• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Whudup

Tack :) Är lite i chock faktiskt! Men ska testa ett clearblue digital också. När kan man göra det tror du? :)

FrökenE1985 skrev 2016-10-08 16:18:07 följande:

Ja där ser man verkligen! Grattis!

• FrökenE1985
    Whudup skrev 2016-10-08 16:39:30 följande:

Tack :) Är lite i chock faktiskt! Men ska testa ett clearblue digital också. När kan man göra det tror du? :)

Ja, gör det. Hade det vart jag hade jag nog gjort det om 1-2 dagar.
  • Whudup

Låter rimligt :)

FrökenE1985 skrev 2016-10-08 16:51:26 följande:

Ja, gör det. Hade det vart jag hade jag nog gjort det om 1-2 dagar.

• Linneisen
    Anonym (micec) skrev 2016-10-08 14:14:16 följande:

Någon mer än jag som har bim den 18e?

Hade ägglossning för bara några dagar sen. Min ägglossnings smärta pågår alltid bara dagen som själva ägglossningen är.

Denna gången har denna smärtan liksom fortsatt och inte avtagit ens nu fem dagar senare, lustigt, aldrig haft såhär innan...... Undra om detta kan tyda på något... Vad tror ni?

Jag har bim 18e tror jag. Iallafall är det 14 dar sen äl den dagen.

Jo det kan säkert tyda på nåt!
  • Linneisen
    poppy skrev 2016-10-08 11:58:01 följande:

Snittet är att ägglossning är 13-16 dagar innan mens, så att testa på äl+14 är bra för att få goda chanser till ett rättvisande test, motsvarande bim. Så gjorde jag. :)

Sen kan ju vissa få positivt tidigare än så såklart. Håller tummarna!

Okej, tack för svaret!

Jag med!!
  • Anonym (Blomma)
    millionvoices skrev 2016-10-08 14:08:24 följande:

Nej det har jag inte. Tänkte vänta några dagar till. Har mensen inte kommit på måndag tänker jag testa.

Samma här, spännande!
  • mariama
    FlikkanM skrev 2016-10-08 13:35:00 följande:

Woho, ja jag har väl inga jätte förhoppningar på denna månad men IOM skrapningen för snart 3 v sedan så känns det som en god miljö borde ha bildats.

Ja vi håller tummarna och följs åt, nu blir det att förföra mannen ikväll igen eller imorgon. Fick till det igår kväll så får se hur det blir :)

Nej jag vågar inte heller ha det! Har haft väldigt lätt att bli gravid tidigare men blir lite rädd att det ska ta tid nu, är så otålig ;) Jaa har du äl borde kroppen vara någorlunda redo i alla fall :) När hade du MA, alltså i vilken vecka?

Ja vi har hållit igång sen fyra dagar tillbaka, blir väl att hålla i det i några dagar till för säkerhets skull, haha! Är det första barnet?
  • Whudup

Tog ett clearblue digital, visade gravid 1-2 veckor.

Helt fantastiskt :)

• FlikkanM
    mariama skrev 2016-10-08 20:00:59 följande:

Nej jag vågar inte heller ha det! Har haft väldigt lätt att bli gravid tidigare men blir lite rädd att det ska ta tid nu, är så otålig ;) Jaa har du äl borde kroppen vara någorlunda redo i alla fall :) När hade du MA, alltså i vilken vecka?

Ja vi har hållit igång sen fyra dagar tillbaka, blir väl att hålla i det i några dagar till för säkerhets skull, haha! Är det första barnet?

Ja jag hoppas så att den är redo ändå, känns så tomt på nått sätt sen MA, fick det konstaterat i v 10+3 och påbörjade då cytotec beh men allt var inte ute så 1,5 v senare blev det skrapning. Bad då läkaren göra rent och snyggt där inne för en ny haha han sa efter op att han gjort sitt bästa för det så hoppas att det ska vara inbjudande nog för en ny hahaha

Jag har också oftast haft lätt att bli gravid, dessutom är min 3 åring ett p piller barn så inte ens de lyckade hålla mig ogravid då :)

Blev lite mys idag med så 2 dagar på rad nu och några dagar innan det, dessutom fick jag super värk i magen nu så kan gissa på att kanske ägget släpper nu. Men tror jag ska försöka förföra mannen imorgon med bara för att haha

Har du barn sen innan?
  • Aysa
    Whudup skrev 2016-10-08 22:45:05 följande:

Tog ett clearblue digital, visade gravid 1-2 veckor.

Helt fantastiskt :)

Grattis! :)
Svar på tråden Bim oktober 2016