• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Linneisen
    Joss91 skrev 2016-10-17 09:56:50 följande:

Skönt att höra - kanske finns lite hopp kvar då! Tror det var lite dumt att ta ett digitalt så tidigt, "inte gravid" blir så tydligt och nedslående att läsa.. Grattis till plusset! :D

Ja, jag bestämde att ta ett digitalt om jag fick något slags streck på Predictor early-testet, ville liksom dubbelkolla att det var sant, och det var det :D

Tack!!
  • Kolan91
    mariama skrev 2016-10-16 21:23:43 följande:

Jo, nog tycker jag att jag anar något när jag vrider på dataskärmen lite! En skugga liksom! HOPPAS för din skull :) Vet att billigare tester ibland lämnar en skugga där teststrecket ska vara, det har inte gjort det någonsin för mig dock, så jag vet inte om det ens är vanligt? Testa igen imorgon eller övermorgon, då borde det ju bli starkare i så fall :) Jag är på ÄL+6 idag, spännande att följas åt!

Hoppas också men har inga som helat känningar men hoppas kan man ju alltid!

Jag testar imorgon igen.

Ska du vänta efter bim med test eller testa tidigare? :)
  • Elisabeth24

Jag har Bim runt 30:e oktober och hoppar nu in här. Läst tråden länge men inte skrivit så mycket. Jag hade äl i helgen, vi har mys varje dag sen nästan en vecka tillbaka, men mest för att vi båda varit så sugna på varann. Detta blir vårat första försök sedan p-pillerstopp i våras. Jag har inte jättehöga förhoppningar denna månad eftersom min mens varit så otroligt oregelbunden och jag har haft cyklar på över 40 dagar. Vi är 25 år båda två och lever i en lycklig sund relation.

Vi längtar innerligt efter en liten knodd precis som alla andra här :) kram

• mariama
    Kolan91 skrev 2016-10-17 10:16:57 följande:

Hoppas också men har inga som helat känningar men hoppas kan man ju alltid!

Jag testar imorgon igen.

Ska du vänta efter bim med test eller testa tidigare? :)

Jaa! Samma här, väldigt lite känningar faktiskt. Vilket mest känns negativt, jag blev gravid i juli (fick MF i v 8) och då hade jag enormt tydliga tecken redan från ca äl+6 eller något, var ganska säker på att jag var gravid då. Så automatiskt tänker jag ju att det borde kännas samma igen om jag blir gravid en gång till!

Jag tänkte nog testa onsdag eller torsdag! Ska försöka att inte göra det förrän då även om det kliar i fingrarna redan nu! Senaste graviditeten plussade jag på äl+9 men supersvagt verkligen! Du har inte testat idag då?
  • kvinna29årskåne

bim igår. ingen mens i sikte. tog test imorse, så klart var det negativt. men mensen kommer väl om några dagar som den brukar göra, blir väl inget plus denna månaden heller. suck. 

• millionvoices

Blir så ledsen på min kropp. Jag skulle ha haft mens den 5e om man räknar efter de tidigare cyklarna. Men ingenting än så länge. Men min kropp beter sig så himla skumt. Jag är svintrött dygnet runt, tung i kroppen, svullen, huvudvärk, mensvärk till och från (bränner liksom till i båda äggstockarna). Jag har inte ens fått en ljusrosa flytning, bara vita lite tjockare (inte som äggvita). Jag tog ett test igår som visade negativt. Fattar ingenting!

Någon som varit med om liknande? Hur hanterar man denna längtan, får panik :(

• Emlin

Asså nu jädrar! Enligt app skulle jag ha ägglossning i fredags 14/10. Hade köpt ÄL-stickor för första gången men fick aldrig glad gubbe. Har tagit en om dagen men inte hållt mig så länge som man ska osv så tänkte att det funkade väl inte. Vi låg 11,12,15e. Men så tyckte jag att jag var våt igår och det har fortsatt idag. Tog ett test nu och det va glad gubbe!!! Johoooo!! Tur att min karl har ledigt idag! Jag hoppas vi får till imorrn med. Detta är 3:e försöket på första ungen. Jag är 33 och min sambo 40. Nu ska det liggas!

• FlikkanM

Men oj oj vilken stark mensvärk jag haft idag, som "brännande molvärk" hela dagen, antingen kommer mensen med dunder och brak eller så är det nått lurt på gång :) är på ÄL + 8/9. Men vet inte riktigt när jag har mens IOM att jag gjorde skrapningen den 20/9 efter MA så kan vara både och. :)

• Haiduchi
    Emlin skrev 2016-10-17 17:31:45 följande:

Asså nu jädrar! Enligt app skulle jag ha ägglossning i fredags 14/10. Hade köpt ÄL-stickor för första gången men fick aldrig glad gubbe. Har tagit en om dagen men inte hållt mig så länge som man ska osv så tänkte att det funkade väl inte. Vi låg 11,12,15e. Men så tyckte jag att jag var våt igår och det har fortsatt idag. Tog ett test nu och det va glad gubbe!!! Johoooo!! Tur att min karl har ledigt idag! Jag hoppas vi får till imorrn med. Detta är 3:e försöket på första ungen. Jag är 33 och min sambo 40. Nu ska det liggas!

Gött! Finns inget bättre än göra barn :)

Hoppas det tar sig
  • mariama
    FlikkanM skrev 2016-10-17 19:07:48 följande:

Men oj oj vilken stark mensvärk jag haft idag, som "brännande molvärk" hela dagen, antingen kommer mensen med dunder och brak eller så är det nått lurt på gång :) är på ÄL + 8/9. Men vet inte riktigt när jag har mens IOM att jag gjorde skrapningen den 20/9 efter MA så kan vara både och. :)

Precis den där brännande känslan hade jag vid min senaste graviditet med! :) Hoppas!! Tycker mig ha lite då nu med (äl+7), fast omvartannat känns det som "vanlig mensvärk" också, så jag vet inte alls vad jag ska tro. VIll bara att dagarna så gå FORT nu, haha
Svar på tråden Bim oktober 2016