• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • Flisan79
    Anonym (Estet) skrev 2016-07-19 05:34:27 följande:
    Nu gällde det väl synliga tatueringar som inte ln döljas. Det är en stor skillnad på att ha en tatuering i pannan och att ha en på axeln.
    Just nu är det vanligt med synliga tatueringar och ingen "typ" av person är överrepresenterad inom den kategorin heller.
  • Anonym (Otatuerad)
    M i s s skrev 2016-07-19 13:12:17 följande:

Jag var 18. Jag är snart 28.

Och du tror inte att du kommer att utvecklas, samla på dig livserfarenheter och omvärdera saker och ting under hela ditt liv? Du tror på fullt allvar att du kommer tycka och tänka likadant hela livet? Om jag inte minns helt fel så är väl inte hjärnan färdig utvecklad förrän vid 20-25-årsåldern och först där efter är den klar att kunna "hantera livet".

En del av oss som är otatuerade har kanske varit sugna på att tatuera oss en gång i tiden men har kanske insett att vi kanske inte är samma person om 30-40 år och att tatueringar "stänger vissa dörrar". Vi har kanske istället köpt en fin tavla eller ett fint smycke som betyder mycket för oss. Dessa saker kan man ju också göra sig lätt av med om det är förknippat med någon dålig period i livet som man helst vill glömma. Lite smärtsammare och dyrare om man vill göra sig av med en tatuering.

Men som sagt alla gör som de vill. ( Till en viss gräns) Vi lever ju, som tur väl är i ett fritt land. Och smaken är som baken - dela.
  • M i s s
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 13:46:53 följande:
    Och du tror inte att du kommer att utvecklas, samla på dig livserfarenheter och omvärdera saker och ting under hela ditt liv? Du tror på fullt allvar att du kommer tycka och tänka likadant hela livet? Om jag inte minns helt fel så är väl inte hjärnan färdig utvecklad förrän vid 20-25-årsåldern och först där efter är den klar att kunna "hantera livet".

En del av oss som är otatuerade har kanske varit sugna på att tatuera oss en gång i tiden men har kanske insett att vi kanske inte är samma person om 30-40 år och att tatueringar "stänger vissa dörrar". Vi har kanske istället köpt en fin tavla eller ett fint smycke som betyder mycket för oss. Dessa saker kan man ju också göra sig lätt av med om det är förknippat med någon dålig period i livet som man helst vill glömma. Lite smärtsammare och dyrare om man vill göra sig av med en tatuering.

Men som sagt alla gör som de vill. ( Till en viss gräns) Vi lever ju, som tur väl är i ett fritt land. Och smaken är som baken - dela.
    Jo det tror jag. Men inte angående tatueringar. Det har alltid varit ett starkt intresse.

Jag tror och hoppas att världen utvecklas så att tatueringar inte "stänger vissa dörrar".

Du tycker jag ska gå hela/en stor del av mitt liv och strunta i något som jag tycker väldigt mycket om? Jag kanske dör tidigt. Lever gärna mitt liv som jag vill leva det. Jag känner ganska starkt för det som intresserar mig, och det är musik och tatueringar. Lyssnar på samma musik som jag gjorde när jag gick i tredje klass. Lyssnar på mycket mer och mycket mer blandat, men hjärtat ligger fortfarande varmast vid det jag lyssnade på då.

Brinner du inte starkt för något? Har du inget intresse som verkligen är du, som du kommer bära med dig hela livet? Klart man utvecklas. Men jag tappar inte bort mig själv för det.
  • Anonym (Otatuerad)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-07-19 11:40:36 följande:

Hur blir man farlig bara för man är full med tatueringar? Hahaha

Man blir inte farlig bara för att man är full med tatueringar. Många med mig, tror jag upplever att dessa människor ser farliga ut och blir lite rädda för dem p g a vad vi ser på tv och ibland i verkligheten. Det ser ut som 90% av fängelsekunderna är tatuerad när man ser dokumentärer om fångar och fängelsen runt om i världen.

Jag har träffat en som varit tatuerad från topp till tå och div skrot i ansiktet. Han var jättesnäll och trevlig. Men det hjälper inte alltid. De som inte känner honom blev rädda när de träffade honom i mörkret vid utlastningen av gods. Han fick andra uppgifter på företaget senare där han inte träffade så många kunder/chaufförer.
  • Jamesdio
    Anonym (Estet) skrev 2016-07-18 20:34:14 följande:
    Jag har precis motsatt uppfattning. De med många synliga tatueringar är väldigt svaga människor som inte har egna åsikter och som inte kan stava till musikaliskt utbud utan som på sin höjd lyssnar på hårdrock. Att de skulle ha koll på konst har jag aldrig märkt av.
    Och hårdrockare skulle inte vara musikaliska då??? Är det bara den musik DU gillar som räknas? Eller den konstform som DU uppskattar?
  • Flisan79

Jag ser på tatueringar som en karta över livet. Varje tatuering bär på en historia och även om man inte skulle valt att göra samma tatuering 20 år senare så är det fortfarande ett val jag gjort en gång i tiden och den får då stå för den perioden av mitt liv. Ett minne av svunnen tid.

