• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • SJZH

Då jag haft otroligt ömma bröst.. Har fått ha bara en mjuk sportBH i en storlek för stor sedan ÄL+3 för att klara av de ens, o ändå haft galen "smärta" i brösten så har jag tänkt att de finns en chans.
    Till i natt då värken/de ömma har iprincip försvunnit helt. Brösten är inte längre stora o fasta, ådrorna på sidorna av brösten har gått in o gömt sig igen o de ömma känns knappt...
    De end tecken som jag verkligen kunnat säga inte är ett falsk tecken är nu borta, o jag tror inte alls längre att de finns en chans att de blev något denna månaden...
    Är på ÄL+9... Suck! :/

• copycat
    KCEG skrev 2016-10-18 06:46:04 följande:

Det stämmer, att Äl testen ska vara positiva. Men å andra sidan så kan ju det vara för tidigt för att testet ska kunna uppfatta höjningen av hormonet. Det gör ju att testet visar negativt. Jag är inget proffs eller så men tycker inte att du ska slänga in handduken riktigt än. Det kan visa positivt om några dagar. Men denna eviga väntan är olidlig och tar över hela ens liv. Hahahaha, men det är otroligt svårt och tänka på något annat. 

Haha ja man blir galen, börjar kännas tungt på försök 7 till syskon när dottern blev till på andra försöket utan ÄL-tester eller nåt. Samt att jag hade MF i juli i vecka 5+5 och hade nån förhoppning att det skulle gå fort att bli gravida igen men nu är vi oktober och plusset lyser med sin frånvaro..... :( blä.
  • KCEG

Jag känner med er, våra kom till på första resp 3:e försöket. 
    Vi lyckades i April på 3:e försöket, fick MA som upptäcktes på RUL. Liten hade lämnat oss i vecka 16. SÅ nu försöker vi igen. Nervöst och pirrigt samtidigt, man vill ju gärna plussa och väntan är galet frustrerande.... Vänta på ÄL,Vänta på symptom, vänta på BIM... Vänta vänta vänta. 

copycat skrev 2016-10-18 06:49:24 följande:
    Haha ja man blir galen, börjar kännas tungt på försök 7 till syskon när dottern blev till på andra försöket utan ÄL-tester eller nåt. Samt att jag hade MF i juli i vecka 5+5 och hade nån förhoppning att det skulle gå fort att bli gravida igen men nu är vi oktober och plusset lyser med sin frånvaro..... :( blä.
  • copycat
    KCEG skrev 2016-10-18 06:57:35 följande:

Jag känner med er, våra kom till på första resp 3:e försöket. 
    Vi lyckades i April på 3:e försöket, fick MA som upptäcktes på RUL. Liten hade lämnat oss i vecka 16. SÅ nu försöker vi igen. Nervöst och pirrigt samtidigt, man vill ju gärna plussa och väntan är galet frustrerande.... Vänta på ÄL,Vänta på symptom, vänta på BIM... Vänta vänta vänta. 

Åh jag förstår <3 håller alla tummar för att ni får ert plus snart!<3 när har du BIM? Några känningar?:)
  • Linneisen
    SJZH skrev 2016-10-18 06:49:10 följande:

Då jag haft otroligt ömma bröst.. Har fått ha bara en mjuk sportBH i en storlek för stor sedan ÄL+3 för att klara av de ens, o ändå haft galen "smärta" i brösten så har jag tänkt att de finns en chans.

Till i natt då värken/de ömma har iprincip försvunnit helt. Brösten är inte längre stora o fasta, ådrorna på sidorna av brösten har gått in o gömt sig igen o de ömma känns knappt...

De end tecken som jag verkligen kunnat säga inte är ett falsk tecken är nu borta, o jag tror inte alls längre att de finns en chans att de blev något denna månaden...

Är på ÄL+9... Suck! :/

På äl+2 fick jag jätteont i brösten och de blev helt hårda på sidorna samt rundare. Typ på äl+6 var de inte alls hårda längre och sen hade jag inte riktigt lika ont, fast fortfarande ont. Plussade sen på äl+11, så du kan visst fortfarande vara gravid! :)
  • SJZH
    Linneisen skrev 2016-10-18 08:33:36 följande:
    På äl+2 fick jag jätteont i brösten och de blev helt hårda på sidorna samt rundare. Typ på äl+6 var de inte alls hårda längre och sen hade jag inte riktigt lika ont, fast fortfarande ont. Plussade sen på äl+11, så du kan visst fortfarande vara gravid! :)
    Tack för peppen!!
    Kände verkligen hur musten gick ur mig i morse när de känts som de släppt.

