• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Kolan91

Gråtattack igår då magkänslan som jag iofs haft sedan äl +5 bara sa nej, nej, nej "du är inte gravid" Tog ett testa tidigt imorse som var tokblankt så nu ger jag upp så att mensen kan komma med full styrka och nästa försök kan påbörjas.

Lycka till ni andra!! Heja heja!! :)

• anna7607
    Yv1 skrev 2016-10-18 10:02:58 följande:

Halloooooooo (igen)

Jättekonstigt... Kan man påverka själv sin mens??? Om man verkligen inte vill att den ska komma? Fick mens i förrgår och i går kväll tog den slut??? Två dagar?

Min mens har vart jättesparsam, de hade räckte med trodskydd?! För tampongen va knappt blodig. Brukar ha mens i 7 dagar!!!'? Vad är detta??

Tog ju ett grav test bim-1 och eftersom "mensen??!" Kom på bim har jag inte tagit något mer...

Med mitt första barn hade jag ingen mens så här.. Kan jag vata gravid ändå? Eller vad händer med kroppen???

Så va min mens förra grav. Blödde brunt till och från i fem dagar. Negtest bim+1 positivt bim+5. Men missfall tre dagar senare. Nu är de bim-7 försök nr 17. Vet inte hur länge jag ska orka. Två missfall under tiden. Julafton 2015 och 15 maj.
  • Yv1
    anna7607 skrev 2016-10-18 10:55:47 följande:

Så va min mens förra grav. Blödde brunt till och från i fem dagar. Negtest bim+1 positivt bim+5. Men missfall tre dagar senare. Nu är de bim-7 försök nr 17. Vet inte hur länge jag ska orka. Två missfall under tiden. Julafton 2015 och 15 maj.

Hej! Men fy så hemskt! Håller alla tummar att denna bim blir er tur!!!
  • Mandypandy90

Hej alla!

Vill bara tipsa för har läst så mycket om bisolvon nu. Jag har dock ingen egen erfarenhet då jag precis börjat med detta test men efter att ha läst om så många som lyckats så blir man verkligen hoppfull.

Man ska tydligen testa att ta bisolvon från mens till ÄL. Detta skall göra det lättare för spermierna att ta sig fram. Även min man tar nu bisolvon. Så för er det inte tagit sig för så tycker jag ni ska testa så kan vi följas åt. :)

• Linneisen
    SJZH skrev 2016-10-18 09:52:30 följande:

Jo, de är jag helt klart med på att de förbereder sig, men ändå konstigt att de helt plötligt "går tillbaka" sedan då? :S

Ok, jag har inget molande alls, så de känns med som negativt.

På ÄL+3 samt ÄL+4 kände jag mig lite illamående men de tänker jag kan varit symptom som bara kommit för man tänker på det...

Luktsinnet tycker min sambo att jag verkar fått bättre, medan jag vet inte..., jag bara reagerar ju när något luktar mycket lr något luktar dåligt.

Men han menade på att när jag kände på lukten, att han ätit choklad som var "ljus" (den var 52%) istället för mörk och dagen efter reagerade på att de lukta unket i sonens rum, medan han menade på att "så luktar de alltid i hans rum, de är ingen ny lukt här inne" så började väl han fundera mer på de än mig. Tycker de är svårt o säga något med de... haha!

Ja om någon mer vet vad som händer med brösten osv så får de gärna säga!!

Ja, det är lustigt men jag har skrivit med en annan som har plussat och det blev typ så för henne också.

När ska du testa?
  • Rosenblad

Hej hallå.. Har hängt i alla BIM månads trådar sen ett år tillbaka, dock har min aktivitet minskat efter försök 7 nån gång.. Är helt uppgiven och jag och min man har tyvär bråkat mycket pga denna bebisbverkstad. Jag blir som desperat och blir helt ur funktion när mensen kommer :/ Kan gråta, vara arg och skratta samtidigt. Ledsen för att aldrig få ett barn, arg för det är så orättvist och skrattar för jag har sånn otur. Månaderna bara fortsätter och allting bara flyter iväg och ser gravidmagar till höger och vänster blandat med barnvagnar och gravstickor. Men inget händer här.. Fått massor av positiva äl stickor och blod vid äl, värk och spända bröst. Men sen slutar de alltid i att mensen kommer och ännu en månad går.. Känner mig så stressad och tänker att jag vill ju ha 2-3 barn men kan inte ens få mitt första.. :( Mitt lilla hopp hänger på att vi väntar på utredning, fått svar på vår ansökan för ca 3 mån sedan men fortfarande ingen tid att gå på. Hur länge ska man behöva vänta? Alltså den dagen, om den kommer, jag ser ett pluss/två streck kommer va den lyckligaste dagen i mitt liv. Känns som det aldrig kommer hända men vägrar ge upp även om jag på ett sätt gjort det, mentalt..men ändå fortsätter jag försöka att hitta äl och få till det på rätt tid. Men de senaste månaderna har vi fått till det En gång vid äl, sen funkar det inte för mannen.. För mycket press för oss båda och tyvär blir man helt knäckt av detta :( Har nu BIM den 27e och har inte haft sex vid äl (då jag tror jag hade det med tanke på värk) utan några dagar innan. Men mitt hopp hänger ändå på den gången och att en liten simmare har kunnat överleva :/ Vet inte hur mycket jag svurit och gråtit under detta året och jag vet att jag inte är ensam om detta men man känner sig som den enda som inte kan bli gravid och alla andra bara magiskt blir gravida. Inte trodde jag det skulle bli ett såhär stort projekt och jag hoppas den dagen då jag får se ett pluss kommer snart. Helst nästa vecka :/

• kvinna29årskåne

Hade bim i söndags. Ingen mens i sikte än. Negativt test. Frågan är om kroppen jäklas som vanligt och att mensen dyker upp om någon dag? Eller om man ska fortsätta hoppas?

• Joss91

Jag lägger upp bilderna här också, får ett frispel snart - är det spökstreck?! Taget nu på eftermiddagen på bim-3.. Hjälp damer!

• copycat

Neeej inget spök, du är gravid ju!:)

Joss91 skrev 2016-10-18 16:14:43 följande:

Jag lägger upp bilderna här också, får ett frispel snart - är det spökstreck?! Taget nu på eftermiddagen på bim-3.. Hjälp damer!

• SJZH
    Linneisen skrev 2016-10-18 12:28:14 följande:
    Ja, det är lustigt men jag har skrivit med en annan som har plussat och det blev typ så för henne också.

När ska du testa?
    Från början hade jag tänkt höra de på fredag... Då är de ÄL+12/BIM-3...
    Men efter förvirringen med mina bröst osv så börjar jag fundera på att vänta till BIM om mensen inte kommer då?

Har bara två stickor kvar hemma o en CB, men CB vill jag bara använda ifall en sticka är otydlig lr eventuellt visar poss... Hehe, dom är ju mycket dyrare!
    Annars får man väl köpa fler sedan ändå?
Svar på tråden Bim oktober 2016