• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Onemore

Hej! Ja visst är det kul att följas åt såhär :) jag är i vecka 14 nu och mår precis som vanligt. Vissa dagar är jag hungrigare än annars, det är väl det enda. Men jag har haft få symptom sen i början så efter att ha sett lilla krabaten i vecka 11 så försöker jag bara lita på kroppen och tro på att allt är som det ska där inne och att "den" växer på. Magen har växt litegrann (har gått upp 2 kg ca) och jag har svårt att ha de vanliga byxorna. Får anpassa kläderna för att dölja magen på jobbet. Efter julhelgerna kommer jag nog bli mer offentligt med detta tänker jag :) dock har magen blivit lite mindre spänd, men antar att det har med tarmarna att göra, att de börjat anpassa sig och fungerar bättre nu. Jag funderar också mycket på träning under graviditeten. Har fram tills nu tränat som vanligt men tänker försöka anpassa träningen nu framöver. Någon som har tips på någon bok eller vet någon bra sida där man kan hitta lämpliga övningar och råd gör gravida? :)

• LinneaM93
    Strudel skrev 2016-12-20 21:32:19 följande:

Hej allihopa,

Tänkte också hoppa in lite här har mest smygläst hittills :) Är 13+5 idag, hade KUB testet förra veckan o då såg vi en aktiv liten krabat. 

Har någon av er försökt känna livmodern? Är väldigt orolig över missfall (har 4 tidiga MF i bagaget dock alla innan v 8) och tänkte det skulle vara ett smart sätt att hålla lite koll mellan ULen om saker o ting växer där inne som de ska :D På ett amerikanskt forum delades den här länken
    www.gynob.com/fh.htm
    där man i mitten ser att livmodern når ungefär till naveln vid vecka 20. Tyckte det var svårt att hitta livmodern först, med jag TROR att jag hittade min till slut (ska kännas ganska hård relativt till resten av magen, börja vid naveln och känn dig nedåt medans du ligger på ryggen). Den sitter väldigt långt nere fortfarande, bara två tre centimeter ovanpå blygdbenet nu i vecka 14. Nu blir jag nojig för att livmodern kanske borde ha kommit upp mer redan!

Hej! Ja har ordagrant försökt hitta den :D är i v.15 imorgon och hittar inget. Har absolut ingen mage heller, är platt som vad. Såg dock en levande bebis på ultra. Så någonstans är den gömd ????
  • Strudel

Haha ja någonstans måste det ju vara gömd :) tror det varierar mycket helt enkelt och det kan ligga ganska länge bakom blygdbenet. Jag tycker faktiskt det känns lite otäckt att trycka rund på livmodern även om det ska vara helt ofarligt...

Ska känna igen om en vecka för att kunna märka skillnaden tydligare. Om jag nu orkar hålla fingrarna borta så länge :P

Har inte heller ngn mage ännu, bara lite uppblåst mot kvällarna.

• mammasusan

Min livmoder är ovanför naveln är i vecka 15 (14+1) nu, livmodern var högt upp för antalet veckor första graviditeten också.

Så här ser min morgonmage ut idag

A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, BF:19/6-17. Totalt 24mf
  • Sommarnatt10
    Strudel skrev 2016-12-20 20:32:19 följande:

Hej allihopa,

Tänkte också hoppa in lite här har mest smygläst hittills :) Är 13+5 idag, hade KUB testet förra veckan o då såg vi en aktiv liten krabat. 

Har någon av er försökt känna livmodern? Är väldigt orolig över missfall (har 4 tidiga MF i bagaget dock alla innan v 8) och tänkte det skulle vara ett smart sätt att hålla lite koll mellan ULen om saker o ting växer där inne som de ska :D På ett amerikanskt forum delades den här länken
    www.gynob.com/fh.htm
    där man i mitten ser att livmodern når ungefär till naveln vid vecka 20. Tyckte det var svårt att hitta livmodern först, med jag TROR att jag hittade min till slut (ska kännas ganska hård relativt till resten av magen, börja vid naveln och känn dig nedåt medans du ligger på ryggen). Den sitter väldigt långt nere fortfarande, bara två tre centimeter ovanpå blygdbenet nu i vecka 14. Nu blir jag nojig för att livmodern kanske borde ha kommit upp mer redan!

Det va intressant, va tvungen att kolla läget själv. Å min livmoder är strax över naveln...v13+6 idag (så jag motsvarar v 22) men så är det ju två stycken där inne oxå så är väl inte helt konstigt. 

Ska på läkarbesök/undersökning i morgon, ingen aning om vad det innebär... men lär ju ha chans att ställa frågor iaf.

• Sommarnatt10
    mammasusan skrev 2016-12-21 12:45:50 följande:

Min livmoder är ovanför naveln är i vecka 15 (14+1) nu, livmodern var högt upp för antalet veckor första graviditeten också.

Så här ser min morgonmage ut idag

Sådär ser jag oxå ut, med andra ord omöjligt att dölja :)
  • SarahJ

Jag har bara smygläst i tråden då jag inte riktigt vågat tro på att det ska gå vägen trots tidiga ul och att jag känner sparkar. Men idag var jag rul och fick sen en livlig "hoppsan" som inte riktigt ville samarbeta.

Läkaren var inte helt säker men han anade att det var en pojke. =)

• elyse

Haha! Jag tänkte först "Men oj, det var en stor mage", men när jag drar upp min klänning ser jag också ut ungefär sådär som på bilden. Jag klär mig inte tight utan mest i klänningar och då tänker jag inte så mycket på det själv... ;)

Och vanliga kläder hoppas jag kunna fortsätta med, precis som med första barnet. Om man trivs i klänning så går det ju väldigt bra. 

• mammasusan
    elyse skrev 2016-12-21 19:43:02 följande:

Haha! Jag tänkte först "Men oj, det var en stor mage", men när jag drar upp min klänning ser jag också ut ungefär sådär som på bilden. Jag klär mig inte tight utan mest i klänningar och då tänker jag inte så mycket på det själv... ;)

Och vanliga kläder hoppas jag kunna fortsätta med, precis som med första barnet. Om man trivs i klänning så går det ju väldigt bra. 

På em/kvällen ser jag ut så här

A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, BF:19/6-17. Totalt 24mf
  • Hannah8401

Vad kul att det är fler som tränar! Jag väntar min tredje nu, och kört allt från tunga marklyft, knäböj och utfall till bodypump, cykel och step fram till termin. Det finns inget som kan skada bebisen, bortsett från slag och sparkar mot magen, och min erfarenhet är att kroppen säger ifrån om den inte gillar någon typ av träning/övningar.

Så jag hoppas ju såklart att jag ska kunna köra på som vanligt denna gång också, men men vi får se!

Roligt om fler vill dela vad dom tränar osv:)