• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • Mix of mine
    3hjärtan skrev 2016-08-09 13:38:46 följande:

[quote=76867502][quote-nick]Mix of mine skrev 2016-08-09 09:50:10 följande:[/quote-nick]ja jag var helt beredd på att det inte skulle gå alternativt att det skulle ta lång tid, jag är 39 så det är ju inte helt självklart att man kan få fler barn. Det känns extremt läskigt att vara gravid igen när man är så "gammal", alla risker osv. Förra graviditeterna tänkte jag inte alls på sånt. Men jag får hålla tummarna [/

Jag är också äldre. Hade först tankar stt det skulle ta tid men gick fort. Nu rädd det blir MF istället.

Hur gamla är dina barn? Mina är 5,7,9 år

Mina är 8 och 10

Just nu nojjar jag över det mesta... lite jobbigt...

Jag hade lite högt blodtryck i sista graviditeten och står i kö till vårdcentralen för att prata med dem om annan blodtrycksmedicin. Har redan hunnit boka inskrivningstid också, fick redan nästa vecka.

Var dina andra graviditeter "normala"?
  • 3hjärtan

[quote=76868283][quote-nick]Mix of mine skrev 2016-08-09 13:46:45 följande:[/quote-nick]Mina är 8 och 10

Jag hade lite högt blodtryck i sista graviditeten och står i kö till vårdcentralen för att prata med dem om annan blodtrycksmedicin. Har redan hunnit boka inskrivningstid också, fick redan nästa vecka.

Var dina andra graviditeter "normala"?[/

Kanske bör boka tid jag med för tänker göra kub. Är väl ca V6+1 idag. Vilken vecka fick du tid för inskrivning?

Jo mina graviditeter var normala. Inget avvikande. Hade högt bt på slutet med första och stigande äggvita så blev nån extra koll sista veckan. Annars har jag mått illa och haft foglossningen värst var med barn nr2, då hasade jag fram på kryckorna. Livrädd jag ska bli så dålig. Hade hemsk foglossning med 3an också, i v18 kunde jag inte ens vända mig i sängen. Blev iaf bättre med akupunktur

• Mix of mine
    3hjärtan skrev 2016-08-09 13:55:25 följande:

[quote=76868283][quote-nick]Mix of mine skrev 2016-08-09 13:46:45 följande:[/quote-nick]Mina är 8 och 10

Var dina andra graviditeter "normala"?[/

Kanske bör boka tid jag med för tänker göra kub. Är väl ca V6+1 idag. Vilken vecka fick du tid för inskrivning?

Jo mina graviditeter var normala. Inget avvikande. Hade högt bt på slutet med första och stigande äggvita så blev nån extra koll sista veckan. Annars har jag mått illa och haft foglossningen värst var med barn nr2, då hasade jag fram på kryckorna. Livrädd jag ska bli så dålig. Hade hemsk foglossning med 3an också, i v18 kunde jag inte ens vända mig i sängen. Blev iaf bättre med akupunktur

Jag är bara precis på BIM +1 idag så jag lär väl vara i vecka 5 nästa vecka? Ganska tidig inskrivning.. Men där jag ska gå har de ett sånt jättetidigt möte och sen ett andra möte i vecka 8-10.

Oh ja, foglossning hade jag också, framförallt med yngsta barnet. Det hade jag förträngt Men så illa som du verkar ha haft det var det inte. Hoppas du klarar dig bättre denna gång.

Nu är jag mest orolig för utomkvedshavandeskap eftersom jag har känt lite hugg ner till vänster både innan BIM och igår framförallt. Kanske kan be dem göra ett VUL på inskrivningen hoppas jag så att jag kan släppa det i alla fall sen.
  • 3hjärtan

[quote=76868379][quote-nick]Mix of mine skrev 2016-08-09 14:06:26 följande:[/quote-nick]Jag är bara precis på BIM +1 idag så jag lär väl vara i vecka 5 nästa vecka? Ganska tidig inskrivning.. Men där jag ska gå har de ett sånt jättetidigt möte och sen ett andra möte i vecka 8-10.

Oh ja, foglossning hade jag också, framförallt med yngsta barnet. Det hade jag förträngt Men så illa som du verkar ha haft det var det inte. Hoppas du klarar dig bättre denna gång.

Nu är jag mest orolig för utomkvedshavandeskap eftersom jag har känt lite hugg ner till vänster både innan BIM och igår framförallt. Kanske kan be dem göra ett VUL på inskrivningen hoppas jag så att jag kan släppa det i alla fall sen.[/

Tror det e rätt vanligt att få sånna hugg. Har haft på högra sidan men det har släppt sista dagarna. Fråga din BM och se vad hon säger.

• Smurfsahlin

Hoppar gärna in i tråden. Fick detta idag på äl+11. Fick troligen en nidblödning på äl+9 så hade mina misstankar. Bf 20/4 med nr 3 ?

Försökt sedan oktober, fick ett tidigt mf i februari. Känns otroligt skönt att ha plussat innan bf för missfallet, speciellt när svägerskan o flera bekanta är beräknade samma vecka som vi om inte mf skett.

En liten fråga: ställde urinprovet 1.5 timma i kylen innan jag vågade ta testet. Det kan väl inte ha påverkat resultat :/
  • FrökenC

Hej tjejer!

Jag tänkte starta en Facebook-grupp för oss med BF i april. Skicka pm om ni vill vara med. Den blir hemlig såklart!

• Lottni
    prinsessan15 skrev 2016-08-09 13:22:21 följande:

Grattis! Jag bor i närheten av Bromma! :)

Har ni försökt länge?

Vad roligt att vi bor nära! :) Nä, 3 månader sedan vi sa att vi skulle börja försöka så det gick ganska snabbt. Ni då? Är du med i Iris B grupp på Facebook?
  • Hanna 82

Hoppar in här, håller alla tummar och tår på att det blir en bebbe i mitten av april efter två MF vågar man ju dock inte glädjas riktigt än, första barnet för mig, min sambo har ett sedan tidigare.....

• Sobika

Hej jag hoppar in här :) plussade idag på äl+10 och bf är 19 april enligt appen. Känns helt galet och overkligt fortfarande.

• iris b

Hej! Vi har bestämt i facebookgruppen att vi inte vill ha en alltför stor grupp, så därför har vi satt en gräns på 50 medlemmar. Så from nu tar vi inte in några fler, tyvärr. Så är det någon mer som vill starta ännu en ny fb-grupp, gör det så fler kan gå med där :)

Svar på tråden BF April 2017