av brats. De ger i alla fall inte ett första intryck av att var farliga och jag har inte sett att de är överrepresenterade i dokumentärerna om kriminella, missbrukare och fängelse. Många, även brats, skulle kanske behöva tänka på att man har bara en chans att ge ett första intryck...
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 16:28:52 följande:

Ja, visst är det sorgligt att en del människor upplever det så och är rädda efter att sett dessa dokumentärer och/eller sett eller råkat ut för dessa människor i verkligheten.

Du får tycka vad du vill om brats. Jag vet inte vad du har för upplevelser och erfarenheter av brats. De ger i alla fall inte ett första intryck av att var farliga och jag har inte sett att de är överrepresenterade i dokumentärerna om kriminella, missbrukare och fängelse. Många, även brats, skulle kanske behöva tänka på att man har bara en chans att ge ett första intryck...

Haha okej. Så du går o e rädd för saker du sett på tv o film? Din stackare!!!
  • Anonym (Otatuerad)
    M i s s skrev 2016-07-19 15:48:09 följande:

Tror mer på att du inte hittat något att fastna för, för hittar man något som man känner sig så hemma vid så fastnar det.

Låter ganska opersonligt. "Gillar lite av varje, har inget speciellt intresse" vem är man då liksom.

Eller så är det så enkelt att jag är en person som inte vill fastna i något fack utan vill vara nyfiken på det mesta så jag inte missar något i livet.

Jag uppfattar inte en person som opersonlig bara för att den är öppen för olika intressen. Man är ju inte sitt intresse. Man är en spännande människa med en massa olika erfarenheter.

Jag bli mer orolig för människor som snöar in på vissa saker, fastnar i ett fack och inte vill testa något nytt.
  • Anonym (Otatuerad)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-19 16:35:15 följande:

Haha okej. Så du går o e rädd för saker du sett på tv o film? Din stackare!!!

Ha ha, nej inte på film. Dokumentärer. Filmer vet jag är skruvade. Du behöver inte tycka synd om mig. Jag har inga problem med att tycka och tänka som jag gör. Jag går inte runt och darrar som ett asplöv hela tiden... Om du nu trodde det.
  • BandAnna
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 16:41:52 följande:
    Eller så är det så enkelt att jag är en person som inte vill fastna i något fack utan vill vara nyfiken på det mesta så jag inte missar något i livet.

Jag uppfattar inte en person som opersonlig bara för att den är öppen för olika intressen. Man är ju inte sitt intresse. Man är en spännande människa med en massa olika erfarenheter.

Jag bli mer orolig för människor som snöar in på vissa saker, fastnar i ett fack och inte vill testa något nytt.

Varför det? alla behövs och tillsammans kompletterar människor varandra. 
    Hade vi inte haft personer som "snöar in på vissa saker" så hade vi inte heller haft några experter inom några områden. Men å andra sidan, hade vi bara haft personer som snöar in på vissa saker så hade vi inte heller kunnat ha utbyte av varandras kunskaper och erfarenheter.  

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 16:41:52 följande:

På vilket sätt fastnar man i ett fack som tatuerad?
  • Anonym (Estet)
    Flisan79 skrev 2016-07-19 13:31:35 följande:

Just nu är det vanligt med synliga tatueringar och ingen "typ" av person är överrepresenterad inom den kategorin heller.

Du ser ingen som arbetar på t.ex SAS eller inom Scandic med synliga tatueringar... Så vissa kategorier har du missat.
  • BandAnna
    Anonym (Estet) skrev 2016-07-19 18:18:56 följande:
    Du ser ingen som arbetar på t.ex SAS eller inom Scandic med synliga tatueringar... Så vissa kategorier har du missat.

Jasså? det har jag gjort. 

Svar på tråden Tatuering på händerna!