• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Fjäderängel

Någon mer än bara jag som ligger i sängen och mår så fruktansvärt dålig att du inte klarar av att resa dig upp??

Om ni har några tips så skulle jag uppskatta allt jag kan få!!

• annadenise
    Fjäderängel skrev 2016-09-21 12:12:56 följande:

Någon mer än bara jag som ligger i sängen och mår så fruktansvärt dålig att du inte klarar av att resa dig upp??

Om ni har några tips så skulle jag uppskatta allt jag kan få!!

I vilken vecka är du? Kan du kanske ha lågt blodtryck? Om du mår så dåligt kanske du bör kontakta läkare
  • Bustrollen
    Tiiffany skrev 2016-09-21 09:14:08 följande:

När fick ni era symptom? Jag är i vecka 4+2 och känner absolut ingenting 

Kom några dagar före bim. Nu i v 8 är det vidrigt, illamående till tusen, allt smakar illa eller luktar konstigt. Brösten kan jag knappt röra och fogarna och ljumskar gör ont redan nu.

Men jag kräks inte så är glad för det : ).
  • Yopas
    Wantakid skrev 2016-09-21 08:51:20 följande:

Blöder du fortfarande? Vilken vecka är du i? Jag förstår din oro, men får du ont så ring till kvinnokliniken / gynakuten och säg att du har ont och vill kolla läget. Är det missfall så blir man super ledsen när de berättar det, men samtidigt är det så himla skönt så man kan gå utifrån det istället för ovissheten!

Jag har varit yr från och till, igår efter vi var på vul var det värsta, såfort jag stod upp / rörde mig svartnade det för ögonen och har fortfarande super ont i livmodern.

Blir jag inte bättre inom en vecka eller två så får de göra ett nytt vul + prover för att kolla så de inte är någon infektion eller någonting hos mig.

Jag blödde lite igår, då var drt klarrött. Idag har det inte kommit något än så länge.. bara lite, lite brunt när jag torkat mig! Bm frågade om jag hade några symptom kvar. Men det är svårt att säga eftersom jag inte haft några jättetydliga symptom förutom molvärk. Igår och idag är jag öm över svanken. Är gasig och halvkrasslig i magen. Jag har fortfarande inte haft något ont! Är ömmande svank ett gravsymptom eller missfallssymptom? Just i skrivandes stund känner jag mig något uppblåst också!

Alltså allt är så himla diffust. Min bm sa att jag skulle göra ett nytt test nästa vecka och sedan ett till test under inskrivningen i oktober för att vara helt säker. Så vi får se!

Hur mår du? Gullig du är som tänker på mig!!
  • Bustrollen
    pimpim78 skrev 2016-09-21 10:30:39 följande:

Hej,

Hur får man veta adressen till fb gruppen ?

Är det du som har den ?

Mvh Pimpim

Skickat pm så kan jag ordna det.
  • Yopas
    Wantakid skrev 2016-09-21 08:51:20 följande:

Blöder du fortfarande? Vilken vecka är du i? Jag förstår din oro, men får du ont så ring till kvinnokliniken / gynakuten och säg att du har ont och vill kolla läget. Är det missfall så blir man super ledsen när de berättar det, men samtidigt är det så himla skönt så man kan gå utifrån det istället för ovissheten!

Jag har varit yr från och till, igår efter vi var på vul var det värsta, såfort jag stod upp / rörde mig svartnade det för ögonen och har fortfarande super ont i livmodern.

Blir jag inte bättre inom en vecka eller två så får de göra ett nytt vul + prover för att kolla så de inte är någon infektion eller någonting hos mig.

Tänkte om det blivit bättre med yrseln?

Tänker på dig!! Hoppas verkligen det går över snabbt för dig! <3
  • Fjäderängel
    annadenise skrev 2016-09-21 12:19:03 följande:
    I vilken vecka är du? Kan du kanske ha lågt blodtryck? Om du mår så dåligt kanske du bör kontakta läkare
    Är i V8 (7+4)
    Får nog kanske kolla upp det då
  • pimpim78
    Bustrollen skrev 2016-09-21 12:25:55 följande:
    Skickat pm så kan jag ordna det.
    Försöker skicka pm till dig men det går inte då din profil är privat står det. Skicka gärna till mig så kanske jag kan svara !!
  • Onix

Är det någon annan som lider av hemsk trötthet? Jag är trött jämnt, skulle kunna sova 20 timmar på ett dygn. Orkar inte leka med mitt barn eller prestera på jobbet. Vill bara sova hela tiden. :(

• Paincake
    Onix skrev 2016-09-21 16:46:25 följande:

Är det någon annan som lider av hemsk trötthet? Jag är trött jämnt, skulle kunna sova 20 timmar på ett dygn. Orkar inte leka med mitt barn eller prestera på jobbet. Vill bara sova hela tiden. :(

Som gravid är man inte trött, man lider av tröttma. Det är liksom en helt ny sorts trötthet som inte går att ignorera.
Svar på tråden BF maj 2017