• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • BandAnna
    MrsHughes skrev 2016-07-18 20:11:47 följande:

Jag tänker - hur fin kommer tatueringen att vara på en skrynklig, pigmentfläckig hand? Det känns kortsiktigt. På andra delar av kroppen, typ skuldran förändras väl huden inte lika mycket som på händerna?

Fast vad spelar det egentligen för roll? dessa tatueringar är förmodligen mer än bara en bild på en hud för personen som gjort den. Då spelar skrynklorna ingen som helst roll. 

• M i s s
    Anonym (Kim) skrev 2016-07-18 19:51:52 följande:

Det är skitfult med tatueringar som täcker en större del av kroppen, bålen, ryggen eller armarna. Mitt intryck av dem är att de har för mycket pengar, för mycket fritid och för stort behov av uppmärksamhet.

En diskret tatuering på en kvinna kan vara snyggt. På män är det bara trashigt, signalerar motorcykelgäng, kriminalitet eller missbruk. Eller allt på en gång.
    Zlatan passar in i missbruksdelen. svårt beroende av uppmärksamhet.

Man väljer väl ändå att se ut som man vill, för sin egna skull, inte andras? Varför tror du att man gör det för att få uppmärksamhet? Klär du dig för andra?

Vill man ha uppmärksamhet så kan man tex ställa sig och vråla någonstans.

Ja alltså har man tex en gängtatuering så kan det signalera vissa saker.

Tänker mer att folk med mycket tatueringar, och då välgjorda, är mer kreativa, mysiga, ofta bra musiksmak och människosyn. Gillar konst osv.
  • Anonym (Estet)
    M i s s skrev 2016-07-18 20:21:39 följande:

Man väljer väl ändå att se ut som man vill, för sin egna skull, inte andras? Varför tror du att man gör det för att få uppmärksamhet? Klär du dig för andra?

Vill man ha uppmärksamhet så kan man tex ställa sig och vråla någonstans.

Ja alltså har man tex en gängtatuering så kan det signalera vissa saker.

Tänker mer att folk med mycket tatueringar, och då välgjorda, är mer kreativa, mysiga, ofta bra musiksmak och människosyn. Gillar konst osv.

Jag har precis motsatt uppfattning. De med många synliga tatueringar är väldigt svaga människor som inte har egna åsikter och som inte kan stava till musikaliskt utbud utan som på sin höjd lyssnar på hårdrock. Att de skulle ha koll på konst har jag aldrig märkt av.
  • MrsHughes
    BandAnna skrev 2016-07-18 20:17:29 följande:
    Fast vad spelar det egentligen för roll? dessa tatueringar är förmodligen mer än bara en bild på en hud för personen som gjort den. Då spelar skrynklorna ingen som helst roll. 

Fast nu var ju frågan vad jag tycker. Och jag tycker så - att det känns kortsiktigt. Jag tror inte heller att alla som tatuerar sig tänker igenom motivet i flera år eller att alla motiv betyder något för bäraren mer än att det är fint. Och vad som är "fint" kan ju förändras med stigande ålder...Jag tänker svanktatueringar, tribaler, taggtråd. Det som var skitsnyggt och coolt när man var 22 kanske inte känns helrätt när man är 68...

Jag har själv en tatuering och motivet betyder absolut ingenting för mig. Den är bara ett bevis på ungdomligt oförstånd. Jag var dock tillräckligt förståndig att placera den på ett ställe där den går att dölja.
  • Anonym (M)

Jag tö ler fy vad fult och att dom minsta sina chanser att få jobb... För det är bara att inse att man faktiskt inte får vilka jobb som helst med vissa sy liga tatueringar...

Min sambo är butikschef och det kom en kille med tatueringar i ansiktet och sökte kassajobb . Man får inte diskriminera men det säger sig själv att man hellre väljer en annan.... Likadan när de har tatueringar på händerna

• Mooomin
    Anonym (M) skrev 2016-07-18 21:05:23 följande:

Jag tö ler fy vad fult och att dom minsta sina chanser att få jobb... För det är bara att inse att man faktiskt inte får vilka jobb som helst med vissa sy liga tatueringar...

Min sambo är butikschef och det kom en kille med tatueringar i ansiktet och sökte kassajobb . Man får inte diskriminera men det säger sig själv att man hellre väljer en annan.... Likadan när de har tatueringar på händerna

Oj, jag har inte haft problem att få jobb nånstans! :)
  • Truddeluttens
    M i s s skrev 2016-07-18 20:07:05 följande:

Ja kanske det. Men stor skillnad på välgjorda tatueringar och hemmagjorda.

Ja, det är det absolut!
  • M i s s
    Anonym (Estet) skrev 2016-07-18 20:34:14 följande:
    Jag har precis motsatt uppfattning. De med många synliga tatueringar är väldigt svaga människor som inte har egna åsikter och som inte kan stava till musikaliskt utbud utan som på sin höjd lyssnar på hårdrock. Att de skulle ha koll på konst har jag aldrig märkt av.
    Ja det beror väl på vilka man umgås med helt enkelt.

Det är nog rätt vanligt med tatueringar idag. Tänker att det är vanligt att gilla hårdrock och vara tatuerad. Svartvita tatueringar, bandnamn och gärna döskallar. Inte min smak direkt.
  • Anonym (M)
    Mooomin skrev 2016-07-18 21:28:05 följande:

Oj, jag har inte haft problem att få jobb nånstans! :)

Beror väl helt på vad du sökt för jobb....har du kassajobb? Och har du skrivit fuck eller tatuerat hakkors
  • klyban
    M i s s skrev 2016-07-18 18:04:43 följande:
    Behov av uppmärksamhet? Det kan inte vara en smaksak?

Uppmärksamhet, ja en smaksak.
    Men ändå uppmärksamhet, eller vad trodde du?

Svar på tråden Tatuering på händerna!