• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • jessi84
    Jollefin skrev 2016-11-17 12:27:39 följande:

Hej. Går alla och gör kub? Jag fick göra tidiga testet med min dotter i vecka 7 första sen någon gång mellan 14-18. Men denna har jag inte gjort någon eftersom jag inte haft någon kontakt med läkare på samma sätt.. är i vecka 10. 9+3 kanske börjar bli sent för kubtest men vore ju kul att få se men tänkte ändå vänta tills det är dags i vecka 18. Men nu blir jag orolig. Kanske borde kolla. Fler som väntar till rutin ultraljudet?

Hej.

Där jag bor blir vi erbjudna kub så det ska vi göra.

Gjorde det med sonen också.

Det är inte för sent att gå på kub. Jag är också i v.10(9+3) och kommer gå när jag är i 12+2
  • Astilbe
    Nixe skrev 2016-11-17 21:02:35 följande:
    Det gjorde vi nog för jag känner igen ditt också :)
    Så kul! Då får vi samma åldersskillnad på våra små. måste bara fråga hur du tänker kring vagn när de är två sen? Har ni kommit fram till någon vagn än? (Blir knäpp på hur jag ska lösa just vagnbiten)
  • Astilbe
    jessi84 skrev 2016-11-17 21:13:57 följande:
    Hej på er.

Här är jag beräknad i mitten av juni. Har en son som är född mars 2015 :)
    Så kul med fler med samma åldersskillnad på barnen! kan knappt förstå att det är dags för barn två nu...
  • Marbod
    Jn1 skrev 2016-11-17 19:29:34 följande:
    Ja men det blir nog kanon! :) enda jag bävrar mig för är att inte hitta människor att umgås med, speciellt när man är hemma med bebis. Nä samma här, har haft problem med acne i flera år, som blev bättre för ungefär ett år sen så man var ju skapligt nöjd när det dök upp igen! x) ja det hade varit perfekt! Jag jobbar inom vården så jag jobbar allt förutom natt, men det är dagarna som är värst. Mellan 14-16 är jag knappt människa hahaha.. ja det är första! :) för er också va?
    Ja det är sant, det har jag också tänkt lite på. Jag vet ingen annan just nu här som ska ha bebis så lite ensam känner man sig ju. Men å andra sidan kommer det vara sommar och förhoppningsvis fina dagar så man kan vara ute mycket, kanske vi springer på varann :) 

Ja jag avslutade en antibiotika-kur när jag plussade, hade inte ens en pormask då. Man fick ju vara fin ett tag i alla fall ;) Men det är ju bara en själv som bryr sig egentligen, dom runt omkring oss struntar nog i att vi har lite prickar i ansiktet. Dom tycker om oss endå ;) 

Haha samma här, den tiden är hemsk! Japp det blir vår första och det känns som att man har noll koll just nu! Försöker läsa på om föräldrapenning och allt sånt där som man inte kan något om..
  • Nixe
    Astilbe skrev 2016-11-17 22:18:30 följande:

Så kul! Då får vi samma åldersskillnad på våra små. måste bara fråga hur du tänker kring vagn när de är två sen? Har ni kommit fram till någon vagn än? (Blir knäpp på hur jag ska lösa just vagnbiten)

Vi har en bugaboo buffalo och en kronan sulky s så min plan är att skaffa en ståbräda med pall till buffeln och sen växla med stt ha stora i sulkyn och bebisen i sele. så antingen lilla i vagnen och stora på bräda eller stora i den lättare vagnen och lilla buren. Hoppas det ska funka för jag vill verkligen inte ha en syskonvagn, dom kommer typ aldrig på bussarna här och man måste ta buss för att ta sig till stan. Donkeyn kan man ju göra lite smalare men den är ändå rätt bred och jag tycker sitsen är för smal. Så jag hoppas det ska gå. På sommaren är sambon hemma så jag tänker att jag sällan måste ut med bägge barn själv utan då tar vi varsin vagn och till hösten är det mest till och från förskolan stora åker vagn, annars tar vi nog bilen om vi ska iväg någonstans. Vet inte riktigt hur länge till en 2,5-åring vill åka vagn? Sonen vägrade liggdelen mer eller mindre men sov i selen så jag utgår från att nästa inte heller vill sova på annat sätt.
  • Sjökocken
    Jollefin skrev 2016-11-17 12:27:39 följande:

Hej. Går alla och gör kub? Jag fick göra tidiga testet med min dotter i vecka 7 första sen någon gång mellan 14-18. Men denna har jag inte gjort någon eftersom jag inte haft någon kontakt med läkare på samma sätt.. är i vecka 10. 9+3 kanske börjar bli sent för kubtest men vore ju kul att få se men tänkte ändå vänta tills det är dags i vecka 18. Men nu blir jag orolig. Kanske borde kolla. Fler som väntar till rutin ultraljudet?

Vi kommer inte göra det. Mannen har aldrig velat och jag känner ingenting för det så vi har inte brytt oss. De testen ger en sannolikhet, inget 100% svar att allt är bra eller inte. Vad gör man om man får ökad risk för att det skulle vara något? Litar på det och gör abort? Kanske är det ett friskt barn i magen. Min kompis bekant fick ökad sannolikhet för att det skulle vara downs syndrom tror jag. Hon behöll barnet och ut kom en fullt frisk liten krabat. Ända jag har tänkt är att man kanske skulle kunna förbereda sig mer. Men går man vidare med fostervattenprov/moderkaksprov finns alltid en liten risk för missfall.

Vår bm ville att vi skulle på tidigt ultraljud pga mitt jobb och att vi inte visste vecka (oregelbunden mens). Annars hade vi väntat till rutinultraljudet. Man får väl lyssna på hjärtat vid kontroll tidigare tror jag. Har slutat läsa massa på forum, det är oftast då man blir osäker och orolig. Denna tråd är den enda jag läser lite på ibland då vår är beräknad till juni :)
  • MiniV
    BFjuni2017 skrev 2016-11-17 14:30:51 följande:
    Okej, i vilken vecka får ni lyssna då? :) Lycka till!
    Vi kommer att lyssna i mellandagarna. Då är jag väl i vecka 15? Kan det stämma? :)
  • Jn1
    Marbod skrev 2016-11-18 08:18:47 följande:

Ja det är sant, det har jag också tänkt lite på. Jag vet ingen annan just nu här som ska ha bebis så lite ensam känner man sig ju. Men å andra sidan kommer det vara sommar och förhoppningsvis fina dagar så man kan vara ute mycket, kanske vi springer på varann :) 

Ja jag avslutade en antibiotika-kur när jag plussade, hade inte ens en pormask då. Man fick ju vara fin ett tag i alla fall ;) Men det är ju bara en själv som bryr sig egentligen, dom runt omkring oss struntar nog i att vi har lite prickar i ansiktet. Dom tycker om oss endå ;) 

Haha samma här, den tiden är hemsk! Japp det blir vår första och det känns som att man har noll koll just nu! Försöker läsa på om föräldrapenning och allt sånt där som man inte kan något om..

Skönt att man inte är ensam om att vara ensam haha!! Ja men precis! :) sen är det ju i semestertider också :)

Ja det har du rätt i, man ser det ju bara själv, andra lägger inte märke till det på samma sätt :)

Usch ja, vill inte ens tänka på allt pappersarbete som ska göras.. har vänner som nyligen varit mammalediga så jag får höra med dom hur man fyller i papperna, när man själv har noll koll.. :)
  • 068 pea

Hej,

Plussade för ett tag sedan, går in i v 9 i morgon. Barn nr 3, mina stora är 6 o 8. Mår illa, är skraj för missfall, då jag haft ett par. Kommer inte i några kläder, men vill gärna dölja på jobbet ett tag till. Tur att modet erbjuder mycket alternativ med resårmidja. Fick bli en ny höstgarderob! Känns skönt att veta vad man kommer ha användning för. Det blir ju resårmidja som gäller nästa höst också. Avvaktar gärna med preggo-kläderna ett tag till...