• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Newbie84
    mammatillsnarttre skrev 2017-01-13 05:02:22 följande:

Hej hej hoppar in här och tänkte kolla om någon vart på ul än ????Vi va på köns bestämning och ska efter tre älskade pojkar få en flicka ????????Hon visa 3 streck och att hon va 99.99% säker men hur ofta är de att dom ser fel ????? Vart bor ni allihopa ?????

På vår sa 3 olika bm vid 3 olika ul att det ser ut som en tjej. När jag gjorde ett sista ul 2 veckor innan förlossningen visade det sig att det var en kille haha, därför vill de kanske inte garantera kön utan säger att de är nästan säkra så att de inte kan bli anklagade. Har aldrig hört någon annan som haft som vi så det stämmer nog oftast om de uttalar sig :)
  • Newbie84
    Strudel skrev 2017-01-13 09:34:00 följande:

Insåg att våran tid för RUL om 1,5 veckor är när jag är 18+6, alltså nästan vecka 20. Är det ngn annan som har det så sent? OM det nu är så att ngt är seriöst fel känns det ju inte alls bra att det redan är vecka 20 då...

Jag har när jag är i v19+5
  • Newbie84
    Onemore skrev 2017-01-13 08:25:00 följande:

Så sant! Känns som man (/jag) tappar det logiska tänkandet ibland såhär under graviditeten (det är första också), överanalyserar allt :P Tack för svaret, känner mig lugnare nu :)

Jag överanalyserar också tror det är för att man inte alls har "kontroll" över vad som sker och händer med kroppen. Jag har tex ingen direkt mage än fast det är min andra graviditet och då är jag ändå kort. Ser inte ens lite gravid ut om dagarna utan bara sent på kvällen.
  • Emlov
    Lee*** skrev 2017-01-13 10:43:35 följande:

Angående rul. Jag var i vecka 19+0. Varför man gör det då o runt de dagarna är att man skall kunna se alla organ bra o hjärtat. Om man kommer för tidigt kan det vara svårt o det skulle bara göra en mer orolig om man då får ett återbesök. Det är vad jag har förstått det som.

Ja precis. Min bm sa att man bör inte boka in rul för tidigt för då ser man inte så bra. Och man vill ju gärna att allt ska vara så utvecklat som möjligt så de verkligen ser att det inte är något fel (förhoppningsvis) Jag kommer dock vara v 18 (17+2) och hoppas det är tillräckligt. Kan ev vara längre gången då jag haft ganska lång cykel och lite osäker på exakt när bebis blev till :)
  • Emma118
    Strudel skrev 2017-01-13 19:34:00 följande:

Insåg att våran tid för RUL om 1,5 veckor är när jag är 18+6, alltså nästan vecka 20. Är det ngn annan som har det så sent? OM det nu är så att ngt är seriöst fel känns det ju inte alls bra att det redan är vecka 20 då...

Vårt RUL är bokat för 20+4 (vecka 21), men enligt BM så har man en vecka efter det på sig att bestämma re:möjlig abort, om det finns medicinska skäl.

Tyvärr fanns inga tidigare RUL tider, så jag hoppas vad BM sa stämmer!
  • Filli89

Ja har rul inbokat v18+ 5 (19) hon sa att d inte är någon ide Att kolla tidigare än 18+ för kan hända att man Ey ser hur allt utvecklats o det skapar bara oro.

• Lee***

En fråga till er, hur är det med era gaser o har ni tips ? Har rätt mycket gaser:(

• Strudel

Hm det har faktiskt blivit mycket bättre för mig med gas och uppsvälldhet efter vecka 16 ungefär... kanske kan du testa om det är specifika saker din mage reagerar starkt på? Man kan ju bli känsligare för viss mat under graviditeten. Har även hört att vissa kosttillskott kan ställa till det, om du tar vitaminer eller ngt kan du ju också testa byta märke.

Jag har däremot fått sämre hy igen :( Det hade blivit mycket bättre mellan typ vecka 12 och 17 men den här veckan har det blivit dåligt igen.

• Lee***
    Strudel skrev 2017-01-16 18:27:25 följande:

Hm det har faktiskt blivit mycket bättre för mig med gas och uppsvälldhet efter vecka 16 ungefär... kanske kan du testa om det är specifika saker din mage reagerar starkt på? Man kan ju bli känsligare för viss mat under graviditeten. Har även hört att vissa kosttillskott kan ställa till det, om du tar vitaminer eller ngt kan du ju också testa byta märke.

Jag har däremot fått sämre hy igen :( Det hade blivit mycket bättre mellan typ vecka 12 och 17 men den här veckan har det blivit dåligt igen.

Tack. Får nog skriva ner vad jag äter, vissa dagar är bra. Vissa dagar däremot är jobbigt, speciellt på jobbet, tur att jag har kontorsjobb så att jag kan gå ifrån.

Hyn är väl också ngt som kommer o går. Sedan har det mycket hur man sover, iaf för mig
  • citronen95

Har för mig att någon startat en grupp på fb för oss med bf i juni. Är intresserad av att gå med i denna om den är osynlig för allmänheten, alltså att ingen av mina vänner ser att jag gått med i gruppen .. eftersom det ännu inte är officiellt.. någon som förstår vad jag menar? :)