• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Paincake
    jooo skrev 2016-11-17 19:53:50 följande:
    Tycker du! ! Haha vi går in i v 15 på söndag. Tycker de känns som en evighet till rul den 23 e dec. Men som du säger då är vi ju snart halvvägs ^^ börjar ni planera inköp oh så nu?
    Som sagt, vagn fyndades idag. Vi har väl en införskaffningsplan. Trots att det är tredje barnet finns väldigt lite grejer kvar. Babyskyddet var för gammalt så nytt måste köpas, spjälsäng finns men madrass måste köpas, etc. Lite kläder finns väl men frågan är vad man känner för dem så här fem år senare. ;)

Ny bärsele behövs (sjal finns). Skötbordslösning måste också ordnas...

Idag slog foglossningen till med besked. Fick gå med snigelsteg efter en runda på lokala köpcentrat. Blir spännande de sista 25 veckorna... :/
  • Teresiat

Vi har också sannolikt köpt vagn som vi ska hämta i helgen. Det blev en begagnad syskonvagn som är 2 år gammal. Vi sparar 7000 kr på att slippa köpa den helt ny så det kändes värt.. barnrummet kommer vi börja göra i ordning i februari när julen och vårt bröllop passerat :)

• Bebisbubbla

Hej, var ett tag sen jag skrev här men lagt all energi på att må bättre. Spyr varanna dag och mår illa till och från. Vill så gärna kunna njuta mer men känns svårt just nu.

Är i v15 strax.

Välkomna alla nya och till er som haft det tufft efter KUB så håller jag tummarna för friska barn!

• jooo
    Paincake skrev 2016-11-17 20:04:13 följande:

Som sagt, vagn fyndades idag. Vi har väl en införskaffningsplan. Trots att det är tredje barnet finns väldigt lite grejer kvar. Babyskyddet var för gammalt så nytt måste köpas, spjälsäng finns men madrass måste köpas, etc. Lite kläder finns väl men frågan är vad man känner för dem så här fem år senare. ;)

Ny bärsele behövs (sjal finns). Skötbordslösning måste också ordnas...

Idag slog foglossningen till med besked. Fick gå med snigelsteg efter en runda på lokala köpcentrat. Blir spännande de sista 25 veckorna... :/

Åh mysigt o börja planera. Första barnet här och allt känns så overkligt så kommer mig inte för att börja titta. Men ska börja efter rul:)

Åh jobbigt med foglossning !! Hur börjar det kännas? Jag har en märklig diffus smärta i höfter/låren ibland.
  • jooo
    Teresiat skrev 2016-11-17 20:08:36 följande:

Vi har också sannolikt köpt vagn som vi ska hämta i helgen. Det blev en begagnad syskonvagn som är 2 år gammal. Vi sparar 7000 kr på att slippa köpa den helt ny så det kändes värt.. barnrummet kommer vi börja göra i ordning i februari när julen och vårt bröllop passerat :)

Åh härligt :D ska du med gifta dig?? När då? VI har planerat bröllop till 4 februari sen innan plusset :) håller på för fullt att leta ny klänning. Den gamla går inte på längre /:
  • FnR96

Har ni något speciellt sug än?

För tre veckor sen så hade jag ett sjukt sug efter kaffe varje dag, vilket var lite jobbigt. Innan graviditeten så drack jag aldrig kaffe om det inte bjöds.

Nu i v 14 så ÄLSKAR jag mjölk. Alltid varit en mjölk drickare men nu är det överdrivet tror jag. Känns som att jag inte kan leva utan mjölk :'D

Någon som känner igen sig?

• jooo

Jag äter massa apelsiner och clementiner :D sug efter de hela dagarna!

• Teresiat
    jooo skrev 2016-11-17 20:39:38 följande:

Åh härligt :D ska du med gifta dig?? När då? VI har planerat bröllop till 4 februari sen innan plusset :) håller på för fullt att leta ny klänning. Den gamla går inte på längre /:

Vad kul!! Yes, vi ska också gifta oss. På nyårsafton. Hade egentligen inte tänkt vara gravid på bröllopet men nu blev det så :) jag hann inte köpa klänningen innan, när jag plussade väntade jag till v 14 och köpte en då som kommer bli perfekt med mage. Klänningen är precis så som jag drömt om :) vilken vecka kommer du vara i när ni gifter er? Hur blir bröllopet, stort och pampigt eller intimt och mysigt? :)
  • jooo
    Teresiat skrev 2016-11-17 21:09:28 följande:

Vad kul!! Yes, vi ska också gifta oss. På nyårsafton. Hade egentligen inte tänkt vara gravid på bröllopet men nu blev det så :) jag hann inte köpa klänningen innan, när jag plussade väntade jag till v 14 och köpte en då som kommer bli perfekt med mage. Klänningen är precis så som jag drömt om :) vilken vecka kommer du vara i när ni gifter er? Hur blir bröllopet, stort och pampigt eller intimt och mysigt? :)

Åh va mysigt på nyårsafton :D vilken v kommer du vara i? Härligt att du hittat perfekta klänningen!! Tycket det är lite klurigt. Men jag var så kär i min gamla /: jag kommer vara i v 26. 70 personer väldigt traditionell!planerade för en riktig håll i gång party efter haha men vi får väl se hur de blir nu ^^ Kommer sakna att skåla i mousserande haha. Hur kommer ni ha ert?
  • Paincake
    jooo skrev 2016-11-17 20:37:36 följande:
    Åh mysigt o börja planera. Första barnet här och allt känns så overkligt så kommer mig inte för att börja titta. Men ska börja efter rul:)

Åh jobbigt med foglossning !! Hur börjar det kännas? Jag har en märklig diffus smärta i höfter/låren ibland.
    Foglossning känns lite som om lederna har rostat. Skrovligt ben mot ben som skaver när man går eller böjer sig (eller ska vända sig k sängen).

I alla fall för mig och i de bakre fogarna. Om foglossningen kommer i främre fogen så är det mer en knivskarp, plötslig smärta strax ovanför snippan.