De är som du skriver, fortfarande något ömt, men inte alls som dagarna nu innan...
    Bara känns så konstigt om de skulle vara något, varför är de inte lika hårda o runda o ömma längre då? Vad hände... :S
    Idag har jag vanlig BH på mig igen, dom känns ju än... men så långt ifrån tidigare dagar.

Men du har haft andra känningar under tiden med va?
  • Linneisen
    SJZH skrev 2016-10-18 08:51:35 följande:

Tack för peppen!!

Kände verkligen hur musten gick ur mig i morse när de känts som de släppt.

De är som du skriver, fortfarande något ömt, men inte alls som dagarna nu innan...

Bara känns så konstigt om de skulle vara något, varför är de inte lika hårda o runda o ömma längre då? Vad hände... :S

Idag har jag vanlig BH på mig igen, dom känns ju än... men så långt ifrån tidigare dagar.

Men du har haft andra känningar under tiden med va?

Nä jag tycker också att det var jättekonstigt att det gick över så fort! Men att de blir hårda o större är för att de förbereder sig på amning, så jag tänker att det blev nån reaktion i kroppen att ägget blev befruktat, men sen finns det ju ingen mening än med att man ska kunna amma, typ. Jag vet inte riktigt.

Inte så värst mycket faktiskt, ont i brösten då och lite molande värk långt nere i magen, men knappt alltså. och på äl+10 var jag luktkänslig. Annars ingenting.

Nån annan som känner igen dethär med brösten, som har plussat?
  • SJZH
    Linneisen skrev 2016-10-18 09:26:28 följande:
    Nä jag tycker också att det var jättekonstigt att det gick över så fort! Men att de blir hårda o större är för att de förbereder sig på amning, så jag tänker att det blev nån reaktion i kroppen att ägget blev befruktat, men sen finns det ju ingen mening än med att man ska kunna amma, typ. Jag vet inte riktigt.

Inte så värst mycket faktiskt, ont i brösten då och lite molande värk långt nere i magen, men knappt alltså. och på äl+10 var jag luktkänslig. Annars ingenting.

Nån annan som känner igen dethär med brösten, som har plussat?
    Jo, de är jag helt klart med på att de förbereder sig, men ändå konstigt att de helt plötligt "går tillbaka" sedan då? :S

Ok, jag har inget molande alls, så de känns med som negativt.
    På ÄL+3 samt ÄL+4 kände jag mig lite illamående men de tänker jag kan varit symptom som bara kommit för man tänker på det...
    Luktsinnet tycker min sambo att jag verkar fått bättre, medan jag vet inte..., jag bara reagerar ju när något luktar mycket lr något luktar dåligt.
    Men han menade på att när jag kände på lukten, att han ätit choklad som var "ljus" (den var 52%) istället för mörk och dagen efter reagerade på att de lukta unket i sonens rum, medan han menade på att "så luktar de alltid i hans rum, de är ingen ny lukt här inne" så började väl han fundera mer på de än mig. Tycker de är svårt o säga något med de... haha!

Ja om någon mer vet vad som händer med brösten osv så får de gärna säga!!
  • Yv1

Halloooooooo (igen)

Jättekonstigt... Kan man påverka själv sin mens??? Om man verkligen inte vill att den ska komma? Fick mens i förrgår och i går kväll tog den slut??? Två dagar?

Min mens har vart jättesparsam, de hade räckte med trodskydd?! För tampongen va knappt blodig. Brukar ha mens i 7 dagar!!!'? Vad är detta??

Tog ju ett grav test bim-1 och eftersom "mensen??!" Kom på bim har jag inte tagit något mer...

Med mitt första barn hade jag ingen mens så här.. Kan jag vata gravid ändå? Eller vad händer med kroppen???

• Ang82
    Monstermama skrev 2016-10-17 20:49:05 följande:

Precis samma här! Bim +3, negativa graviditetstest, dock ett jättesvagt streck på äl-test igår, idag rosa flytning... Förvirrad! Vill bara få mens nån gång, om det nu är så att jag inte är gravid!

Håller med, har du tagit något mer gravtest?

Fortfarande inget här, förhoppningarna stiger ju för varje dag som går så imorgon får det bli ett test eller ikväll :)
Svar på tråden Bim oktober 2016