• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • copycat
    KCEG skrev 2016-10-21 10:14:42 följande:
    Jag tycker mig se streck iaf, om än svagt. Du kanske är en låghormonare och det kanske inte synd tydligare än. Min vän fick sitt plus 9 dagar efter bim och negativa innan det. Så ge inte upp, ring din BM och be om att få komma dit och göra prov. 
    Åh ja kanske! Tror jag tänker för mycket på att jag plussade tydligt med dottern ÄL+14. Men man kanske kan va låghormonare en annan graviditet? Sen är det ju blödningen denna gång som gör att man känner sig allt annat än säker..
  • TheKlister1990
    copycat skrev 2016-10-21 10:58:40 följande:

Åh, kan ju inte låta bli att hoppas lite:/ ingen erfarenhet av genombrottsblödning men jag bytte tampong nu och nu ser ju mängden ut som "vanlig mens" så antingen är det spök och vanlig mens, tidigt missfall eller genombrottsblödning och gravid. Haha. Är väl bara tiden som kommer utvisa, och det här med att vänta är man inte så bra på:/ slut test hemma nu, funderar på att bara köpa ett Apotekets egna graviditetstest och prova imorgon. För på ett så svagt på sticka som idag lär jag inte få utslag på digitala..

Jobbigt å inte veta lider med dig :(...

Ja ta apotekets dom litar jag faktiskt mest på om jag ska vara ärlig! Hoppas verkligen det är genombrottsblödning <3
  • Linneisen
    copycat skrev 2016-10-21 11:26:05 följande:

Får ta och göra det, slut test hemma, funderar på om Apotekets egna är bästa alternativet? Tror ju inte jag får utslag på digitala om det är så svagt..

Finns ju ett test som heter predictor early också, men jag tycker inte att det visade så tidigt ändå.

Nä det har du nog rätt i.
  • Mandypandy90
    anna7607 skrev 2016-10-21 09:24:09 följande:
    Det kan de absolut vara värt att testa. Hur funkar den?
    Det är en kräm. Du smörjer lite varje dag för att kroppen skall kunna behålla bebisen. Det rekommenderas vid försök att bli gravid, för att ägget ska kunna fastna. Och sen när man blivit gravid, för att hjälpa kroppen fram till v. 12 för att undvika missfall. Vissa har det hela graviditeten så det skadar inte. Om du nu är gravid så kan det ju vara skönt för att inte oroa sig lika mycket för missfall! Lycka till och hoppas verkligen att det gömmer sig en liten där inne! :)
  • kvinna29årskåne
    kvinna29årskåne skrev 2016-10-20 16:08:11 följande:

Är det inbillning eller är det två sträck där?

Detta testet visade tydligt. tog ett cb digitaltest idag: det stod: inte gravid: fattar ingenting. Är det för tidigt att testa med digitalt eller?
  • Cecilah
    copycat skrev 2016-10-21 11:27:23 följande:

Åh ja kanske! Tror jag tänker för mycket på att jag plussade tydligt med dottern ÄL+14. Men man kanske kan va låghormonare en annan graviditet? Sen är det ju blödningen denna gång som gör att man känner sig allt annat än säker..

Jag tycker många här ger dig falska förhoppningar. Jag ser ett svagt streck men det har jag gjort på mina också och det har inte varit något plus.. frustrerande som fan men vad ska man göra.. Försök att inse att det är mensen du har fått och att du ska ladda upp dig inför nästa ägglossning.

Om det är så att du är gravid så ta det som en överraskning men eftersom du blöder så är det större chans att du inte är <3

Jag önskar dig all lycka och som sagt få inte upp dina förhoppningar för då gör det mer ont när man väl märker att det inte var något :(
  • anna7607
    Mandypandy90 skrev 2016-10-21 12:04:59 följande:

Det är en kräm. Du smörjer lite varje dag för att kroppen skall kunna behålla bebisen. Det rekommenderas vid försök att bli gravid, för att ägget ska kunna fastna. Och sen när man blivit gravid, för att hjälpa kroppen fram till v. 12 för att undvika missfall. Vissa har det hela graviditeten så det skadar inte. Om du nu är gravid så kan det ju vara skönt för att inte oroa sig lika mycket för missfall! Lycka till och hoppas verkligen att det gömmer sig en liten där inne! :)

Tack... jag håller hoppet. Var ska man smörja... hahahanoll koll lixom
  • anna7607
    kvinna29årskåne skrev 2016-10-21 12:23:33 följande:

Detta testet visade tydligt. tog ett cb digitaltest idag: det stod: inte gravid: fattar ingenting. Är det för tidigt att testa med digitalt eller?

När har du Bim?
Svar på tråden Bim oktober 2016