Tänk vad kul på ålderdomshemmet sen när alla gräver fram gamla fula tatueringar bland rynkorna och berättar om hur de blev till

• Jamesdio

Jag har en tatuering som sträcker sig från vänster handrygg upp till armbågen (rosor, old-school typ). Jag valde specifikt att ha den synlig på handen; den symboliserar frihet och individualism och så lite trots för mig. Den är en del av mig. Jag har även en tatuerad fotlänk (den är ju synlig om man har kjol eller korta byxor).

Jag är högutbildad och har inte haft några problem att få jobb! Röker eller missbrukar inte, anser mig inte vara wt, men ja jag lyssnar på hårdrock/heavy metal mm och tycker om att besöka festivaler och konserter.

Jag tycker att synliga välgjorda tatueringar är snygga! Har däremot lite svårt för tatuerad text (men respekterar dem som gillar det).  

• Anonym (Otatuerad)
    M i s s skrev 2016-07-19 13:59:07 följande:

Jo det tror jag. Men inte angående tatueringar. Det har alltid varit ett starkt intresse.

Jag tror och hoppas att världen utvecklas så att tatueringar inte "stänger vissa dörrar".

Du tycker jag ska gå hela/en stor del av mitt liv och strunta i något som jag tycker väldigt mycket om? Jag kanske dör tidigt. Lever gärna mitt liv som jag vill leva det. Jag känner ganska starkt för det som intresserar mig, och det är musik och tatueringar. Lyssnar på samma musik som jag gjorde när jag gick i tredje klass. Lyssnar på mycket mer och mycket mer blandat, men hjärtat ligger fortfarande varmast vid det jag lyssnade på då.

Brinner du inte starkt för något? Har du inget intresse som verkligen är du, som du kommer bära med dig hela livet? Klart man utvecklas. Men jag tappar inte bort mig själv för det.

Jag tycker inget om hur du ska leva ditt liv. Du lever ditt liv och gör dina val som du tar ansvar för och står för. Jag lyssnar definitivt inte på samma musik som jag lyssnade på när jag gick i tredje klass. Min musiksmak har utvecklats sedan dess. Jag är inte född igår... om man säger så. Jag har varit med ett tag.

Jag brinner inte eller har inte brunnit tillräckligt starkt för något som skulle göra att jag riskerar min trygghet. Nej, jag har inget intresse som verkligen är jag, som jag kommer bär med mig hela livet. Jag är nyfiken på det mesta och vill inte fastna. Jag vill lära mig nya saker och utvecklas hela tiden.
  • M i s s
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 14:56:54 följande:
    Jag tycker inget om hur du ska leva ditt liv. Du lever ditt liv och gör dina val som du tar ansvar för och står för. Jag lyssnar definitivt inte på samma musik som jag lyssnade på när jag gick i tredje klass. Min musiksmak har utvecklats sedan dess. Jag är inte född igår... om man säger så. Jag har varit med ett tag.

Jag brinner inte eller har inte brunnit tillräckligt starkt för något som skulle göra att jag riskerar min trygghet. Nej, jag har inget intresse som verkligen är jag, som jag kommer bär med mig hela livet. Jag är nyfiken på det mesta och vill inte fastna. Jag vill lära mig nya saker och utvecklas hela tiden.
    Jag lär mig också nya saker och utvecklas. Men jag har hittat mig själv, jag gillar vissa saker och så är det med det. Som sagt har jag ett starkt musikintresse, betyder inte att jag inte är öppen för musik som jag aldrig hört. Jag hittar ny musik ibland som jag tycker om.

Jag har favoritfilmer, favoritböcker, favoritmusik osv. Dom slutar inte vara en favorit. Det betyder inte att det inte kommer nytt.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Otatuerad) skrev 2016-07-19 14:00:44 följande:

Man blir inte farlig bara för att man är full med tatueringar. Många med mig, tror jag upplever att dessa människor ser farliga ut och blir lite rädda för dem p g a vad vi ser på tv och ibland i verkligheten. Det ser ut som 90% av fängelsekunderna är tatuerad när man ser dokumentärer om fångar och fängelsen runt om i världen.

Jag har träffat en som varit tatuerad från topp till tå och div skrot i ansiktet. Han var jättesnäll och trevlig. Men det hjälper inte alltid. De som inte känner honom blev rädda när de träffade honom i mörkret vid utlastningen av gods. Han fick andra uppgifter på företaget senare där han inte träffade så många kunder/chaufförer.

Förlåt, men det låter så himla sorgligt att tycker så! Så då ska jag tycka att alla brats är dryga, för dom ser så dryga ut! Bra syn på världen... Inte!!
Svar på tråden Tatuering på händerna!