• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • TheKlister1990
    Elisabeth24 skrev 2016-10-19 08:06:59 följande:

Någon som har egen erfarenhet av när äl inträffar om man endast går på känningar från kroppen? Ej ägglossningstest eller temp. Jag följer en app flitigt där jag för dagbok ect på allt som händer i kroppen, mens o dylikt. I fredags började jag känna molande värk i magen, vilket höll i sig till i måndags. Dvs 4 dagar. Idag, onsdag, säger appen att jag ska ha ägglossning, men jag vill ju tro att jag hade det under helgen. Vad tror ni andra av erfarenhet?

Jag har börjat känna av äl nu efter en förlossning och jag har ont dagarna innan äl, när det växer till sig liksom ;) hade även tokpositiva ältest dagarna jag hade ont! Smärtan släppte äldagen.
  • Elisabeth24
    SJZH skrev 2016-10-19 08:25:54 följande:

Innan jag började med ÄL-stickor o så, så har jag helt gått efter appen o mina egna känningar.

Jag har oftast väldigt lite flytningar, så har inte riktigt kunnat gå på de.

Däremot brukar jag få lite ont i ländryggen runt ägglossning... har ju dock aldrig kunnat säga om de är före, under lr efter själva ägglossningen. Men nu de sista månaderna med ÄL-stickor, så har jag regerat på att värken i ländryggen kommer ca 1 dag efter första Stickan givit utslag! Hehe...

Tack snälla för svar. Jag har inte heller några flytningar, nästan aldrig någonsin, svårt att gå på med andra ord. Har alltid känt av äl, det är en difus molande smärta. Vi har myst hela helgen sen i fredags, känner mig nästan lite avtrubbad på kärleksex nu, så därför är jag nyfiken på om det "krävs" ett mys ikväll igen då appen visar äl. Men känns mer sannolikt att äl bord skett någon av dessa 4 dagar med molande smärta fredag till måndag. Det är intressant att diskutera erfarenheter även om vetenskapen hade kunnat finnas i ett äl test.
  • Elisabeth24
    TheKlister1990 skrev 2016-10-19 08:38:07 följande:

Jag har börjat känna av äl nu efter en förlossning och jag har ont dagarna innan äl, när det växer till sig liksom ;) hade även tokpositiva ältest dagarna jag hade ont! Smärtan släppte äldagen.

Okej :) Intressant att kroppen ändrar sig så mycket från gång till gång och som i ditt fal efter förlossning. Jag har alltid kännt av äl men aldrig jobbat på att få ett litet knyte, så nu när vi är i bebisverkstan har jag börjat lyssna av min kropp. Är ännu inte intresserad av att testa med äl tester utan mer intresserad av att föra dagbok och hålla koll på känningar. Haha, får väl se om det går även på det sättet :)
  • SJZH
    Linneisen skrev 2016-10-19 08:30:45 följande:
    Nä förstås! Förlåt om jag stressade på dig!

Predictor early visade ju inte positivt tidigare än det digitala för mig, så jag vet inte hur pass bra de är egentligen. Men att testa på fredag låter bra tycker jag! Hormonhalterna fördubblas varannan dag, har jag läst.
    Nej då! Du stressar mig inte. Man vill ju veta... väntan är ju otroligt lång hela tiden. Hela förra veckan ville jag bara skulle vara förbi, har ju ändå inget kul planerat i eka oktober månad, så de enda jag tänker på är ju hur min kropp reagerar o väntar på BIM.

Visste inte att de fördubblas såpass... Ja de blir kanske ett test på fredag, lr annars på lördag morgon när jag är ledig igen.
    Får hoppas att kroppen vill visa något mer tecken, jag är mest inställd på ett negativt svar, men vilken lycka om de skulle vara positivt!! :D
  • Linneisen
    Elisabeth24 skrev 2016-10-19 09:06:05 följande:

Tack snälla för svar. Jag har inte heller några flytningar, nästan aldrig någonsin, svårt att gå på med andra ord. Har alltid känt av äl, det är en difus molande smärta. Vi har myst hela helgen sen i fredags, känner mig nästan lite avtrubbad på kärleksex nu, så därför är jag nyfiken på om det "krävs" ett mys ikväll igen då appen visar äl. Men känns mer sannolikt att äl bord skett någon av dessa 4 dagar med molande smärta fredag till måndag. Det är intressant att diskutera erfarenheter även om vetenskapen hade kunnat finnas i ett äl test.

Tack ett ältest idag då kanske?
  • SJZH
    anna7607 skrev 2016-10-19 08:33:10 följande:
    Värken brukar komma när ägget släpper så mysa ska man hinna innan efter och under. Jag har tidig ägglossning redan två tre dagar när mensen slutat. Ska ha min nu den 25e m.. mens alltså. Försök nr 17 suck
    Ja ok! Det låter mycket väl som de kan stämma. :)

Oj det vad väldigt kort mellan mena till ägglossning för dig!! Min är ca 13-14 dagar efter mensen...
    Ok, då har du BIM på tisdag? Jag har på måndag...

17 försök är mycket... :( Hoppas verkligen på ett plus för dig! Har du några känningar? Första barnet?

Vi försökte i 10 försök med pojken, jag hade gett upp hoppet efter 9 försök men han ville fortsätta försöka. De gick inte vid försök 10 heller o när de var försök 11 så sa jag att jag inte ville... jag orkade inte mer. Så hade vi även haft en "paus" o försökandet mellan försök 5 o 6 i två månader. O när vi sluta försöka då, så helt plötsligt så va jag gravid.
    Nu är pojken 4,5 år o vi hoppas verkligen på ett syskon, som inte ska ta lika lång tid. Men jag tror inte jag kommer klara att gå o tänka på de för många månader till om de inte tar sig snart, då vill jag helst slippa tänka på de, eftersom man blir så ledsen varje gång ju...

Jag håller alla tummar för dig!!
  • SJZH
    Elisabeth24 skrev 2016-10-19 09:06:05 följande:
    Ja man tycker ju absolut att kroppen borde ha många gånger fler rätt än en app iaf!
    Testerna hjälper ju, men jag kan tro de är bra o lite känna i sin kropp med.

Det skadar väl inte att göra ett försök till ikväll, men man ska ju inte om man inte har lust. :/
    Jag hoppas de tar/tagit sig för er redan i helgen! :)
  • anna7607

Jag har haft två missfall senaste va 15 maj. Jag har två stora barn sen innan. Det är väl åldern som strular. Men de är bara att kämpa på så länge man orkar.

Svar på tråden Bim oktober 2016