• Eloons

BF April 2017

Hallå!

Tänkte kolla om jag får med mig några som plussat och som har BF i april nästa år :)
    Jag plussade svagt den 20/7 på äl+8 och har nu tagit fyra andra test som har bekräftat det, så nu ringer jag imorgon till mödravårdscentralen! Vore kul att få ihop några stycken så man kan få skriva av sig lite :)

• Svar på tråden BF April 2017
  • prinsessan15
    Ruffsan skrev 2016-08-09 08:00:19 följande:

Jag hoppar gärna in här också! Plussade igår och har bf den 20 april, det blir vårt andra barn :)

Grattis! Efter uträkningar har jag också bf 20/4 ????
  • prinsessan15
    Mix of mine skrev 2016-08-09 09:09:53 följande:

Hoppar in här! Plussade idag och BF verkar vara 18 april. Har två barn sen innan.

Kul! Grattis! Har nu försökt länge?

Jag har en sån mensvärk som inte ger med sig, är orolig för missfall! Någon som har erfarenhet?
  • Eloons

Jättekul med så många nya här!

Jag var faktiskt på ett tidigt ultraljud och fick se en liten liten böna men ingen hjärtslag än, jag jag haft otroligt oregelbunden mens efter jag slutade med minipiller så bm trodde jag var i vecka 4, nu 5, vilket stämde helt överensstämmer med mina clearblue digitala test jag har gjort. Var riktigt mysigt att få titta på det lilla pyret, även fast man inte såg något jättetydligt :)

• Mix of mine

Jag slutade med minipiller i slutet av maj så detta var andra eller tredje försöket beroende på hur man ser det. Använde ÄL-test nu och tror att det var det som gjorde att vi prickade rätt.

Jag har också lite molvärk till och från. Även om jag har barn sen innan så kommer jag inte riktigt ihåg hur det kändes i början då...

• prinsessan15
    Mix of mine skrev 2016-08-09 09:26:56 följande:

Jag slutade med minipiller i slutet av maj så detta var andra eller tredje försöket beroende på hur man ser det. Använde ÄL-test nu och tror att det var det som gjorde att vi prickade rätt.

Jag har också lite molvärk till och från. Även om jag har barn sen innan så kommer jag inte riktigt ihåg hur det kändes i början då...

Då gick det ganska snabbt ändå :)

Jag kommer inte Heller ihåg hur det var i början!
  • Mix of mine
    prinsessan15 skrev 2016-08-09 09:47:13 följande:
    Då gick det ganska snabbt ändå :)

Jag kommer inte Heller ihåg hur det var i början!
    ja jag var helt beredd på att det inte skulle gå alternativt att det skulle ta lång tid, jag är 39 så det är ju inte helt självklart att man kan få fler barn. Det känns extremt läskigt att vara gravid igen när man är så "gammal", alla risker osv. Förra graviditeterna tänkte jag inte alls på sånt. Men jag får hålla tummarna
  • Lottni
    linneajl skrev 2016-08-08 22:27:05 följande:

Hej hörni!

Plussade idag också på Clearblue Digital. Ska enligt förra mensen ha BF 18 april. Är i vecka 4 (3+6).

Förstföderska, vill jättegärna ha någon att snacka med och gärna inom Stockholms trakten!

Hej,

Jag är i v. 6 (5+2) BF den 9 april och bor i Bromma/Sundbybergstrakten. :) Det är också första barnet.
  • prinsessan15
    Lottni skrev 2016-08-09 12:45:08 följande:
    Hej,

Jag är i v. 6 (5+2) BF den 9 april och bor i Bromma/Sundbybergstrakten. :) Det är också första barnet.
    Grattis! Jag bor i närheten av Bromma! :)
    Har ni försökt länge?
  • 3hjärtan

[quote=76867502][quote-nick]Mix of mine skrev 2016-08-09 09:50:10 följande:[/quote-nick]ja jag var helt beredd på att det inte skulle gå alternativt att det skulle ta lång tid, jag är 39 så det är ju inte helt självklart att man kan få fler barn. Det känns extremt läskigt att vara gravid igen när man är så "gammal", alla risker osv. Förra graviditeterna tänkte jag inte alls på sånt. Men jag får hålla tummarna [/

Jag är också äldre. Hade först tankar stt det skulle ta tid men gick fort. Nu rädd det blir MF istället.

Hur gamla är dina barn? Mina är 5,7,9 år

Svar på tråden BF April 2017