• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Onemore
    klaraPee skrev 2016-11-16 10:29:04 följande:

Går in i vecka 9 (8+0) imorgon och har fått en tid för vul imorgon förmiddag. Är jättenervös och orolig men ska bli skönt att veta om det är något där inne eller ej. Är det något speciellt man bör tänka på innan man gör ultraljudet?

Jag förstår att din nervositet... Men vad skönt att äntligen få se! Vi verkar ju haft lite lika där med ganska få symptom (denna veckan har jag fått extrem hunger och ökad trötthet dock) och är ju i samma vecka, så jag är ju också så nyfiken (och nervös!) på att få se hur det ser ut hos mig... Vi ska på ultraljud i vecka 11 så det närmar ju sig i alla fall. Hoppas nu allt går bra! (Kan tyvärr inte svara på frågan då det blir första gången för mig också).
  • klaraPee
    Onemore skrev 2016-11-16 16:28:34 följande:

Jag förstår att din nervositet... Men vad skönt att äntligen få se! Vi verkar ju haft lite lika där med ganska få symptom (denna veckan har jag fått extrem hunger och ökad trötthet dock) och är ju i samma vecka, så jag är ju också så nyfiken (och nervös!) på att få se hur det ser ut hos mig... Vi ska på ultraljud i vecka 11 så det närmar ju sig i alla fall. Hoppas nu allt går bra! (Kan tyvärr inte svara på frågan då det blir första gången för mig också).

Ja det ska bli skönt! Ringde och bokade hos en privat bm. Hoppas att allt kommer gå bra för dig också! Har faktiskt också blivit mer hungrig på senaste och trött. Riktigt jobbigt ibland då jag jobbar sena kvällar och även nätter, men det är bara att härda ut :)
  • Nixe
    ganeysha skrev 2016-11-16 06:26:01 följande:

Hej!

Efter två missfall i maj & augusti så verkar det som att vi denna gången ska få en liten bebis i juni 2017. Vi går in i vecka 12 på söndag och har varit på två UL och kikat så bebis växer och har ett hjärta som slår. I början våga vi inte glädjas men snart känner vi att vi kan börja med det.. :) har en dotter sen innan född mars 2015.

Jag är så väldigt sällan inne på familjelivs hemsida men undrar om det finns möjlighet att få gå med i någon av Facebook mammagrupperna ni har? Var med(och är fortf) i en med dottern som var och är guldvärd så skulle gärna vara det igen :)

Mvh G

Åh men då har vi bf precis dagarna efter varann! Går in i v 12 på lördag. Och min son är också född i mars 2015 :)
  • Astilbe
    Nixe skrev 2016-11-16 21:48:41 följande:
    Åh men då har vi bf precis dagarna efter varann! Går in i v 12 på lördag. Och min son är också född i mars 2015 :)
    Har bf 4 juni och också en liten från mars 2015. Tycker jag känner igen ditt namn. Vi kanske hängde båda två i mars -15-tråden?
  • mammasusan
    Elnawsmn skrev 2016-11-16 20:40:50 följande:

Någon som vet om man kan göra ett privat ul i sundsvall ? :)

Hos dr. Ondrasek om de har tid, vet inte hur de har möjlighet att ta in nya patienter nu. Men är man redan inskriven hos henne går det bra.
    A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, Bf 22/6-17
  • eessica

Hej allihopa, 
    Vi går in i v 13 på lördag och i morgon är första besök i morgon hos vårdcentralen.
    Vi gör detta i norge så lite andra regler från i sverige hur man skall gå tillväga med allt. Känner mig väldigt uppblåst så funderar snart på att köpa första mammabyxorna. när köpte ni era förta mammakläder?

• BFjuni2017

Hej igen. Jag har inte känt för att skriva något här på FL på länge eftersom mina symtom avtagit lite (idag gick jag in i v. 11) och jag går runt med en känsla av att "knappt vara med barn". Råkade läsa om missfall och en tjej som kom till KUBen och då fostret inte varit levande på 2 veckor utan bara låg där. Trodde inte att jag skulle reagera så hårt på att läsa det men nu har jag slutat berätta för folk att vi väntar barn och väntar bara på att få KUBen avklarad. Till min stora glädje fick vi tid för KUBen igår hemskickad, den 2:a december ska vi dit! Så 2 veckor får jag hålla ut.

Jag försöker tänka på att för bara några år sedan då KUBen inte fanns så fick blivande föräldrar se första livstecknet på RUL i vecka 19!

Har någon av er gjort KUBen nu? Hur gick det? Eller väntar ni på den? Hur känner ni?

<3

• Fru89
    Nixe skrev 2016-11-16 21:48:41 följande:

Jag går också in i vecka 12 på lördag :)
  • klaraPee

Var och gjorde ett vul tidigare idag. Enligt skärmen var fostret 2 mm långt (och därför inga hjärtljud) men ska vara 15 mm. Troligen en avstannad graviditet. Troligen kommer jag få blödningar. Troligen ett missfall. Känner mig så lurad. och tom. Nu ska jag försöka jobba. Hemska dag. Någon som varit med om liknande?