• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Onemore
    Newbie84 skrev 2017-01-12 08:50:34 följande:

Alla går upp olika, jag har alltid gått ner för jag mått illa och spytt. Vissa lägger på vikt mer mot slutet. Tänk på att fostret och själva graviditeten inte väger så mkt än så länge så du behöver nog inte vara orolig :) din kropp förbränner mer också under en graviditet.

Så sant! Känns som man (/jag) tappar det logiska tänkandet ibland såhär under graviditeten (det är första också), överanalyserar allt :P Tack för svaret, känner mig lugnare nu :)
  • Mallanbrallan83

Herregud, jag har gått upp 5,5kg och är i v.19! Tycker inte att jag äter för mycket men rör på mig mindre tyvärr.. gick upp mycket med mina förra barn också, 17kg med första och 19kg med andra men då vägde jag inte heller 10kg för mycket vid graviditetens start. Vet inte riktigt hur jag ska vända det här nu! Att röra på mig mer är inte ett alternativ då jag jobbar 100% på en vårdavdelning där vi lyfter tungt ofta och aldrig sitter still, jag behöver vilan när jag är ledig. Hjälp!

• snr

Åh nu har vi varit på ul och allt såg helt perfekt ut så jag är sjukt lättad. Fick inte direkt toppensiffror på kub så det här har varit lite nervöst. Fick också veta att jag har moderkakan "fram" eller vad man säger, så det förklarar att jag inte känt jättemycket rörelser. Det var iaf full fart därinne, såg ut som att ungen försökte sparka sig ut typ.

• Strudel

Insåg att våran tid för RUL om 1,5 veckor är när jag är 18+6, alltså nästan vecka 20. Är det ngn annan som har det så sent? OM det nu är så att ngt är seriöst fel känns det ju inte alls bra att det redan är vecka 20 då...

• Jn1
    Strudel skrev 2017-01-13 09:34:00 följande:

Insåg att våran tid för RUL om 1,5 veckor är när jag är 18+6, alltså nästan vecka 20. Är det ngn annan som har det så sent? OM det nu är så att ngt är seriöst fel känns det ju inte alls bra att det redan är vecka 20 då...

Jag var i 18+3 när jag gjorde rul förra veckan. Min bm sa att det var vanligt att få tid runt vecka 18-19, du behöver inte oroa dig att det är sent, standard är ju runt den tiden. Skulle det, mot all förmodan! Vara något fel så får man göra en abort i Sverige fram till 20+6, dvs dagen innan man går in i vecka 22.
  • Onemore

Jag har RUL i vecka 20. Har varit på ett ultraljud tidigare, kanske därför jag fick ett något senare, men BM har ju koll på när det ska göras så jag tänker att det säkert är okej :)
  • Strudel

Tack då verkar det ju vara helt normalt.
    Fördelen med sen RUL är nog att man kan se ännu mer ju längre man är gången så ska försöka fokusera på det positiva o inte oroa mig!

• Sommarnatt10

Jag kommer vara i 18+5 när vi gör vårt rul. Känns oxå lite sent, men det är väl så det är å verkar ju som om alla får där omkring..Känns som att BM kollar med på v vecka man i tex 18+ än så som "vi" kollar v19...
    Jn1 skrev 2017-01-13 10:11:23 följande:
    Jag var i 18+3 när jag gjorde rul förra veckan. Min bm sa att det var vanligt att få tid runt vecka 18-19, du behöver inte oroa dig att det är sent, standard är ju runt den tiden. Skulle det, mot all förmodan! Vara något fel så får man göra en abort i Sverige fram till 20+6, dvs dagen innan man går in i vecka 22.
    Jag kanska blandar ihop det men är det inte tom med fram til v21+6?! 
  • Fru89

Vårt RUL är i 19+5, fullt normalt.

Har ni gjort ultraljud tidigare den här graviditeten? Om inte så kan ni ju även bli flyttade nån vecka bakåt i veckoräkningen också, inte alls ovanligt.
  • Lee***

Angående rul. Jag var i vecka 19+0. Varför man gör det då o runt de dagarna är att man skall kunna se alla organ bra o hjärtat. Om man kommer för tidigt kan det vara svårt o det skulle bara göra en mer orolig om man då får ett återbesök. Det är vad jag har förstått det som.