• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • November83
    Cecilah skrev 2016-10-16 23:44:29 följande:

Tack för svar! Ni gör mig lite lugnare :)

hur går det för er?

så lite så :)

äl i fredags tror jag och sex i lördags så 11 dagar tills facit :)
  • Cecilah
    November83 skrev 2016-10-17 19:38:32 följande:

så lite så :)

äl i fredags tror jag och sex i lördags så 11 dagar tills facit :)

På tal om det visst ser det ut som att jag också hade äl i fredags? Kan man verkligen få det samma dag som man får positivt äl test? Fick ju negativt kl 9 den morgonen och positivt kl 13..

• November83
    Cecilah skrev 2016-10-17 19:42:15 följande:

På tal om det visst ser det ut som att jag också hade äl i fredags? Kan man verkligen få det samma dag som man får positivt äl test? Fick ju negativt kl 9 den morgonen och positivt kl 13..

kan du faktiskt haft. bästa resultatet får du om du testar på eftermiddagen eller kvällen. tänk på att inte dricka för mycket och håll dig i ca 4 timmar
  • Ang82

Skulle haft min mens i onsdags-fredags, absolut senast lördags. Så bim +3/5 idag. Till och från under dagarna har det varit som mensvärk sen släpper det.

Har sedan i fredags 2-3 ggr/dag haft svagt rosa flytningar vid toa besök. Tog ett test i lördags men det var negativt.

Funderar på att göra ett nytt test imorgon eller onsdag.

Någon som varit gravid med rosa flytningar i början?

• Monstermama
    Ang82 skrev 2016-10-17 20:31:04 följande:

Skulle haft min mens i onsdags-fredags, absolut senast lördags. Så bim +3/5 idag. Till och från under dagarna har det varit som mensvärk sen släpper det.

Har sedan i fredags 2-3 ggr/dag haft svagt rosa flytningar vid toa besök. Tog ett test i lördags men det var negativt.

Funderar på att göra ett nytt test imorgon eller onsdag.

Någon som varit gravid med rosa flytningar i början?

Precis samma här! Bim +3, negativa graviditetstest, dock ett jättesvagt streck på äl-test igår, idag rosa flytning... Förvirrad! Vill bara få mens nån gång, om det nu är så att jag inte är gravid!
  • FlikkanM
    mariama skrev 2016-10-17 19:32:28 följande:

Precis den där brännande känslan hade jag vid min senaste graviditet med! :) Hoppas!! Tycker mig ha lite då nu med (äl+7), fast omvartannat känns det som "vanlig mensvärk" också, så jag vet inte alls vad jag ska tro. VIll bara att dagarna så gå FORT nu, haha

Åh hoppas jag åt oss båda :)

Är på kurs nu så har inte haft tid att "läsa och känna efter" men känslan kom ändå när huvudet var fokuserad på nått helt annat så tror inte jag framkallade det själv :)

Ja nu ska dagarna gå undan! När tänkte du testa?
  • Anonym (Lilly)

Hej!
    Jag har följt er i bim oktober tråden och plussade själv i förra veckan :) Är nu på 5+2 och hoppas att den lilla knodden vill stanna kvar. Tänkte dela med mig av mina symtom den här månaden. 
    Jag hade lite räknat bort den här månaden eftersom vi bara fick till det någon gång under de rätta dagarna och jag aldrig kände av någon äl. Men det räckte tydligen ändå :) därför kände jag inte efter så mycket heller.

Mitt första tecken var att jag var väldigt trött och är fortfarande, vill bara sova! Sedan hade jag ont i brösten från någon vecka innan bim, det brukar jag alltid ha men lite mer än vanligt den här gången. Istället för mensvärk hade jag värk i nedre delen av ryggen och så har jag sedan bim varit väldigt kissnödig.
    Det avgörande som gjorde att jag testade var ändå att mensen var flera dagar sen. 
    Lycka till allihopa i jakten på era plus!

• lisohl

Detta eviga analyserande kastar en mellan hopp och förtvivlan. Ena stunden är jag i stort sett övertygad om att jag är gravid då jag är på bim+1. Sen kommer jag på att baserat på äl-flytningarna så var nog äl lite senare den här månaden och så sjunker förhoppningarna. Sen läser jag mina anteckningar från tidigare månader och inser att jag typ har samma symptom nu och plötsligt är jag helt säker på att mensen kommer vilken dag som helst. Hade tänkt testa på onsdag, bim +3, men nu tror jag att jag väntar till på lördag om mensen fortfarande inte kommit. Har bara cb digital och vill inte slösa dom samt att jag verkligen inte vill få "Inte gravid" kastat i ansiktet.

• copycat

Nä hörrni. ÄL+11 idag och vågar inte testa med gravtest (har bara en sticks kvar också som jag lovat mig själv att jag inte får ta förens ÄL+13). Men tänkte att ett ÄL-test kan jag ju ta! Man har ju läst att ÄL-test kan påvisa graviditet tidigare än gravtest. Men har då för mig att ÄL-test ska vara positiva, det är ju inte detta. Ska jag tolka det som att det här, ändå tydliga, strecket bara indikerar ytterligare en mens på ingång? Erfarenheter? Känner ju också nada så hoppet börjar verkligen sina...

• KCEG

Det stämmer, att Äl testen ska vara positiva. Men å andra sidan så kan ju det vara för tidigt för att testet ska kunna uppfatta höjningen av hormonet. Det gör ju att testet visar negativt. Jag är inget proffs eller så men tycker inte att du ska slänga in handduken riktigt än. Det kan visa positivt om några dagar. Men denna eviga väntan är olidlig och tar över hela ens liv. Hahahaha, men det är otroligt svårt och tänka på något annat. 

copycat skrev 2016-10-18 06:35:46 följande:

Nä hörrni. ÄL+11 idag och vågar inte testa med gravtest (har bara en sticks kvar också som jag lovat mig själv att jag inte får ta förens ÄL+13). Men tänkte att ett ÄL-test kan jag ju ta! Man har ju läst att ÄL-test kan påvisa graviditet tidigare än gravtest. Men har då för mig att ÄL-test ska vara positiva, det är ju inte detta. Ska jag tolka det som att det här, ändå tydliga, strecket bara indikerar ytterligare en mens på ingång? Erfarenheter? Känner ju också nada så hoppet börjar verkligen sina...

Svar på tråden Bim oktober 2016