• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • helle15
    Milernia skrev 2016-09-26 20:00:10 följande:

Jag är ju precis likadan men snäppet värre. En riktig testmissbrukare haha. Önskade jag inte var det för dyrt blir det. Men kan ju hoppas det tagit sig nu. Du måste meddela hur testet såg ut sen när du testar. Så nyfiken.

Det är första försöket till vårat tredje barn :) är du på ditt första?

Absolut, du får också meddela hur ditt test ser ut.

Det är första försöket för vårt andra barn, spännande :)

Imorgon bitti testar jag nog igen bara "för att" haha.
  • SamsonS
    FrökenE1985 skrev 2016-09-25 20:56:17 följande:
    Fy sjutton! Hoppas hoppas hoppas för er nu. Här är vi på försök 4 bara, så hoppas det går relativt fort för oss. Själv har jag inga barn sen tidigare, men karln har.
    Spännande! Hoppas ni inte behöver vänta så länge :)

Vi har en flicka som är född -11 och som blev till på första försöket, så lite snopet denna gången när det inte vill ta sig. Misstänker väl att jag kanske kommer ha äl de närmsta dagarna. Hoppas på det för jag verkar visst inte ha äl speciellt ofta. När har du bim? :)
  • FrökenE1985

Så har väntan till bim börjat. Haft äl i helgen och lyckades få till det natten till torsdag, lördag och söndag. Hoppas det räcker och att det tar sig denna gång. Bim 8 oktober, fjärde försöket.

• SamsonS
    Iza2011 skrev 2016-09-26 07:26:21 följande:
    Hej. Jag reagerade på att ni inte får någon hjälp för att ni redan har ett barn? Jag fick en flicka -11 och nu har jag och min nya försökt bli gravida i över ett år men det enda jag lyckas med är missfall... Haft tre bara detta året och året är inte slut än Rynkar på näsan Fick ett senast i lördags Rynkar på näsan Det jag skulle komma till är att läkaren inne på KK Akutens gynmottagning började själv prata om utredning och att han ville skicka mig dit om även detta blev ett missfall. Väntetiden var ungefär ett år men det tycker jag det är värt. Jag anar ganska starkt att det är min kropp som tycker sig känna att det är fel på fostret och stöter ut dom, det kan ju inte vara fel på alla?!

Hej! Beklagar det ni gått/går igenom :( Har förstått det som att det är olika i olika landsting, och här får man tydligen inte hjälp. Jag vet inte heller om det är olika beroende på, jag menar att om du fått missfall så kan du ju bevisligen bli gravid. Jag har inte blivit gravid alls på 1,5 år.
    Sen får vi hjälp om vi vill, men får betala allt själva, vilket vi inte har råd med just nu :(
    Håller tummarna för er att ni får behålla!

Har också en flicka född -11 :)
  • Anonym (Blomma)

En vecka till BIM för mig nu, hoppas veckan ska gå snabbt och att det ska ha tagit sig men har inte direkt haft några tydliga äl-tecken den här cykeln så jag vet inte. Bara vänta och se .

• Milernia
    Anonym (Blomma) skrev 2016-09-27 00:07:36 följande:

En vecka till BIM för mig nu, hoppas veckan ska gå snabbt och att det ska ha tagit sig men har inte direkt haft några tydliga äl-tecken den här cykeln så jag vet inte. Bara vänta och se .

Har också bim om en vecka :) Lycka till för dig! :)
  • Anonym (Blomma)
    Milernia skrev 2016-09-27 08:12:56 följande:

Har också bim om en vecka :) Lycka till för dig! :)

Detsamma, så spännande!
  • Milernia
    helle15 skrev 2016-09-26 22:38:35 följande:

Absolut, du får också meddela hur ditt test ser ut.

Det är första försöket för vårt andra barn, spännande :)

Imorgon bitti testar jag nog igen bara "för att" haha.

Absolut :) tar ett test varje dag men fortfarande negativt. Vilket iofs inte är så konstigt när det är så tidigt. Hur gick det för dig? Tagit något? :)
  • helle15
    Milernia skrev 2016-09-27 08:27:49 följande:

Absolut :) tar ett test varje dag men fortfarande negativt. Vilket iofs inte är så konstigt när det är så tidigt. Hur gick det för dig? Tagit något? :)

Testade nyss och inte ett spår av ett andra streck, vilket inte är så konstigt men ändå hoppas man på att kanske skymta ett andra svagt, svagt streck men icke :(

För min del tror jag att jag borde kunna se något tidigast fredag och vi båda har ju bim runt samma dag så det ska bli spännande att höra din uppdatering också!
Svar på tråden Bim oktober 2016