• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • poppy
    FlikkanM skrev 2016-10-08 12:13:27 följande:

Äntligen positivt ägglossningstest. Strecket kom starkare och före kontrollstrecket.

Nu är det slut testat för jag blir så stressad av allt testande men nu vet jag ungefär hur kroppen är och att den är igång efter MA i september. Hoppas vi att det tar sig på direkten haha önsketänkande.

Så nästa BIM blir nån gång mellan 19-23/10, sätter nog 23 så är det 14 dagar mellan ÄL och BIM. Men det vet man ju inte riktigt än eftersom jag inte haft nån mens ön sedan skrapningen.

Jag hade MA i augusti och fick ett plus idag äl+14, har inte haft någon mens emellan så det tog sig direkt! Så visst är det möjligt. :)

Hoppas att din kropp också är samarbetsvillig!
  • YaYa

Jag hoppar in här jag med. Borde ha bim runt den 19:e om man ska räkna 14 dagar efter ÄL. Dock har jag alldeles för kort lutealfas (8-9 dagar) så kör en kur med progesterontabletter denna cykel. Ska bli spännande att se om det ger någon effekt....

• FlikkanM
    poppy skrev 2016-10-09 00:07:22 följande:

Jag hade MA i augusti och fick ett plus idag äl+14, har inte haft någon mens emellan så det tog sig direkt! Så visst är det möjligt. :)

Hoppas att din kropp också är samarbetsvillig!

Åh vad härligt att höra, stort grattis till dig. Jag hoppas min kropp är lika sammabetsvillig

Hur känns det?
  • EpsilonGamma

Jag hoppar också in då. :) 

Jag har BIM den 16 oktober. Enligt min app på telefonen iaf. Väntan är olidlig! 

• Zombiebride

Har Bim 11/10 tror jag, eventuellt 12/10. Hoppas så innerligt nu, har ett par försök bakom oss och inga barn sen tidigare. Neg imorse, men för två dagar sen gjorde jag test och då fick jag två streck direkt när skärmen blir rosa men ju mer det torkade så försvann mitt streck? Graviditetskollen där det står att man bara ska läsa inom 5 min.

Har nog alla symptom med, ont i tjejmagen, drar i ljumsken , värker i svanken, ömma bröst som tusan speciellt "bakom" bröstvårtorna. Mår smått illa mest hela tiden och är omänskligt trött att kollegor uppmärksammat att jag ser förstörd och trött ut. Om det inte blir positivt måste jag vara så skenis att det är löjligt!

• EpsilonGamma
    Zombiebride skrev 2016-10-09 10:44:12 följande:

Har Bim 11/10 tror jag, eventuellt 12/10. Hoppas så innerligt nu, har ett par försök bakom oss och inga barn sen tidigare. Neg imorse, men för två dagar sen gjorde jag test och då fick jag två streck direkt när skärmen blir rosa men ju mer det torkade så försvann mitt streck? Graviditetskollen där det står att man bara ska läsa inom 5 min.

Har nog alla symptom med, ont i tjejmagen, drar i ljumsken , värker i svanken, ömma bröst som tusan speciellt "bakom" bröstvårtorna. Mår smått illa mest hela tiden och är omänskligt trött att kollegor uppmärksammat att jag ser förstörd och trött ut. Om det inte blir positivt måste jag vara så skenis att det är löjligt!

Jag har typ samma symtom jag med. Brösten är hårda och ömma på sidorna, hugger till och från i tjejmagen, så trött att jag knappt vet vad jag heter men sover dåligt. Humörsvängningarna ska vi inte ens prata om. Så jag hoppas på plus inom några dagar annars är jag också riktigt skenis.
  • Haiduchi

Hej! Tänkte med hoppa in i denna tråd!

Äntligen efter många diskussioner ang ett barn till så har min man mjuknat och är så positiv så, så nu ska vi börja försöka!

Ska ta ut min kopparspiral på onsdag, oxh enligt app så är min äl runt hörnet, har testat mig sen fredags och än så länge neg. Och det är jag nöjd med så vi kan börja köra på direkt på onsdag ??

Så isf är min bim runt 23/10.

Använder mig av cb digitala äl test.

När vi skulle ha vårt första använde jag det med och vi lyckades direkt. Men nu är man 30 istället för 24 så försöker ta det lugnt med förväntningarna. Men hoppas ! ??

Grattis till alla som plussat! Längtar så efter ett barn, vår flicka har pratat om syskon och lagt fram så många bra argument och hur man kan lösa olika saker, så ser verkligen framemot den dagen då man kan berätta för henne att hon ska bli stora syster ??

• Linneisen
    EpsilonGamma skrev 2016-10-09 10:49:24 följande:
    Jag har typ samma symtom jag med. Brösten är hårda och ömma på sidorna, hugger till och från i tjejmagen, så trött att jag knappt vet vad jag heter men sover dåligt. Humörsvängningarna ska vi inte ens prata om. Så jag hoppas på plus inom några dagar annars är jag också riktigt skenis.
    Mina bröst ömmar också på sidorna! Är det ett gravtecken?? De brukar inte ömma på det sättet... men jag är bara på äl+4 så det kan väl inte ha skett så mycket...
  • Anonym (Tredjeförsöket)

Jag är ny på detta med ägglossningstester. Har testat några dagar nu och idag fick jag ett någorlunda starkare streck.

Jag vet att det inte är helt positivt än men brukar det vara såhär när det är nära positivt? Borde man börja ligga på?

• FlikkanM
    Anonym (Tredjeförsöket) skrev 2016-10-09 12:08:17 följande:

Jag är ny på detta med ägglossningstester. Har testat några dagar nu och idag fick jag ett någorlunda starkare streck.

Jag vet att det inte är helt positivt än men brukar det vara såhär när det är nära positivt? Borde man börja ligga på?

För mig spelade det ingen roll om strecket började bli starkare innan jag fick positivt på ÄL testet för det var även svagare dagen innan.

Men mitt tips är nog att ligga när listen faller in eller varannan dag iaf :) om man inte har lust att köra varje dag :)
Svar på tråden Bim oktober 2016