• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Malliball

Idag fick jag äntligen se vår lilla böna efter mycket om och men! Har nog aldrig varit så orolig som jag var innan men hjärtat slog och den var i rätt storlek :D den mest fantastiska känslan och jag kan inte sluta le! Allt blev så verkligt när man fick se ett hjärta som dunkade på, åh vad lycklig jag är!

• trollis86

ni som har flera barn...sambon fick ett jobberbjudande idag (inom samma jobb) men andra arbetstider och bättre lön. nu jobbar han 7-15.30..och med det nya jobbet skulle han jobba varannan vecka 6-14 och varannan vecka 14-22. meeeen orkar man med tex nattningar ensam varannan vecka med en 2 åring och en liten bebis som föds i mitten av juni? 
    ååå några veckor till så får vi se lilla bebisen på ultraljud :)

• Nixe
    trollis86 skrev 2016-11-14 19:49:15 följande:

ni som har flera barn...sambon fick ett jobberbjudande idag (inom samma jobb) men andra arbetstider och bättre lön. nu jobbar han 7-15.30..och med det nya jobbet skulle han jobba varannan vecka 6-14 och varannan vecka 14-22. meeeen orkar man med tex nattningar ensam varannan vecka med en 2 åring och en liten bebis som föds i mitten av juni? 

Min son kommer vara nästan 2 år och tre månader när syskonet kommer i början av juni och jag undrar också lite över just hur kvällarna för folk med flera barn funkar :) nu kommer min sambo vara ledig på heltid minst 2 månader i början och förmodligen deltid den tredje men han jobbar som brandman så han kommer jobba nätter och sen även dygnspass på helgerna. Jag antar lite att man hittar någon strategi på vägen för man är ju så illa tvungen men lite nervöst känns det :P
  • Smorrisson

Min sambo jobbar skift med både helger nätter och eftermiddagar. Jag har en son på 2 år och jag tyckte det var tufft nog med en när sambon jobbade 5 eftermiddagar i rad och natt osv när han var mindre. Jag skulle tycka det var så mycket värt om han kunde jobba dagtid istället även om de ger lite mindre pengar. Det beror ju kanske på hur stor skillnad de blir också såklart.
  • Sommarnatt10

Det blir vad man gör det till... (sen är det klart svårt om man tex få ett kollikbarn) min stora va ca 2,5 när tvåan kom, när han va pytteliten va han nöjd att få ligga på min mage när jag läste för storebror och när han sen blev lite rörligare så nattade jag antingen minstingen först (då fick stora leka el titta på barnprogram) eller så fick minsta pilla med något medan jag läste för storebror. Man hittar sina rutiner å bara man är "lyhörd" för förändringar när minsta växer å vill annat så tror jag det går bra!

Sen spelar det naturligtvis roll vad man har för typ av nattningsrutiner för den stora innan bebis kommer. Vi har tex läst saga, sagt godnatt å sen har han somnat själv i sin säng. Ligger man bredvid tills de somnar blir det klart klurigare oxå...
  • Fru89

Går snart in i vecka 12 och har börjat lite smått att titta på barnvagnar men det är ju en enda stor djungel. Därför vänder jag mig till er. Och kanske främst ni som har barn innan och därmed även vagn.

Vad har ni för vagn? För och nackdelar med din vagn. Något tips att tänka på som ni själva kanske inte hade med i beräkningen när ni köpte m.m... Hit me!

• Madde87

När det gäller vagnar hade jag från början en Emmaljunga city cross som varit superhärlig att köra men fan så jobbig att bära in och ut ur bilen. Sedan kom jag över en Kronan city och den är jag sååå nöjd med. Den funkar att köra överallt och är lätt att bära in och ut ur bilen! Så den rekommenderar jag verkligen!

• ganeysha

Hej!

Efter två missfall i maj & augusti så verkar det som att vi denna gången ska få en liten bebis i juni 2017. Vi går in i vecka 12 på söndag och har varit på två UL och kikat så bebis växer och har ett hjärta som slår. I början våga vi inte glädjas men snart känner vi att vi kan börja med det.. :) har en dotter sen innan född mars 2015.

Jag är så väldigt sällan inne på familjelivs hemsida men undrar om det finns möjlighet att få gå med i någon av Facebook mammagrupperna ni har? Var med(och är fortf) i en med dottern som var och är guldvärd så skulle gärna vara det igen :)

Mvh G

• hmg
    ganeysha skrev 2016-11-16 06:26:01 följande:

Hej!

Efter två missfall i maj & augusti så verkar det som att vi denna gången ska få en liten bebis i juni 2017. Vi går in i vecka 12 på söndag och har varit på två UL och kikat så bebis växer och har ett hjärta som slår. I början våga vi inte glädjas men snart känner vi att vi kan börja med det.. :) har en dotter sen innan född mars 2015.

Jag är så väldigt sällan inne på familjelivs hemsida men undrar om det finns möjlighet att få gå med i någon av Facebook mammagrupperna ni har? Var med(och är fortf) i en med dottern som var och är guldvärd så skulle gärna vara det igen :)

Mvh G

Hej! Beklagar dina missfall och grattis till denna graviditet! Jag går in i vecka 11 imorgon och börjar känna att vi snart kan glädjas vi med :)

Det finns en hemlig gupp på Facebook, skicka ett meddelande till mammasusan här på familjeliv (du hittar henne lite längre upp) med ditt namn och en förklaring av din profilbild så lägger hon till dig. Vi är runt 17-20 personer i den just nu :)
  • klaraPee

Går in i vecka 9 (8+0) imorgon och har fått en tid för vul imorgon förmiddag. Är jättenervös och orolig men ska bli skönt att veta om det är något där inne eller ej. Är det något speciellt man bör tänka på innan man gör ultraljudet?