• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Milernia
    Cecilah skrev 2016-09-29 11:57:31 följande:

På Bim+6 fick jag nu min mens! är faktiskt lättad på något sätt så jag kan börja om. Nu går vi mot tredje försöket och hoppas inte min annars så regelbundna mens nu börjar bli oregelbunden.

Tycker ni jag ska fortsätta räkna enligt mina tidigare cykler eller borde jag räkna efter den senaste?

Eller kanske ta äl tester denna månad, hur hade ni gjort?

Vill så gärna bli gravid snart..

Skulle tro att din cykel ändras eftersom din mens blev sen. Har du ältest så kör på det. Annars försök ha sex varannan eller var tredje dag så bör du vara safe under hela perioden.
  • Milernia

Insåg till min fasa att jag fått ytterligare bruna flytningar. De liksom kommer och går och är sparsamma. Men detta är nu tredje dagen. Otroligt orolig att det inte är en nidis ändå. Någon som haft såhär? :( vågar inte tro något mer. Bim-5 idag.

• Cecilah
    Milernia skrev 2016-09-29 12:03:10 följande:

Insåg till min fasa att jag fått ytterligare bruna flytningar. De liksom kommer och går och är sparsamma. Men detta är nu tredje dagen. Otroligt orolig att det inte är en nidis ändå. Någon som haft såhär? :( vågar inte tro något mer. Bim-5 idag.

Innan jag försökte bli gravid hade jag aldrig mellanblödningar. Men de senaste två månaderna har jag fått spottings som jag trott var nidblödningar, det kan ju också vara så att det faktiskt blivit graviditeter som inte lyckats hålla sig. Men jag tycker du ska vänta några dagar sen testa var tredje dag. 

Enligt min erfarenhet så betyder iallafall inte "en nidblödning" att det ändå blir en lyckad graviditet. Läste någonstans att risken för missfall i första veckan/andra veckan är ju 50%.

Var inte orolig! Hoppas det tar sig för dig ordentligt :D

• Aysa

Hej. Blir vårt tredje försök nu efter ett missfall 2015 och ett bortopererat utomkveds i augusti det här året. Hade ägglossning igår dessutom på rätt sida (där äggledaren finns kvar) vi prickade in dagen före och ägglossningen. Ska säkra med mys idag också. Så väntar nu in bim den 12 okt. Hoppas hoppas.

• ohhello

Mensen är slut! Nu väntar vi på ÄL (beräknad mellan 9-12okt). BIM 24okt. Spännande!

• Sofie1986
    Ellen1987 skrev 2016-09-29 09:43:41 följande:
    Åh men det är precis som mig, vi får hoppas på att den inte kommer! Håller tummarna! Uppdatera gärna :)
    När ska du testa igen? Hade man kunnat hålla sig till Måndag hade ju de varit Perfekt???? Men blir väl svårt;) Haha
  • Ellen1987
    Sofie1986 skrev 2016-09-29 14:38:59 följande:
    När ska du testa igen? Hade man kunnat hålla sig till Måndag hade ju de varit Perfekt???? Men blir väl svårt;) Haha
    Haha jag satt precis och tänkte på det! Jag VILL testa redan imorgon bitti men ändå inte för jag blir så besviken av minus
    Tappade mycket hopp imorse fast man vet att det inte är ett säkert svar 4 dagar innan :/

Måndag eller till och med tisdag skulle varit perfekt men hur ska man vänta på det? Haha
  • FrökenE1985

Trodde jag hade äl i söndags, men fick inte mina vanliga symptom (fick postivt äl-test men ingen temp.höjning). Inatt började dock mina vanliga symptom för äl samt det typiska äl-sekretet idag på dan. Haft positiva äl test i tre dagar nu. Antar att kroppen inte lyckades släppa ägget första försöket och nu försöker igen. Tvingar hem karln över natten så vi kan få till det trots att han jobbar ca 16 mil bort. Vad gör man inte för en ärlig chans.

Bim för mig blir antagligen runt den 14 okt om det är ägglossning jag har nu.

• Anonym (Blomma)
    Ellen1987 skrev 2016-09-29 15:15:03 följande:

Haha jag satt precis och tänkte på det! Jag VILL testa redan imorgon bitti men ändå inte för jag blir så besviken av minus

Tappade mycket hopp imorse fast man vet att det inte är ett säkert svar 4 dagar innan :/

Måndag eller till och med tisdag skulle varit perfekt men hur ska man vänta på det? Haha

BIM-4 kan vara alldeles för tidigt så det ska du inte hänga upp dig på! Jag har BIM på måndag och tänker testa på söndag som tidigast .
  • Ellen1987
    Anonym (Blomma) skrev 2016-09-29 18:58:16 följande:
    BIM-4 kan vara alldeles för tidigt så det ska du inte hänga upp dig på! Jag har BIM på måndag och tänker testa på söndag som tidigast .
    Vad kul att vi är så många här som har bim på måndag och kan följa varandra!

Tror jag till och med ska försöka vänta ut måndag och hoppas på att inte mensen kommer! Vissa månader har den kommit två dagar tidigare så har den inte kommit på lördag blir jag glad! Håller tummarna för oss :)
Svar på tråden Bim oktober 2016