• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • GrönaDruvan
    Cacek skrev 2017-01-12 10:38:50 följande:
    Jag fick värk ett tag när jag gick på toa. Men jag tyckte mig koppla det till att jag hade hållt mig för länge. Oftast värkte det på morgonen men nu har jag börjat vakna oftare på natten plus att jag ser till att tömma blåsan helt precis innan jag går och lägger mig, oavsett om jag behöver gå på toa eller inte.och det har hjälpt för mig iaf.

Jag har aldrig haft Uvi så jag har inte kopplat att det kunde vara de.
    Jag har haft uvi en gång i hela mitt liv och det var när jag väntade första sonen.
    Det ända jag märkte det på var att jag fick jätte mycket sammandragningar.
  • snr
    Onemore skrev 2017-01-12 08:53:04 följande:

Det kommer säkert gå finfint imorgon :) tror det är normalt att inte känna bebisen alla dagar såhär tidigt, den kan kankse ha lagt sig på ett annat sätt som gör att man inte känner den? Jag tror också jag känner bebisen ibland men vissa dagar inte alls. Lycka till imorgon! :)

Tack! Det ska verkligen bli skönt när man kommit lite längre så att man känner av den mer "på riktigt".
  • Emma118
    Elinmarie skrev 2017-01-11 15:46:10 följande:

Hej alla! Har varit på RUL för någon dag sen, fick se en sprallig liten pojke, så härligt att se :) Är i vecka 20 nu och började väl känna rörelserna i vecka 17 , har livmodern i framvägg fick jag veta via ultraljudet. BF 3 juni :) På lördag ska jag och sambon ut på långresa, flygtid 12 timmar , ni som varit gravida och rest, har ni några tips ? :)

Jag är på långresa för tillfället, är gravid i vecka 17 (Australien - 26tim flyg en väg) - stödstrumpor är fantastiska och drick mycket vatten! Jag hade även med mig snacks under resan för att stilla ev.hunger/illamående och valde att sitta i mittgången för att lättare kunna springa på toa.

Allt har gått smidigt, bara svullna ben från värmen. Dubbelkolla med din reseförsäkring att din graviditet täcks utomlands - med Folksam var det inga problem. Ha en fantastisk resa! :)
  • mammatillsnarttre

Hej hej hoppar in här och tänkte kolla om någon vart på ul än ????Vi va på köns bestämning och ska efter tre älskade pojkar få en flicka ????????Hon visa 3 streck och att hon va 99.99% säker men hur ofta är de att dom ser fel ????? Vart bor ni allihopa ?????

• elyse
    mammatillsnarttre skrev 2017-01-13 05:02:22 följande:

Hej hej hoppar in här och tänkte kolla om någon vart på ul än ????Vi va på köns bestämning och ska efter tre älskade pojkar få en flicka ????????Hon visa 3 streck och att hon va 99.99% säker men hur ofta är de att dom ser fel ????? Vart bor ni allihopa ?????

Men då såg du väl själv? På min dotter såg vi alla tydligt på RUL. Tycker att de där 3D-ultraljuden är mycket suddigare än "rätt" vinkel på ett vanligt.
  • mammatillsnarttre

Handlar nog om att alla säger de kan bli fel ... då försöker man helt enkelt hitta saker för att skydda sig själv om de skulle bli fel ... vi vart ju super lyckliga men blir bara lite rädd att e ska va fel . Kommer älska mitt barn vilket som såklart ! Men har verkligen längta efter en tjej så ja är mer än lyckligast . Men de lär ju inte växa ut nått på en vecka till rul ja va ialf i vecka 18

• Onemore
    snr skrev 2017-01-12 12:43:21 följande:

Tack! Det ska verkligen bli skönt när man kommit lite längre så att man känner av den mer "på riktigt".

Håller helt med! :) Hoppas allt går fint idag!
  • Onemore
    ankii skrev 2017-01-12 08:56:01 följande:

Jag ligger på + 2,5kg sen vecka 12 är i vecka 19 nu :) är 179 och normalbyggd. Oroa dig inte för vikten det är lång tid kvar av graviditeten och vi hinner nog gå upp våra 10 kg ;)

Skönt att höra :) Ja, rätt som det är sitter vi väl där och längtar inte alls efter något mer extra kg ;) Tack för svaret!
  • Onemore
    Cacek skrev 2017-01-12 10:33:32 följande:

Jag är i vecka 20 och ligger på +1 kg. Var också lite orolig men efter ha läst lite och diskuterat här så är jag inte orolig längre. Allas graviditet är olika och man lägger på sig olika mycket :)

Det har du helt rätt i :) Tack för svaret :)