• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Topa90

Hoppas in här, hoppas det är okej. Har beräknad bim om 4-5 dagar, så vet att det är lite tidigt men behöver lite hjälp. Inbillar jag att jag ser ett väldigt svagt streck? Togs nu i EM, så är inte

På morgonurin.

:)

• Lady K
    Topa90 skrev 2016-10-09 18:23:22 följande:

Hoppas in här, hoppas det är okej. Har beräknad bim om 4-5 dagar, så vet att det är lite tidigt men behöver lite hjälp. Inbillar jag att jag ser ett väldigt svagt streck? Togs nu i EM, så är inte

På morgonurin.

:)

Jag tycker mig också se ett streck!!
  • Topa90
    Lady K skrev 2016-10-09 18:30:11 följande:

Jag tycker mig också se ett streck!!

Ja alltså man känner sig så konstig, man analyserar, vrider på testet osv..
  • isen

Kul att så många plussat! Grattis alla ni! :)

Själv börjar jag förstå att kroppen inte alls är igång efter ppillerstopp.. Ingen mens i sikte än. Har jag otur så var min miniblödning (rosa flytning) i tisdags ägglossning, för isåfall så missade vi den totalt. Nu har jag slutat fundera så mycket och tänker att så länge inte mensen kommer så kör vi på så mycket vi vill och orkar.

Nu ikväll fick jag väldigt ont kring vänstra äggstocken så man kan ju hoppas att det är äl nu ;) alla test jag tagit är negativa så det är nog bara fortsätta vänta..

• FlikkanM
    mariama skrev 2016-10-09 17:39:18 följande:

Håller med om tomhetskänslan! Jag blev inte särskilt ledsen, det var väntat för mig för jag kände att det inte var som det skulle. Men tråkigt och tomt liksom!

Ååh hoppas så för oss nu!!! Låter väl bortskämt men jag orkar inte vänta länge, vill ha plusset NU, haha :) Jag fick ännu starkare på stickan idag, så det var starkare än kontrollstrecket så imorgon tror jag temperaturen kommer stiga (tempar också av nyfikenhet) och testet svagare, hoppas jag iaf för nu vill jag börja räkna ner till BIM :D

Jag har en 1,5-åring så en julibebis vore så perfekt tycker vi :))

Trodde jag skulle ta det bättre för jag hade också känt på mig i några veckor att nått är fel, men efter en stund innan första läkarbesöket var slut kom tårarna. Men kändes mycket bättre vid återbesök och på op dagen, var som en lättnad på nått sätt att vi nu kan ta nya tag :)

Jag vill också ha plus nu!!! Haha haft sjukt ont i magen idag så gissar på att ägglossningen skett, iom att jag fick pos igår :)

Myst tre dagar i rad nu inkl idag och några dagar innan det så nu tänker jag fortsätta mysa när lusten faller in :)

Åh är det krångligt med tempningen? Har inte riktigt greppat det där så inte ens provat :)

Hade gärna haft en mars/vår bebis som det var planerat men är nu mycket glad åt en bebis oavsett månad, bara allt går vägen och det mår bra :)
  • Linneisen
    EpsilonGamma skrev 2016-10-09 18:09:35 följande:

Precis!!! Ja jag får också lite hugg nertill i magen ibland. Verkligen hoppas!

Om jag kan hålla mig till BIM så blir det söndag nästa vecka, 16/10. Du då?

Jag vet inte riktigt, tog ut p-staven förra veckan men hade äl i onsdags. Så jag tänkte jag skulle testa 18/10, om jag kan vänta så länge!!
  • Linneisen
    isen skrev 2016-10-09 20:26:11 följande:

Kul att så många plussat! Grattis alla ni! :)

Själv börjar jag förstå att kroppen inte alls är igång efter ppillerstopp.. Ingen mens i sikte än. Har jag otur så var min miniblödning (rosa flytning) i tisdags ägglossning, för isåfall så missade vi den totalt. Nu har jag slutat fundera så mycket och tänker att så länge inte mensen kommer så kör vi på så mycket vi vill och orkar.

Nu ikväll fick jag väldigt ont kring vänstra äggstocken så man kan ju hoppas att det är äl nu ;) alla test jag tagit är negativa så det är nog bara fortsätta vänta..

Vad hade du för p-piller och hur länge åt du dem? o när slutade du med dem? Jag har haft cerazette och p-stav i 7-8 år med ingen mens knappt och är jätterädd att mensen inte ska komma igång o ingen ägglossning och sånt... tog ut staven förra veckan.

Men ett tips är att kolla efter äl-flytningar och att ta äl-tester.
  • jessi84

Bara jag som ser något? Tror jag ska ha Bim imorgon. Testat ca 5.20 imorse och kom streck efter ca 5 min.

• Lady K
    jessi84 skrev 2016-10-10 06:24:56 följande:

Bara jag som ser något? Tror jag ska ha Bim imorgon. Testat ca 5.20 imorse och kom streck efter ca 5 min.

Nog är det ett streck där! Grattis!
  • EpsilonGamma
    Linneisen skrev 2016-10-09 21:25:40 följande:

Jag vet inte riktigt, tog ut p-staven förra veckan men hade äl i onsdags. Så jag tänkte jag skulle testa 18/10, om jag kan vänta så länge!!

Då håller vi tummarna! :)
Svar på tråden Bim oktober 2016