• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • mammamumin

Hej testade positivt idag BIM + 2 är beräknad tills 26 Maj. Har två barn sedan tidigare.. Och ett missfall i april i år. Lite nervös för samtidigt som jag testade positivt kraschade en spegel i badrummet hahahaha vet inte om det är ett bra eller dåligt omen, vill gärna veta om fb sidan

• Verben

[quote=76986728][quote-nick]GreenSpirit skrev 2016-09-20 15:30:49 följande:[/quote-nick]

Jag är i vecka 6+0 men har beräknad f 23/5, hur kan det skilja sig så? *nyfiken*

Då är vi beräknade till samma dag:)

• Verben
    GreenSpirit skrev 2016-09-20 15:30:49 följande:

Jag är i vecka 6+0 men har beräknad f 23/5, hur kan det skilja sig så? *nyfiken*

Då är vi beräknade till samma dag:)
  • Verben
    annadenise skrev 2016-09-20 17:21:48 följande:

Är du 100% säker på att du är i v.6+0? Ibland kan man ha ägglossning senare än man trodde.De flesta blir tillbakaflyttade några dagar när man gör kl. Om du har beräknad bf 23 maj så skulle du nu vara i v.5 (4+6). Man brukar ju Fp mer specifikt datum efter ul

Jag hänger inte heller med riktigt, på familjelivs gravid beräknare är jag i v 5 men går jag på in på minbebis.com så är jag i v 6, samma sak gäller den där gravidappen som typ alla har, där är jag också i v 6 men pratade med bm igår och då sa hon att jag var i v 5 men det blir samma beräknad förlossningsdatum, 23/5 på alla appar! Fattar ingenting!!!:)
  • Fjäderängel
    Bebisbubbla skrev 2016-09-20 17:17:14 följande:

Någon fler än jag som vill stanna här på Familjeliv och skriva? Känner inte för att bli så offentlig på FB.

Jag är med i gruppen men stannar gärna kvar här! Känns mer som "hemma" för det var ju här allt startade :)
  • mammamumin
    Fjäderängel skrev 2016-09-20 20:35:49 följande:

Jag är med i gruppen men stannar gärna kvar här! Känns mer som "hemma" för det var ju här allt startade :)

[quote=76987592][quote-nick]Fjäderängel skrev 2016-09-20 20:35:49 följande:[/quote-nick]

[/

Hur blev du medlem i gruppen?
  • StinaLisa

Hej. Undrar en sak. Jag vet datum för ägglossning och sex samt hugg i magen så det som stod på digitala stämmer. Gravid 2 veckor. Stämmer ganska exakt.

Men. BM flyttar ju fram en ändå pga senaste mensen osv.

Så i min hjärna är jag i vecka 2. Och enligt appen, BM samt alla andra är jag i vecka 4-5..::

Så nu min fråga. För att passera de riskabla 12 veckorna. Ska de räknas utifrån appen eller det faktum att jag nu har varit gravid 2 veckor och tar tio kvar?

Hoppas ni förstår min fråga !

När jag blir med offentlig. Vad heter gruppen på fb ?

• Bunny on speed
    StinaLisa skrev 2016-09-21 07:23:27 följande:

Hej. Undrar en sak. Jag vet datum för ägglossning och sex samt hugg i magen så det som stod på digitala stämmer. Gravid 2 veckor. Stämmer ganska exakt.

Så i min hjärna är jag i vecka 2. Och enligt appen, BM samt alla andra är jag i vecka 4-5..::

Så nu min fråga. För att passera de riskabla 12 veckorna. Ska de räknas utifrån appen eller det faktum att jag nu har varit gravid 2 veckor och tar tio kvar?

Det räknas ju från senaste mens, så i v 1-2 är du inte ens gravid än, så att säga.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Bebisbubbla
    StinaLisa skrev 2016-09-21 07:23:27 följande:

Jag förstår verkligen din fråga. Har tänkt samma. Men gissar att dom skakiga 12 veckorna ska räknas från sista mensens första dag även om du på digitalt test bara får "gravid 2-3 veckor". Någon som fått barn som kan bekräfta?
Svar på tråden BF maj 2017