Bim oktober 2016
Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.
Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.
Någon här som har barn sen tidigare som haft foglossning väldigt tidigt?
Idag har jag fått något som liknar det, och jag har extremt sällan ont i ryggen annars. Spänner och molar kring höfterna och svanskotan och jag har svårt att stå och gå längre stunder utan att det blir jobbigt.
Fick foglossning ganska tidigt förra graviditeten, minns inte exakt vecka men gissar kring v 16 nån gång..
Kan det ha att göra med att jag slutat med p-piller och hormonomställningen i kroppen?
Mådde även lite illa på morgonen idag och hade svårt att få i mig frukosten :/
Menssymptomen jag haft har nästan försvunnit nu också, jag som väntade mig mens vilken dag som helst.
Ska testa imorgon bitti, men är det neg då så ska jag försöka vänta några dagar, eller bara invänta mens!
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig, blir inte klok på detta. Jag hade bim nu den 25/26:e sep, den kom inte då utan kom lite smått igår, 2 dagar sent. Det kom lite droppar klarrött blod tillsammans med lite bruna flytningar (ursäkta..) idag endast brunt tillsammans med lite klarrött.
Det som är så konstigt var att jag trodde verkligen att det var något denna gången, jag har mått illa och känt mig hängig, molvärk och stick/hugg plus ömma och stickande bröst. Dessutom har jag fått flera synliga blodkärl på båda brösten, samt att det ser ut som ett litet "jack" i båda bröstvårtorna. Jag vet att man kan bli skengravid, men detta inbillar jag mig bara inte.
Jag har tagit ett test igår, som var negativt. Blir bara inte klok! Vad tror ni andra? Kan blodkärlen bero på något annat, blir nästan lite orolig..
Annars bim i slutet på oktober nästa.. :)
Mina bröst ömmar och har gjort det i över en vecka. Men det kan väl betyda att mensen är på g också? Minns inte hur det brukar vara. De kan väl vara oömma även fast man är gravid så hoppet är inte ute för dig :)
Jag hade trådiga ÄLflytningar igår men negativt på äl stickorna.. Första månaden jag provar med stickor och ingen jättekoll på flytningarna heller sen innan.. så ni som vet, hur länge har man äl flytningar och när kan man förvänta sig pluss på älsticka? ;)
Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mig, blir inte klok på detta. Jag hade bim nu den 25/26:e sep, den kom inte då utan kom lite smått igår, 2 dagar sent. Det kom lite droppar klarrött blod tillsammans med lite bruna flytningar (ursäkta..) idag endast brunt tillsammans med lite klarrött.
Det som är så konstigt var att jag trodde verkligen att det var något denna gången, jag har mått illa och känt mig hängig, molvärk och stick/hugg plus ömma och stickande bröst. Dessutom har jag fått flera synliga blodkärl på båda brösten, samt att det ser ut som ett litet "jack" i båda bröstvårtorna. Jag vet att man kan bli skengravid, men detta inbillar jag mig bara inte.
Jag har tagit ett test igår, som var negativt. Blir bara inte klok! Vad tror ni andra? Kan blodkärlen bero på något annat, blir nästan lite orolig..
Annars bim i slutet på oktober nästa.. :)
Jag har för mig att äl-stickan visar positivt 1-2 dagar innan själva ägglossningen. För min del hade testet hunnit bli negativt den dagen jag hade ägglossning men positivt dagen innan. De trådiga flytningarna fick jag på ägglossningsdagen. Det kanske är olika för alla?
Testade du med stickorna i förrgår eller dagen innan det också?
Jag tror min äl är över ,men jag är van vid att få en liten blödning .men nu har jag inte Fått det.
Kan man börja hoppas på att det blev något då?
Nu är det bara att vänta och se
Skumt det här... efter två graviditeter som var oplanerade och som skedde efter 1 enda oskyddat samlag (hur lyckas det hända 2 ggr?) så känns det jättenervöst när vi nu för första gången planerar vårt tredje barn! Tänk om det inte tar sig? Jag kan inte tänka på annat... har ingen koll på tester osv som ni andra använder... blir man inte extra mycket orolig/nervös då? Är det inte bättre att bara ha sex varannan dag under hela den fertila perioden?
Skumt det här... efter två graviditeter som var oplanerade och som skedde efter 1 enda oskyddat samlag (hur lyckas det hända 2 ggr?) så känns det jättenervöst när vi nu för första gången planerar vårt tredje barn! Tänk om det inte tar sig? Jag kan inte tänka på annat... har ingen koll på tester osv som ni andra använder... blir man inte extra mycket orolig/nervös då? Är det inte bättre att bara ha sex varannan dag under hela den fertila perioden?