• burehed

Bf mars/april 2017

Någon mer än jag som fått ett plus nyligen o är beräknad mars/april 2017? :D hade varit super kul o följas åt!

• Svar på tråden Bf mars/april 2017
  • jyns00
    3hjärtan skrev 2016-08-18 14:32:10 följande:

[quote=76891700][quote-nick]Trollet2007 skrev 2016-08-17 21:09:21 följande:[/quote-nick]Jag plussade 1/8! V7 nu, väntar barn nr 3 ????

Nån mer som redan känner av foglossning? Ska på mitt första sjukgymnast besök imorn????

Fått mitt första craving, saltgurka ????[/

Foglossningen lär nog snart komma här. Hade väl från v7 med 2an och 3an

Hur har du känt av din foglossning?
  • 3hjärtan

[quote=76893396][quote-nick]jyns00 skrev 2016-08-18 14:51:35 följande:[/quote-nick]Hur har du känt av din foglossning?[/

Värk i fogarna, ljumskar och höfter. Så längre tiden gått så mer ont och svårt att göra olika saker. Tex v18 gick det inte ens att vända mig i sängen. Gruvar mig för att det blir lika nu. Akupunktur hjälpte mig mkt med 3e barnet

• Trollet2007

Jag har ont i höfterna, molande värk hela tiden. Visste precis va d va när d kom. Som går upp o ner beroende på hur mycket jag gjort.. Har ont fram i ljumskarna också.. Svårt att ligga ner på en sida för länge. Foglossningen har försvunnit i v27-28 dom tidigare 2 graviditeterna då mina barn fixerat sig.

Min andra graviditet lyssnade jag aldrig på kroppen o körde på för länge o grät när jag kom hem från jobbet o kom ej ur sängen på hela kvällen.. Så är medveten om tidig sjukskrivning även denna gång..

Sjukgymnasten sa "lyssna på kroppen, säg till på jobbet att du inte kan göra allt (jobbar på en akutvårdavdelning så mycket spring o tunga lyft är d) känns jobbigt o säga till att jag inte kan göra allt redan men måste lyssna på kroppen

• Trollet2007

Sen sa sjukgymnasten att d är viktigare att lyssna på kroppen nu när jag har 2 barn redan.. O d är ju sant..

• jyns00

Idag går jag in i vecka 12+0 då behöver man väl inte ta folsyra tabletter mer?

• Tröttmelle

Jag är i v 8 (7+1). Är helt sanslöst trött och mår illa av och till hela tiden. Har börjat få svårt att äta.. Tänker på mat men orkar inte alltid äta och aptiten försvinner, får liksom inte i mig det. Superkänslig är jag me. Känns väldigt jobbigt just nu (fastän jag är jätteglad över graviditeten). Någon som känner igen sig?:) vad gör man åt illamåendet? Hur får jag energi?

• 3hjärtan
    Tröttmelle skrev 2016-08-20 17:54:35 följande:

Jag är i v 8 (7+1). Är helt sanslöst trött och mår illa av och till hela tiden. Har börjat få svårt att äta.. Tänker på mat men orkar inte alltid äta och aptiten försvinner, får liksom inte i mig det. Superkänslig är jag me. Känns väldigt jobbigt just nu (fastän jag är jätteglad över graviditeten). Någon som känner igen sig?:) vad gör man åt illamåendet? Hur får jag energi?

Postafen hjälper mig iaf.
  • emmamynichole

Jag väntar min första lilla bebis som är beräknad till den 25:e mars. Hinner fylla 22 år. Var på kontroll förra veckan och fick se lillens hjärta slå. Vilken känsla!

• Mariaelvira1990

Bf i april om allt går som det ska, v 7 enl kalender :)

Hur är de man räknar egentligen har tre appar och alla säger olika, 6+2 6+4 och 6+6 vilken stämmer hade min senaste mens 9/7? Ultraljud om 2 veckor!

någon som startat en hemlig fb grupp man får.vara delaktig i? :)

• AnChCa

Plussade för lite mer än en vecka sen. :) Första gången för min del. Bf enligt appar 24/4. Har lite svårt att förstå det bara.

Går mer än gärna med i Facebookgruppen också :)

Svar på tråden Bf mars/april 2017