• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • Hanna 82
    Ahoo skrev 2016-08-10 14:41:22 följande:

Va samma för mig.. Ringde in och fick tjata mig till att få komma in på undersökning.. Ja kanske man ska göra det istället!

Mig var de vecka 9 och vecka 5... Men ah måste försöka koppla bort det och tänka framåt! :)

Skrev för övrigt fel i vilken vecka jag är i, skulle stå 3+2 inte 4! :)

Ja försöka att inte dras ner i träsket och få och må psykiskt dåligt, någongång ska det ju funka för oss med!!! ????
  • Ice Age
    Hanna 82 skrev 2016-08-10 12:37:18 följande:

Min BM är på semester så ska prata med henne på måndag, även tänkt kontakta privatklinik för fler UL denna gången, sist fick jag tjata och böna och be hos gyn för att få komma dit när jag kände att nått va fel, det orkar jag inte med denna gången, då betalar jag hellre och kan gå när jag vill.....

Hade MF i v 13 och v10 de andra gångerna.

Håller tummarna för oss båda.

Tufft med flera missfall, förstår man har svårt att helt glädjas åt det tills det gått lite längre. Har du sett ett hjärta som slår de gånger du fått missfall?
  • Ahoo
    Hanna 82 skrev 2016-08-10 15:49:04 följande:
    Ja försöka att inte dras ner i träsket och få och må psykiskt dåligt, någongång ska det ju funka för oss med!!! ????
    Ja de bara måste! Man blir så avis på alla som ha stora magar och det har gått bra. Man vill ju vara där själv. Och det är svårt att inte tänka på det.. Oroligheten går upp och ned hela tiden. Fasar lite för dagen då man ska till gyn och kolla hjärtljudet.. Man vill så gärna att det ska vara bra allt.
  • Smurfsahlin
    3hjärtan skrev 2016-08-10 17:40:08 följande:

Hur har era missfall startat ?

Hej

Fick mf i vecka 5 o februari. Började med spottings i 5 dagar, därefter som en vanlig mens (blöder rätt kraftigt vid mens). Mensvärk dag 4-5, tog alvedon med god effekt.
  • Hanna 82
    3hjärtan skrev 2016-08-10 17:40:08 följande:

Hur har era missfall startat ?

Inte för att skrämmas, men kan ju ändå vara bra för alla att veta hur det kan gå. Mitt första missfall var hemskt, i v11 fick jag lite småblödninga, men talade med BM och läste på nätet att det ju var vanligt så tänkte inte så mycket på det, samma morgon i v13 som jag skulle och göra UL så kände jag att jag fick springa snabbt som attan på toa och ut kom en jäkla massa blod och blodklumpar, ropade på sambon som fick en chock, var blod i hela hallen och in på toa. Kände att det inte var rätt så ringde BM som sa åt oss att ringa gyn, där kom man inte fram så ringde BB som assisterade, men under samtalet hade jag blött så mycket så jag blev svimfärdig så de sa åt oss att komma upp. Men innan vi la på kom vi fram till att det fick bli ambulans in, blödde otroligt mycket. På gyn blev det VUL och de märkte att jag blödde mycket, fick tabletter för att hjälpa kroppen att göra sig av med resterna, tror dock ingen sköterska fattade hur mycket jag blödde under dagen när jag låg på rummet och gick på toa då och då, förrän jag svimmat för 5e gången sittandes på toa, då blev det akut till operation för skrapning, efter det blödde jag inte mer, men händer natten och dagen efter fick jag blodtransfusion, 4 påsar, innan jag fick gå hem. När man själv inte vet hur det ska gå till hade jag ju kunnat trott att det var normalt och stannat hemma som de sa först, undra hur det hade gått då.

Andra MF var smidigare, blödde lite redan i v5 och var o kollade men då var allt som det skulle, fortsatte blöda och i v 10 tyckte jag något inte stämde så tjatade mig till att få komma till gyn, och de såg att fostret inte levde, fick tid för skrapning dagen efter då jag hade panik för samma situation som gången innan, men när jag kom hem kom det ut av sig själv, och då blödde jag inte alls särskilt mycket, så car en helt annan upplevelse.....ett par klumpar och sen en kraftigare mens en dag, och vanlig mens typ ett par dagar.....

Oj blev långt.....
  • FrökenC

Puff puff.

Välkommen in i vår hemliga facebookgrupp för april. Vi håller den liten och genuin

Skicka meddelande med namn och eventuell beskrivning på profilbild (kan finnas flera med samma namn) Behöver också adda dig för att lägga till dig i gruppen. Tar bort dig som vän sen

• JHJ

Igår plussade jag, enligt en app är jag gravid i v 5. Det är min första graviditet, men jag mår illa hela tiden och spyr ofta, är det "normalt" så tidigt i graviditeten? Ursäkta om det är en dum fråga haha. Har läst massor om att gravida får det senare. Tacksam för svar :)

• 3hjärtan

[quote=76873324][quote-nick]Carolisa skrev 2016-08-10 23:33:51 följande:[/quote-nick]Lyckan blev kortvarig.. Missfall i lördags i v 5..[/

Beklagar??

Hur gick dit MF till? Tror jag har MF på g nu då jagblrjade fp blodiga flytningar idag

Svar på tråden BF April 2017